מיצובישי אאוטלנדר PHEV היברידי בנסיעת מבחן

מיצובישי מציגה דור המשך מתקדם וירוק מתמיד לרכב הפנאי-שטח הפופולרי. אילו ביצועים הוא מציג, ואיך הוא בהשוואה לדגמים קודמים? הכל בכתבה הבאה

הגרסה העכשווית של רכב השטח המוכר והפופולרי, מהודקת ומפונפנת מתמיד, עם הנעה חשמלית בנוסף למנוע הבעירה הפנימית, עם מערכות מתקדמות ועם שפע פינוקים. כל מה שצריך וכבר רגיל אליו הנהג הישראלי.

מיצובישי מעדכנת את רכב הפנאי הגדול שלה ומוסיפה לו כוח, בטיחות וקידמה, אבל המראה נשאר סולידי – כמעט וולוואי בקווים הזורמים שלו, מלפנים ומאחור, עיצוב הפנסים מעט פחות בנאלי מבדגם היוצא ובאופן כללי משדר קצת יותר חדשנות אופנתית.

פנים הרכב

פנים הרכב, בגרסת ה-Luxury הנבחנת כאן, מרווח ומפנק; עם ריפוד איכותי וכיסוי עור בהיר למושבים ולידיות, עם חיפויי פלסטיק דמוי קארבון וחימום למושבים הקדמיים, המתכווננים חשמלית. כפתורי התפעול של החימום ושל הפנסים מעיבים מעט על הגישה החדשנית ומזכירים לנו את הדגמים הישנים יותר של החברה היפנית.

מסך מגע גדול וצבעוני, עם מערכת הפעלה בלועזית, מכיל תוכנות ניווט, רדיו ודיבורית, כמקובל. יש גם פתחי מיזוג מאחור, ולרווחת הנוסעים, יש סאן רוף קטן ושטח אחסון סביר בתא המטען, שכולל שקע 12V, אבל גם פחות שני מושבים מאחור – כי בגרסה ההיברידית של האאוטלנדר יש רק 5 מקומות ישיבה.

יוצאים לדרך

אין צורך במפתח במיצובישי,  PHEV  לחיצה על כפתור ההתנעה ואנחנו מוכנים לצאת לדרך. המיצובישי ההיברידי יתחיל נסיעה כשהוא משתמש במנוע החשמלי בלבד, מטעמי חסכון בדלק וזיהום אויר מינימלי. בנהיגה רגועה ניתן להגיע אפילו ל-50 ק"מ של נסיעה ללא בעירה פנימית, החסכון ניכר – לא רק בהוצאות הדלק, אלא גם בבלאי האיטי יותר של מנוע הבנזין. השילוב של מנוע הבעירה הפנימית נעשה בצורה חלקה ושקטה ואינו מורגש כמעט.

הילוכים

תיבת ההילוכים הרציפה מגיבה היטב ומאיצה באופן ליניארי וחלק, בצידי ההגה נמצאים משוטים – אבל תפקידם הפעם שונה: הם קובעים את עוצמת הטעינה החוזרת בעת בלימה / עזיבת דוושת התאוצה, ובמצב החזק שלה, מספקת בלימת המנוע כוח מספיק, עד כדי ביטול הצורך בשימוש בבלמים. נהג חסכוני יהנה מעוד לא מעט קילומטרים לליטר, ואילו הנהג הממהר יוכל להנות מתגובות המנוע המצויינות במצב ה'ספורט' שבתיבה.

הנעה

השקט בתא הנוסעים נשמר בקפדנות, לפחות עד למהירויות שכבר לא בתחום החוקי. מעל 120-130 קמ"ש כבר נשמעים מעט רעשי דרך ורוח בפנים הרכב. לאאוטלנדר ההיברידי יש הספק משולב של 224 כ"ס שמצליחים להזיז את המשקל של 1.9 הטונות של המיצובישי המגודל בקלות מהמקום ומספקים תאוצות ביניים מספקות. תחילת הנסיעה, העושה כאמור שימוש במנוע החשמלי המפיק את מלוא ההספק שלו באופן מיידי וכבר מסל"ד רצפה, היא מהירה וזריזה. על מצברים ריקים יהיה האאוטלנדר איטי יותר, אבל לא ברמה שיורגש בה מחסור בכוח. המתלים רכים וסופגים – כיאה לרכב שאמור גם לעבור בתאי שטח שונים, מה שאומר שהוא יהיה נוח לנסיעה איטית בשבילי ארצנו – בעת טיול משפחתי, אבל יתאים פחות לנהיגות שטח קשות במהירויות גבוהות. לזה תוסיפו גם את ההנעה הכפולה – שתעזור לכם בתנאי דרך מאתגרים, כגון בוץ או חול טובעני.

בטיחות

בסעיף מערכות הבטיחות, נמצא כאן בקרת שיוט אדפטיבית טובה, פנסי לד חזקים, מצלמת רוורס, התראה על תנועה חוצה ביציאה מהחניה, בלימה אוטונומית ועוד. למצער, לא מותקנת באאוטלנדר  מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב, מה שכבר הפך לכמעט סטנדרט ברמת המחיר של האאוטלנדר.

מחיר

בעבור 189,900 הש"ח שעולה ה PHEV -של מיצובישי, תקבלו רכב גדול ומרווח, חזק וחסכוני, בטיחותי ומודרני. בהחלט פרמטרים שחשוב לבחון כשבאים לקנות רכב חדש.