בלי לצאת מהבית: מעבירים בעלות על הרכב בלחיצת כפתור

העברת בעלות על הרכב נחשבה במשך שנים לפעילות ביורוקרטית ומציקה, ששני הצדדים, המוכרים והקונים נדרשו לעשות. מהיום, לא צריך לצאת מהבית כדי לבצע את הפרוצדורה. אז מה כן נדרש מכם? כל הפרטים כאן

עד לא מזמן, העברת הבעלות על הרכב היתה פרוצדורה שדרשה גם מהמוכרים וגם מהקונים להגיע לבנק הדואר הקרוב לאזור מגוריהם ולהמתין יחדיו בתור האין סופי במטרה להחליף את הבעלות על הרכב. בשנים האחרונות ההליך בלט מאוד באופיו המיושן, בעיקר לאור המהפכה הדיגיטלית אותה אנו עוברים בקצב מהיר.

ברגעי משבר יש גם הזדמנויות

מתברר שמשבר הקורונה לא עצר לגמרי את החיים בישראל ועל אף שהנגיף עדיין ממשיך לאיים, דברים ממשיכים להתחדש כאן. כן, אולי הדבר קצת נעלם מן העין אבל בשבוע החולף השיקו משרד התחבורה ורשות התקשוב הממשלתית פלטפורמה דיגיטלית חדשנית להעברת הבעלות על הרכב בקלות ובנוחות מירבית בלי לצאת מהבית.

איך השירות עובד?

ראשית, התנאי המקדים להעברת בעלות רכב בצורה מקוונת הוא רישומם של הקונה והמוכר באתר הממשלתי mygov. בשלב הבא, המוכר מתבקש לסמן באזור האישי שלו באתר את הרכב שברצונו למכור. הקונה מצידו מקבל פנייה להשלים את העסקה בפרק זמן של 10 דקות ובכפוף לתשלום אגרה בסך 216 ₪, בדיוק כמו בסניפי הדואר. חשוב לציין שבכל שלב יכולים הקונה או המוכר לפרוש מן העסקה המקוונת במידה והפרטים אינם תואמים את התנאים עליהם סיכמו. את העברת הבעלות ניתן לעשות בכל שעה ומכל מקום ועם תשלום האגרה העברתם בפועל את הבעלות על הרכב לבעלותו של הקונה.

אם זה נשמע לכם קליל ומהיר מדי אז האמת שזה בדיוק כך, נציין שהמערכת עדיין לא מאפשרת לבצע העברת בעלות מקוונת בחלק מהמקרים. בין המקרים בהם עדיין תצטרכו לגשת פיזית לבנק הדואר ניתן למנות רכב מרובה בעלים, רכב שרישיונו אינו בתוקף מעל לשלושה חודשים, רכב שחלות עליו הגבלות מטעם רשויות האכיפה השונות, רכב מסוג מונית, תיור וסיור מדברי, או בהעברת בעלות על רכב נכה הזכאי לאגרת רישוי מופחתת, ומחויב בתשלום הפרשים בעת העברת הבעלות.

ודרך אגב, העברת הבעלות המקוונת היא לא דבר היחיד אותו תוכלו לעשות באזור האישי שלכם באתר הממשלתי. שירותים מקוונים נוספים הם חידוש רישיון הרכב, עדכון רכבים בתג נכה וקבלת מידע על רשימת הרכבים שבעלותכם ומפרטיהם הטכניים.

אז רגע אחרי העברת הבעלות וקבלת הרכב, מצאו מוסך אמין לבדיקה והתחילו לנסוע. נסיעה טובה!