בלאגן בגן: 8 צעדים שיהפכו את חדר הילדים למסודר ופרקטי

מקופסאות גדולות ועד ווי תלייה קטנים, מפינת יצירה לפינת איפור וכל מה שמדף קטן בארון יודע לעשות. כך תהפכו את חדר הילדים למאורגן אך זמין למשחקים ברגע, תוך שהוא עוזר לילדים להגביר את תחושת האחריות

מקופסאות גדולות ועד ווי תלייה קטנים, מפינת יצירה לפינת איפור וכל מה שמדף קטן בארון יודע לעשות. כך תהפכו את חדר הילדים למאורגן אך זמין למשחקים ברגע, תוך שהוא עוזר לילדים להגביר את תחושת האחריות

 כל הורה מכיר היטב את המגע של חלקיק לגו עם כף הרגל, את שובל הצעצועים מהדלת למיטה וגם את ניחוח הטושים על הקיר. אז מה עושים עם המולת החפצים וכיצד לאחסן אותה נכון? איך שומרים על החדר מסודר ונעים למשחק לאורך זמן? איך גורמים לילדים להיפטר ממה שכבר לא באמת צריך? בדיוק לשם כך התכנסנו. 

הקירות הם חלק מהמשחק

ניצול קירות הוא שיטת האחסון הטובה ביותר בבית, אבל גם הוא יכול להפוך לפעילות בפני עצמו. חלקת קיר פנויה תוכל להתקשט בנייר עבודה גדול לקשקושים ונקודות רלוונטיות יוכלו להתקשט במתקני תלייה בגובה העיניים, כך שיהיה אפשר לשלוף מהם בובות או אפילו כריות. הקפידו שיהיה בחדר לפחות מדף אחד, ספרייה או כוורת שעליהם ניתן לסדר צעצועים וספרים בטווח הגישה של הילדים, בעיקר אלה שקרובים מאוד לליבם

קופסאות רבתיי, קופסאות

לא סתם אומרים שדברים טובים באים באריזות קטנות. ובמקרה שלנו – אריזות טיפה'לה יותר גדולות. קופסאות פלסטיק ליתר דיוק. אפשר להשיג ארגזי אחסון בשלל גדלים ובזול, לאחסן בהם מיקס משחקים מפואר וגם לתייג חלק מהקופסאות על פי נושאים או לפי שמות הילדים כך שלכל ילד תהיה קופסה אישית עם הדברים שלו.  

פינת היצירה: זמן לעבודה שקטה

כמו בגן, הילדים זקוקים לשולחן וכסאות שעליהם ניתן ליצור ולצייר, לצבוע, להדביק, לגזור ובעיקר להתנסות בשלל חומרי אומנות. אם החדר גדול, השולחן יכול להתמקם במרכז החדר. אם החדר קטן, דאגו לפינה נייטרלית שבה הילדים יכולים להיכנס לפעילות הדורשת מהם ריכוז ומוטוריקה בישיבה.

משחקי קופסא: מהר לארון!

עדיף שמשחקי הקופסא יישארו בשליטה שלכם. פנו מדף בארון לטובת הנושא והציגו אותו לילדים בכל פעם שהם נדרשים לבחור משחק קופסא מתוך הערימה. כך תוכלו לשלוף אותו עבורם וגם לשלוט טוב יותר בכל החלקיקים המתפזרים.

עצבו את החדר באופן פונקציונלי

בחדרי ילדים חשוב שלכל פריט יהיה תפקיד מוגדר, אך חלק מהפריטים יכולים לעשות עבורכם עבודה כפולה: מיטה עם מגירות אחסון תחתונות, מיטה מוגבהת שתאפשר לכם להכניס ארגזי צעצועים מתחתיה, התקנת וילון רך החוצץ בין פינות מסוימות, שידה ייעודית לבובות הפרווה ועוד.

לקריאה נוספת

חדר הילדים/ המשחקים גדול? הידד!

הפכו את אחת הפינות לממלכה קסומה על סמך התשוקה של הילדים: בית בובות, מטבח עץ, פינת איפור, ערכת רופא, מסילת רכבת, אוסף מיוחד ועוד. כשהמשחקים "הגדולים" נמצאים בפינות או לאורך הקירות, החלל האמצעי נותר פנוי ורחב.

כשחדר המשחקים הוא גם חדר השינה

קיימים רהיטים לחדרי ילדים שיוכלו לעזור לכם מאוד בסוגיית החלל המרווח: מיטה נמוכה המאפשרת לסדר עליה בובות לאורך הקיר, מיטה מוגבהת עם תאי אחסון תחתיה (והיא כוללת סולם ואפילו מגלשה!), מיטת חבר שאפשר לפתוח רק לקראת השינה, שולחן מתקפל בקדיחה לקיר, אוהל כדורים או אוהל טיפי לאחסון דברים נוספים ועוד.

תנו לילדים להשתתף

הילדים צריכים ללמוד לסדר אחריהם, לשמור על התכולה ולהרגיש אחראים לגורלו ומצבו של החדר. הראו להם היכן נמצא כל דבר וכיצד להחזיר למקום משחקים שהעיסוק בהם נגמר, מיינו איתם אחת לזמן מה את החפצים והצעצועים, תייקו יחד יצירות ועבודות או הניחו במגירה הרלוונטית ועזרו להם לשלוט בסביבתם האישית כדי להפוך לעצמאיים יותר. תתפלאו, הם אפילו נהנים מזה!