סובארו BRZ במבחן מהיר

הדגם הספורטיבי חוגג 8 שנים עם מתיחת פנים עדכנית. מה השתנה, מה נשמר, והדבר החשוב – איך הנסיעה? כל הפרטים כאן

מאז 2012, עת חברו להן שתי ענקיות רכב מיפן – טויוטה וסובארו – בשיתוף פעולה נדיר ויפה שהביא לנו את ה-BRZ הספורטיבית, צבר הדגם עדת מעריצים וללא ספק הוסיף צבע ושמחת חיים לעדרי הליסינגומטיות המשפחתיות הגודשים את כבישי ארצנו. השנה מתחדש הספורטאי של סובארו בעדכונים ושיפורים, בעיקר קוסמטיים אבל לא רק.

ביצועים

עם הספק מנוע של 200 כ"ס ו-20.9 קג"מ של מומנט הסובארו הזו היא לא המכונית הכי חזקה או אימתנית שיש בנמצא, כך גם נתוני הביצועים "היבשים" – אפס למאה ב-7.6 שניות ומהירות סופית צנועה של 226 קמ"ש. אבל מה שהנתונים על הדף לא יכולים לספר, יכולה נסיעת מבחן להסביר: הנעה אחורית, גיר ידני, 1,261 ק"ג ומידות צמיגים של 215/45-17 מעניקים לנהג שליטה ומהירות תגובה שאכן עומדות בסטנדרט הספורטיבי ובמדד החיוכים, ככל שהוא נוגע למכוניות המורשות לנוע על הכביש הציבורי כמובן.

לקריאה נוספת

את הסעיף הקוסמטי שמרנו (כמעט) לסוף, לא כי הוא לא חשוב או בולט אלא להיפך – פנסי לד מעוצבים, ג'אנטים יצוקים, זנב קרבי וספויילר (כמקובל בקטגוריה) משווים לסובארו את המראה הנכון, כך גם בפנים הרכב – תפרים אדומים למושבי העור הספורטיבים, ידית הילוכים קצרה ומעוצבת. עד כאן שבחים, בסעיף האבזור והפינוק לקה הסובארו בחסר: מערכת הסאונד בסיסית ולא יותר, תא מטען קטנטן, אין מקום למבוגרים מאחור ועוד כל מני תלונות שאין להן באמת מקום כשמדובר ברכב ספורט… לא שהיינו מתנגדים לקצת יותר גאדג'טים או מערכות מתקדמות, אבל יש משהו קסום ברכב קשוח שמיועד למלא את ייעודו הספורטיבי ולא מתפזר למחוזות אחרים, משפחתיים יותר נקרא להם.

ועוד מילה על המתלים – אלו אמנם קשיחים ויודעים לתת מענה (ביחד עם השלדה הזריזה וההיגוי המדויק) לתיקול פניות בכביש הררי וגם לספוג באופן סביר+ את תחלואי האספלט הציוני השחוק.

בסך הכל יש לנו כאן דוגמה קלאסית, אולי בין האחרונות מסוגה, לרכב ספורט אולדסקול – כמו שהיו עושים פעם, על הטוב שבזה וגם על הפחות ובהחלט אהבנו אותה. בעבור מחיר של 200,000 ש"ח לגרסה הידנית ו-210,000 ש"ח לגרסה האוטומטית ה-BRZ מתייצבת בחלק הזול יחסית של הקטגוריה – כשהמתחרה הרצינית האמיתית (המיאטה לבית מאזדה) עולה כ-50,000 ש"ח יותר אבל גם מפנקת ומאובזרת הרבה יותר.