רכב יד שנייה: חתול בשק או שליפת שפן מנצח מהכובע?

רכב חדש או רכב יד שנייה? כנראה שרוב האנשים יבחרו באופציה ב'. אז רגע לפני שאתם עומדים לקנות רכב מיד שנייה, אספנו בשבילכם את כל הטיפים לעסקה הטובה ביותר. בואו נתחיל

אנשים רבים שרוכשים רכב בוחרים באופציה של רכישת רכב מיד שנייה. לפעמים הצעד מוכתר בהצלחה, ולעיתים הוא עלול להוות אכזבה קשה. לפני שבוחרים את הרכב, כדאי לבדוק היטב שיש לכם את הידע והמומחיות הדרושים כדי לבחור נכון ולהימנע ממגוון נוכלים הפעילים בשוק. הכתבה תדון ביתרונות ובחסרונות של רכישת רכב יד שנייה, ואיך כדאי לנהוג כדי להיות בצד של המנצחים.

בקשו לראות היסטוריית תיקונים וטיפולים של הרכב

רכישת רכב יד שנייה היא הזדמנות להצטייד במכונית נהדרת במחיר משתלם במיוחד. מעבר לכך, רכישת רכב יד שנייה במקום קניית אוטו חדש מפחיתה את הפגיעה הסביבתית הכרוכה בשינוע וייצור מכונית חדשה. למרות שמדובר בהזדמנות, קניית רכב יד שנייה היא גם סיכון. לרוב האנשים אין את הידע הדרוש לשם בחינה איכותית ומושכלת של מנוע הרכב וחלקיו השונים, ולכן הסיכוי לקנות חתול בשק הוא משמעותי. קל מאוד לפתור באופן זמני וחובבני תקלות שונות, ולאחר המכירה לטעון שמדובר בתקלה חדשה לחלוטין אשר אינה נמצאת בתחום אחריות המוכר. כדי להימנע מכך, אין סיבה שתנסו לזייף הבנה בתחום ולדרוש לראות כל חלק מהמנוע. מספיק בהחלט שתבקשו פירוט של היסטוריית התיקונים והטיפולים של הרכב. במקרה שתתגלה תקלה אשר בעל הרכב לא דיווח עליה במסמכים הללו למרות שהיה מודע אליה, תוכלו לתבוע ממנו פיצויים.

בדקו מהו המחיר של ביטוח הרכב

ביטוח רכב מקיף, חובה וצד ג', הם חלק אינטגרלי מעלות הרכב. לא ניתן להעלות רכב על הכביש ללא ביטוח חובה, וישראלים רבים יחששו לצאת לנסיעה גם ללא ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף השומרים עליהם מאסון פיננסי. לעיתים קרובות, חברות הביטוח דורשות תשלום פרמיה גבוהה בהרבה על ביטוחים של רכבים ישנים. הסיבה לכך היא שרכבים אלו מועדים לתקלות הרבה יותר מרכבים חדשים לחלוטין. רבים מהמציעים את רכבם למכירה כרכב יד שנייה, עושים זאת מסיבה זו ממש. הם חושבים שהתשלום המוגבר על הביטוחים כבר אינו משתלם עבור הרכב אותו הם מחזיקים, ומחליטים לוותר עליו. לכן, הקפידו לבדוק מהו תעריף הביטוח עבור הרכב אותו אתם חושבים לקנות, וכללו את המחיר בעלותו. 

אל תמהרו לבחור רכב ולסגור עסקה

הצורך בכלי רכב הוא לרוב לא צורך אקוטי, אלא צורך שהתפתח לאחר שנים שהסתדרתם נהדר עם תחבורה ציבורית או רכב ישן יותר. חשוב מאוד לא לגשת למלאכת בחירת רכב יד שנייה בלחץ מוגזם. בסופו של דבר, מדובר לרוב במכירה אשר מתבצעת על ידי אנשים פרטיים, ולכן הסיכוי שתמצאו את רכב חלומותיכם תוך מספר ימים אינו גדול. אם תתנו לכם זמן להסתכל על המצאי בשוק, לצבור ביטחון בנוגע לרכב אותו אתם רוצים, ולהכיר את טווחי המחירים ויכולת המיקוח שלכם, תוכלו לסגור על עסקה טובה יותר. חשוב מאוד לשלב בין חיפוש ברשתות החברתיות, מודעות באתרים ייעודיים כמו יד2 ועוד.

אל תחששו לשאת ולתת על המחיר הסופי

למרות שנדמה שמיקוחים הם הספורט הלאומי הלא מוכרז של מדינת ישראל, רבים אינם חשים בנוח לשאת ולתת על מחיר הרכב שנכתב במודעה. הסיבה לכך היא שבראייתם קביעת המחיר נמצאת בסמכותו של המוכר באופן בלעדי, ושזכותם להתעלם מהמודעה אם המחיר גבוה בראייתם. מדובר בטעות, מאחר ומוכרים רבים מצפים למעט התגמשות במחירו הסופי של הרכב. נסו להסתכל על מחיר המחירון של המכונית אותה אתם רוצים לקנות, שקללו זאת עם המחיר אותו ברצונכם לשלם, והגישו את הצעתכם למוכר. במקרים רבים, תוכלו לחסוך כך אלפי שקלים.