איפה קונים רכב יד ראשונה?

כשחושבים לקנות רכב, תמיד עולה השאלה ממי אנחנו מעוניינים לקנות אותו? אילו אופציות עומדות בפני קהל הקונים? הכול בכתבה הבאה

קנייה של רכב היא בדרך כלל קנייה שתסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים ולעיתים גם במאות אלפי שקלים. בין אם אתם קונים רכב בתשלומים או במימון ובין אם אתם קונים אותו בתשלום אחד מדובר בסכום כסף נכבד שאינו מבוטל. אם כן, היכן כדאי לקנות את הרכב וממה כדאי להיזהר?

חברות מוכרות ואמינות

מומלץ כי רכב יד ראשונה תרכשו מחברה אמינה, בעלת מוניטין מצוין בשוק מכירת הרכבים. רכישת רכב בחברה כזו מבטיחה לכם בראש ובראשונה שקט נפשי. החברה תדאג למצב המכני של הרכב באופן קפדני ואף תוכל לסייע לכם מבחינה כלכלית לבצע את הרכישה בעסקת תשלומים קלה וגמישה אשר תתאים לצורכיכם.

כמו כן הרכישה בחברה כזו מגיעה עם אחריות, במידה וחלילה ישנה בעיה, יש לכם אל מי לפנות והם יוכלו לסייע בכל הנדרש.

במידה ותבחרו לקנות רכב בחברה במימון, כעבור מספר שנים תוכלו לשדרגו ברכב משנתון חדש, גם יד ראשונה בתנאים אטרקטיביים במיוחד במקום הרכב הנוכחי שלכם. גם בפן בכלכלי במקום שתצטרכו לשלם עליו את מלוא הסכום תוכלו להתחדש ברכב חדש.

מוכרים פרטיים

ניתן לרכוש רכבים גם מאנשים פרטיים אך הדבר אינו מומלץ מכמה סיבות, הסיבה הראשונה היא שאינכם באמת יודעים מהו מצבו המכני של הרכב? אפילו אם יש לו היסטוריית טיפולים, לעיתים אנשים פרטיים אשר רוצים למכור את רכבם עלולים "לעגל פינות" ואף להוריד את המחיר שהם דורשים כדי שהקנייה תהיה כדאית עבורכם, אך לא תמיד זה באמת כך. קנייה מאדם פרטי מצריכה מכם לקחת את הרכב לבדיקה במוסך ולוודא שאכן הרכב תקין מבחינה מכנית, שאין לו פגיעות שאסי, שהמצבר תקין, שהגלגלים אינם שחוקים ושהמערכות של החשמל ברכב תקינות למישרין. הדבר גוזל זמן רב ולעיתים גם מתברר כי ישנן תקלות והדבר מוביל לסיום המכירה ולבזבוז של זמנכם.

סיבה נוספת היא שעליכם להביא את כל הכסף מראש, אין באפשרותכם לחלק את הסכום למספר תשלומים, לקחת מימון או לקבל תנאים מיוחדים בזמן הרכישה. לעיתים הוצאה גדולה כל כך של כסף עשויה להיות קשה ואף לא נבונה מבחינה כלכלית.

הסיבה האחרונה היא שאתם "יד" נוספת ברכב, כשאתם תרצו למכור את הרכב, הוא יהיה כבר יד שנייה. כיום קשה מאד למכור רכבים באופן פרטי בדיוק בגלל הסיבות שמנינו במאמר וגם בגלל שוק הליסינג ההולך וגובר. 

לקריאה נוספת

מגרשי מכוניות

מקום נוסף ב ניתן לרכוש רכב יד ראשונה הוא מגרש מכוניות, שם תפגשו בסוחרי מכוניות ממולחים אשר ינסו למכור לכם רכבים מהמגוון הקיים במגרש ולאו דווקא את הרכב שאתם מחפשים. כמו כן מגרשי מכוניות לעיתים משתמשים בחלקי חילוף של רכבים הנמצאים במגרש ואין דרך לדעת האם כל החלקים של הרכב הם מקוריים או שמא הוחלפו באחרים.