איך אומרים יוקרה בצרפתית? DS7 קרוסבק במבחן

רכב הפנאי-שטח של המותג מציג נתונים מרשימים עם מחיר הולם ומדובר במתחרה ראוי בקטגוריה רוויה. כל הפרטים במבחן הדרכים שערכנו לפניכם

איך אומרים יוקרה בצרפתית? DS7 קרוסבק במבחן

עוד לפני שנספר על ההיסטוריה בת עשרים השנים של דגם ה-DS, עוד לפני שנדבר על 'הקשר הצרפתי' של סיטרואן למותג היוקרה החדש ולפני אולם התצוגה המפואר ומחסום החניה המקורה; ה-DS7 היא מכונית נוחה, יפה, חזקה ובטוחה. זה אומר הרבה מאוד והמחיר – כרבע מליון שקלים חדשים – בהתאם, אבל (וזה אבל גדול) יש בה פינוק ורמת אבזור שמתומחרים יקר יותר אצל הרבה מהמתחרים. לכן, אפשר לומר בפה מלא – יש תמורה עבור המחיר הגבוה.

איכות ועיצוב

בעיצוב ובמראה, בפנים ובחוץ, למשל, איכות החומרים ואיכות ההרכבה, כמו גם המחשבה העיצובית שהושקעה כאן – עומדים באותה רמה של טובי היצרנים, האירופים והיפנים כאחד. תצוגת LCD, מערכת שמע איכותית מאוד, עיצוב חדשני ונועז לסביבת הנהג – בדשבורד משולב האלקנטרה, בדוגמת היהלומים שמופיעה בהרבה מקומות, בתאורת הפנים הרכה ובהנדסת האנוש המעולה שמניחה כל מתג וכפתור, בדיוק היכן שרוצה היד לפגוש אותם.

עוד בסביבת הנהג והנוסעים – כיסא נהג מתכוונן חשמלית, מקום אחסון ענקי מתחת למשענת היד, שפע של מרווח לרגליים מאחור – עם רצפה שטוחה ומשענות מתכווננות. יש גם 'סאן רוף' כפול שמכניס הרבה אור אל הרכב. הדבר שחסר כאן, הוא אפשרות כיוון חשמלית להגה ויש רק שקע USB אחד לשימוש הנהג – ואם אלו כל התלונות שיש אזי אפשר בהחלט להכריז על ה-DS7 כעל רכב מפנק.

התנעה

כמעט לכל SUV יש מרווח גחון טוב ונוחות נסיעה של רכב גדול, וכך גם ל-DS7 – יש מאלו בשפע. מה שעוד יש כאן ואין אצל הרבה אחרים זו יכולת ספורטיבית אמיתית ומשובחת – כשהאספלט מתעקל וכשרגל ימין מרגישה חופשיה; עם מנוע טורבו דיזל המספק 180 סוסים ויודע לתת 42.7 קג"מ של כוח פיתול, עם גיר פלנטרי בעל אפשרות למצב ידני (ידיות מאחורי ההגה, לא מסתובבות עם ההגה) ו-8 מהירויות, עם בלמים טובים, מתלים קשיחים וזוויות גלגול נמוכות, עם צמיגים ברוחב 235 מ"מ ומד כוחות G – שיראה לכם מה עובר הרכב בחוץ – למרות השקט המוחלט שבפנים. כבוד!

יש פה כמובן בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטיה מנתיב – מאוד נוחות לשימוש ועובדות מצויין, יש כריות אוויר ואת כל יתר אביזרי הבטיחות והנוחות שהייתם מצפים מרכב יוקרה.

ועוד משהו קטן – למרות גילה הצעיר של חברת היוקרה שיזמה 'בעלת השפם' הצרפתית, יש כאן מתחרה ראויה בהחלט בקטגוריה המבוקשת ביותר.