כך תשמרו על המכונית שלכם ביציאה לחופשה

הקיץ זה בדיוק הזמן לצאת לחופשה ארוכה – אבל כיצד שומרים על הרכב בזמן הזה? אספנו עבורכם טיפים חשובים במדריך יד2

כך תשמרו על המכונית שלכם ביציאה לחופשה

טסים לתקופה ממושכת? יש כמה דברים שכדאי לדעת

החזרה מחופשה מצוינת בחו"ל לשגרה האפורה עלולה להיות קשה, והיא מעצבנת אפילו יותר אם תגלו עם שובכם שמצבר המכונית התרוקן ואי אפשר להניע. הסיבה לכך היא מערכות זוללות חשמל כמו הקודן, משבת המנוע ומערכות האיתור (אם יש כאלה). אז מהן התקלות הנפוצות ביותר לאחר שהרכב עמד זמן ממושך ומהם האביזרים שיוכלו לסייע לנו בעת צרה?

התרוקנות המצבר

יותר קל להתניע את המכונית אחרי שהמצבר התרוקן מאשר למנוע את הבעיה. למעשה, הדרך היחידה לשמור על המצבר טעון היא להסיע את המכונית פעם בכמה ימים, למשך כ-20 דקות בכל פעם. כן, להסיע ולא רק להניע בחנייה. אם תסתפקו בבקשה משכן קרוב להניע את המכונית בעודה עומדת, מחשב הרכב לא יאפשר העברת חשמל לאלטרנאטור, והמצבר לא ייטען. למעשה, זהו רק מתכון לריקון מהיר יותר של המצבר, ולא להטענה שלו. מהן הבעיות הנפוצות שעשויות לצוץ לאחר שרכבכם עמד זמן ממושך? כל הפרטים בכתבה.

גם ניתוק של המצבר, או של ההדק השלילי שלו (המינוס) לא מומלץ. משה סומך ממוסך שמואל סומך בבני ברק מסביר כי "יש הבדל בין מחשב במצב שינה (sleep mode) ומחשב שמנותק לגמרי מהחשמל. מחשבים מנותקים עלולים להתאפס ולגרום לנזקים שונים".

התנעה מהירה

כיוון שקשה למצוא מישהו שיהיה פנוי להסיע את המכונית מדיי כמה ימים, סומך מציע לרכוש מיני בוסטר. לא מדובר במושב בטיחות לילדים, אלא בסוללה ניידת קטנה שמאפשרת התנעה מהירה של המכונית, ומחליפה את הכבלים שעדיין משמשים להתנעה בעזרת מכונית אחרת. מחיריהם של מיני בוסטר שכאלה מתחילים בכ-200 שקלים ומגיעים לעד כ-600 שקל. המוצרים היקרים יותר מציעים גם פנס ואפשרות התנעה לטלפונים סלולאריים וללפטופים. מיני בוסטרים הם קטנים למדי, ואפשר לאכסן אותם בתא הכפפות. ההטענה שלהם נמשכת כשלוש שעות, ואם לא השתמשתם בהם להטענה או להנעת מכונית יש לטעון אותם רק פעם בחצי שנה.

חנייה

את המכונית שמחכה לשובכם מהחופשה כדאי להחנות במקום סגור ומוצל, אך גם זאת לא תמיד אפשרי. רבים לוקחים את המכונית לשדה התעופה ומותירים אותה בחניה לטווח ארוך ואחרים מחנים אותה ברחוב. במקרה כזה, הדרך הטובה ביותר לשמור על המכונית היא, ממש כמו פעם, פשוט לכסות אותה. כיסויים חדשים לרכב, במחיר של כ-150 שקלים, הם אטומים למים אך מאפשרים זרימת אוויר וקירור של המכונית. במקרה בו מכונית חשופה לשמש לזמן רב לא רק הצבע עלול להינזק, אלא גם חלקי הפלסטיק בתוך תא הנוסעים. הטמפרטורה במכונית עשויה להגיע ל-180 מעלות, ולגרום לסדקים ולפליטת חומרים רעילים מחלקי הפלסטיק השונים.

כך תשמרו על המכונית שלכם ביציאה לחופשה

הקפידו להתניע את הרכב מעת לעת

 

בשורה התחתונה, לפני נסיעה ארוכה לחו"ל מומלץ להצטייד באביזרים שיסייעו לכם לשמור על רכב עומד ולרכוש כיסוי לרכב ומיני בוסטר להתנעה. המוצר הראשון ישמור על המכונית כשלא תהיו, והשני יסייע לכם להתניע אותה אם המצבר יתרוקן. ואגב, אם באמת הייתם צריכים להתניע את המכונית באמצעות הבוסטר, כדאי לקפוץ גם למוסך- כדי לוודא שכל מחשבי המכונית והמערכות החשמליות השונות מכוילות ועובדות כסדרן.