הכי קל, הכי מהיר, הכי בטוח: רכב דרך סוכנות

המוכר במודעה הבטיח שהאוטו בצבע אדום, אבל במציאות זה ורוד פוקסיה? ה"יד ראשונה מרופא" נראית כמו יד שלישית עם שאריות הבמבה על המושבים? רכישת רכב מסוחר היא כבר לא מלה גסה!

מזל טוב – החלטתם להתחדש ברכב: לשדרג את הגודל, האיכות, השנה, הקילומטרז', החברה או שבכלל זה האוטו הראשון שאתם מבקשים לקנות לעצמכם. ומה אם נספר לכם שיש מי שיוכל להקל עליכם את תהליך קניית הרכב?

תהליך הקנייה

לרכוש רכב זהו אחד האתגרים המשמעותיים בסל הרכישות שעושה האדם בחייו. לרוב, החלום נרקם ביחס לתקציב. כדי לרכוש רכב בדרך "הרגילה", צריך להשקיע משאבים רבים של זמן וכסף ומעקב אחר מודעות, אבל זה החלק הקל יחסית.

השלב הבא הוא פגישה עם בעל הרכב, וכאן העניינים עשויים להסתבך. בדקה התשעים, לדוגמה, המוכר מודיע שזה בעצם כבר לא רלוונטי או ש"הכלה" לא בדיוק כפי שתוארה במודעה. פה הוא שכח לציין פגיעה ואיכשהו גם נשמט מזיכרונו מידע חשוב על הקילומטרים שעברו את הסביר; הוא הבטיח שהאוטו בצבע אדום, אבל במציאות זה ורוד פוקסיה; ה"יד הראשונה מרופא" נראית כמו יד שלישית של משפחה ישראלית ממוצעת, שחזרה הרגע מטיול בצפון וטרם הספיקה לנקות את כל שאריות הבמבה שנדבקו למושבים.

ומכל התהליך המייגע הזהף ההתרגשות הופכת לתסכול, שמוליד ייאוש ולעיתים התפשרות.

הגעה ממקום למקום, האומנם?

רכב הוא כבר מזמן לא רק קופסת פח עם גלגלים שמעבירה נוסעים ממקום למקום, רכב מספק חווית נהיגה על הכבישים ולעיתים בתוך הפקקים. הוא אמור לספק ביטחון ובטיחות, נוחות לנהג וליושביו. כ- 400 אלף כלי רכב משומשים, המהווים חמישית מכלל המכוניות הנעות על כבישי הארץ, מחליפים ידיים מידי שנה. כ-30 אלף מכוניות שייכות לחברות הליסינג, יותר מ- 350 אלף נמכרות בדרכים אחרות: מודעות בעיתונים או באמצעות סוכנויות הרכב, אולם אחד הענפים שזכה למוניטין שלילי לאורך שנים היה ענף הסחר ברכב משומש. הסיבה לכך הייתה נעוצה במקרי ההונאה והנוכלות, שנעשו במגרשי הרכבים בעבר והוציאו שם רע לענף, גם לסוחרים שהיו הגונים – אבל כל זה שייך לעבר.

לקריאה נוספת

קנייה ממגרש

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות שיש בקניית רכב מסוכנות על פני קניית רכב באופן עצמאי. סוחרי הרכבים, שמנסים להחזיר את שמם הטוב, עושים כל מאמץ לספק שירות אישי, אמין ומתגמל את הקונה כך שהרווח הוא של כל הצדדים.

לרכישת רכב במקום מסודר יש יתרונות רבים על פני רכישה מאדם פרטי:

  • אין צורך להתרוצץ ולחפש מוכרים פרטיים, להתאים את שעות ביקור הרכב לשעות המוכר ולעתים לנסוע מרחקים גדולים.
  • היצע המכוניות במגרשים מסודרים גדול ומאפשר לקונה לבחור את מה שמתאים לו ביחס לתקציב שעומד לרשותו.
  • למרות שמדובר במגרש מכוניות, היחס שמקבל הלקוח הינו אישי. לסוכנות יש אינטרס למכור מכוניות, לקונה יש אינטרס לקבל את הרכב הטוב ביותר. שורה תחתונה, כולם מרווחים.
  • בניגוד לקניית רכב מאדם פרטי, דרך סוכנות רכב ניתן לקבל גם מימון בתנאים נוחים, מה שמאפשר לך לשדרג את החלום.
  • הסיכונים של רכישת רכב מזויף, גנוב או משועבד לבנק קטנים יותר ובכל מקרה, גם אם נקלעתם לכזה מצב – האחריות מוטלת על הסוחר.
  • לכל כלי רכב ניתנת אחריות מלאה. בלי זה – אל תקנו!
  • העברת הבעלות על הרכב נעשית במקום – חוסך זמן יקר.

חשוב לציין כי ברכישה דרך סוכנות רכב נמסר לבעליו לאחר בדיקה, אך יש באפשרותכם לבצע בדיקה נוספת במכון מורשה שאתם תבחרו בו. ניתן גם לקבל הבטחה מהחברות, שהחברה תרכוש מכם את הרכב במחיר מוסכם מראש, בדרך כלל תוך שנתיים.

ברכישה דרך סוכנויות רכבים ניתן לעשות עסקאות טרייד אין, שבמסגרתם הסוכנות תקנה את הרכב המשומש שלכם ותקל עליכם את הטרדה הקשורה במכירת רכב.

החיסרון המרכזי הוא שהמחיר יכול להיות קצת יותר גבוה מקנייה ישירה מבעל הרכב, אבל… גם ניתן להתמקח, וגם הזמן, הבדיקה, ההתרוצצות, האחריות שווים לעתים את תוספת האחוזים הבודדים לסוכן.

רגע לפני הקנייה

אז למה חשוב לשים לב בקניית רכבים מסוכנויות רכב?

  • ודאו שאתם קונים רכב מסוכנות מוכרת בעלת תו סוחר.
  • היזהרו מסוחרים פיראטיים, אלה שמוכרים באמצעות מודעות את הרכב של השכן הרופא.
  • חשוב לוודא שבתום העסקה תועבר הבעלות על שמכם במועד ביצוע העסקה. אל תקבלו שום תירוץ לדחייה; תירוץ לדחייה צריך להדליק נורה אדומה.

השתכנעתם? סעו לסוכנות תיווך הרכבים הקרובה לביתכם – ושתהיה נסיעה בטוחה ונעימה!