חשמלית ושמה מרצדס: ה-EQA הגיעה לארץ

חשמלית, יוקרתית וחוויתית הן המילים המדויקות לתאר את החשמלית החדשה של מרצדס. כל הפרטים עליה בכתבה הבאה

היצע הדגמים החשמליים של מרצדס מתרחב, ולאחרונה הושקה בישראל ה-EQA החדשה, רכב הפנאי החשמלי המבסס את אסטרטגיית ה-EQ החשמלית של היצרן. ה-EQA מבוססת על פלטפורמת  ה-GLA המצליחה ומציגה יכולות וביצועים המותאמים לנהיגה ברכב חשמלי. מדובר בדגם הכניסה של המותג EQ לעולם כלי הרכב הקומפקטיים החשמליים ותוך שנתיים צפויה מרצדס להציע כ–8 דגמים חשמליים של מרצדס בישראל.

ל-EQA טווח נסיעה של 414 ק"מ, עם צריכת החשמל של 183 וואט שעה/ק"מ. כמו כן, הספק מירבי של 140 קילו-וואט ו-188 כ"ס. מבחינת ביצועים, ה-EQA מאיצה מ-0 ל-100 ב-8.9 שניות ומגיעה למהירות של 160 קמ"ש. משקל הדגם הוא 2,040 ק"ג, אורכו 4.4 מטר, גובהו 1.6 מ"מ ורוחבו 1.8 מטר (2 מטר כולל מראות). נפח תא המטען הינו 320 ליטר.

בהמשך השנה, יושקו דגמי  EQAנוספים עם הספק של יותר מ-200 קילו-וואט/268 כ"ס, אשר יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק"מ.

ה-EQA מוצעת עם שלל מערכות הנהיגה והבטיחות המתקדמות של היצרן. בין המערכות ניתן למנות את:Active Brake Assist  – מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימה אוטונומיות בעת חירום; Active Lane Keeping Assist – מערכת אקטיבית להתרעה על סטייה מנתיב; מערכת התרעה על רכב בשטח מת ופונקציית Exit Warning – המסייעת במניעת תאונות שנובעות מפתיחת דלת בצד הכביש; מערכת לניטור עייפות הנהג; בקרת שיוט אדפטיבית (Distronic) ועוד.

עיצוב ופנים הרכב

פנים הרכב מציג את קו העיצוב החדשני של היצרן עם מרכב ואיכות חומרים גבוהה במיוחד. ה-EQA מצוידת במסך מולטימדיה דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם המערכת המתקדמתMBUX  שלומדת את הרגלי המשתמש בזכות יכולות הבינה המלאכותית שלה ומעניקה חוויה אישית ומותאמת לצרכי הנהג, וכן גם לנוסע שלצידו. בנוסף, לרכב מערכת שמע מתקדמת של  BURMESTER(בחלק מהדגמים), תאורת אווירה בעלת 64 גוונים לבחירה, בקרת אקלים דיגיטלית, חבילת נוחות למושבים ועוד.

במרצדס השקיעו משאבים רבים ומחשבה מרובה בפיתוח ה-EQA, בין היתר בהיבטים של חוויית נהיגה, זאת במטרה להקל את המעבר לכלי רכב חשמליים. בפיתוח סדרת ה-EQA, ביקשו מהנדסי החברה לפנות לקהל רחב. מדובר בדגם SUV צעיר שיוצע עם טכנולוגיות מתקדמות ויכולות דיגיטליות.

אחד ההישגים הגדולים בפיתוח ה-EQA נמצא ביעילות האווירודינמית שלה. ה-EQA הינה הראשונה מבית Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלה נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח אישרו את ההישג: נתון אווירודינמי מרשים במיוחד של 0.28Cd

יעילות הייתה גם בעת תכנון הארכיטקטורה התרמית. משאבת החום המותקנת ב-EQA מסייעת לחימום תא הנוסעים ובכך מקטינה באופן דרסטי את צריכת החשמל ומסייעת להגדיל את טווח הנסיעה.

כמו כן, הושקע מאמץ רב להבטיח כי ה-EQA  תעמוד ברמת הרעש הנמוכה ביותר ובנוחות. על ידי בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב, נוסעי הרכב ייהנו מבידוד מרשים במיוחד מרעש, שהינו אחד מסימני ההיכר של מרצדס. 

גם מבחינת אבזור ונוחות מציעה ה-EQA סטנדרט גבוה במיוחד, הכולל בין השאר, בחלק מהדגמים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, בקרת אקלים אוטומטית עם 2 אזורים, פתיחה חשמלית של תא המטען, סף דלת מואר, מצלמות היקפיות 360 מעלות ועוד.

מחירים:

לרכבים דומים, דגמים ושנתונים נוספים, היכנסו למחירון הרכב של יד2 וקבלו את המידע שאתם צריכים תיק תק!