רדיו חזק: 5 צעדים לשדרוג מערכת השמע ברכב

פעם זה היה חלום רחוק ויקר, אולם היום ניתן בכמה צעדים פשוטים להפוך את חוויית ההאזנה למוזיקה ברכב שלכם למקצועית במיוחד. עם קצת עזרה מלוח יד2, אפשר לעשות זאת אפילו די בזול

רדיו חזק: 5 צעדים לשדרוג מערכת השמע ברכב

נסיעתכם תהפוך לחוויה באמצעות מערכת שמע איכותית

שישי אחר הצהריים, השמש מתחילה לשקוע, עליתם על הכביש המהיר, החלונות פתוחים וברדיו בדיוק מתנגן השיר האהוב עליכם. נשמע כמו בסרטים, לא? רק דבר אחד חסר לכם – מערכת שמע משודרגת שתוכלו לשמוע בה מוזיקה כמו שצריך ושתשלים את חוויית הנסיעה ברכב. 

פעם זה היה חלום רחוק ויקר – אבל באמצעות 5 צעדים פשוטים, מדריך יד2 יוכל לסייע לכם להגשים את החלום באופן זול במיוחד:

מערכת מולטימדיה

יש לכם פאנל ישן של רדיו ברכב? בקלות תוכלו להחליף אותו למערכת מולטימדיה עם מסך טאץ', שתשלוט על מערכת השמע ותיתן לכם הרגשה של רכב חדש ומשודרג. כיום רוב המערכות כוללות בנוסף לנגן מוזיקה ולרדיו גם אפשרות להוריד אפליקציות מחנות ה-Google Play – דמיינו כמה כיף לנהוג ברכב עם ווייז ויוטיוב מובנים. אין צורך להשתגע ולקנות מערכת חדשה במחירים מופקעים – תוכלו למצוא בלוח יד2 מערכות במצב מצוין ובמחירים שפויים.

איטום הדלתות

הגיע הזמן לקצת התייעלות בפן האקוסטי ברכב. בעזרת הטיפ הבא תוכלו לשדרג את השמע ברכב באופן משמעותי וכמעט ללא עלות. הדלתות שלכם ברכב ממש לא אטומות לגמרי, ולכן קיימות רעידות קלות שמפריעות למוזיקה ומאפשרת חדירה של רעשים מבחוץ. הפתרון פשוט מאוד: רכשו בחנויות עשה זאת בעצמך כמה יריעות אטומות וגומי אותו ניתן להדביק לחלל הפנימי של הדלת, ואטמו בעזרתם את דלתות הרכב. איטום הדלתות ישפר את עוצמת הבס ואת איכות הצליל בעלות מינימלית – שווה!

רמקולים

אם הגיע הזמן גם להחליף את הרמקולים ברכב, שימו לב לכמה דברים:

  • קודם כל, כיוון שהרמקולים החדשים מחליפים רמקולים קיימים, חשוב שתשימו לב שהם זהים בגודל לרמקולים המקוריים. בנוסף, חשוב שתבדילו בין שני סוגי רמקולים: הרמקולים הרגילים ורמקולים קומפוננט – סט רמקולים איכותיים יותר, אבל גם הרבה יותר יקרים. ההבדל במחיר נובע מכך שברמקולים הרגילים אותו אלמנט מפיק את כל תחום התדרים (נמוך, גבוה ובינוני), בעוד שסט הרמקולים קומפוננט כולל לפחות שני אלמנטים שונים.
  • דבר נוסף שרצוי לשים לב אליו הוא האחריות על הרמקולים – בדרך כלל אחריות על רמקולים לרכב היא לשנה. אבל שוב, אין צורך לשבור את החסכונות שלכם – תוכלו למצוא ביד2 מגוון רחב מאוד של רמקולים שיתאימו בדיוק לרכב שלכם ולדרישות שלכם.
רדיו חזק: 5 צעדים לשדרוג מערכת השמע ברכב

מערכת רמקולים טובה תספק לכם סאונד איכותי ונעים

מגבר

מה עושה המגבר בכלל? תפקידו של המגבר הוא למעשה להגביר אותות חשמליים שמתקבלים מהיחידה הראשית בדרכם אל הרמקולים. או בקיצור – להגביר את עוצמת הצליל ללא פגיעה באיכותו.

רוב מערכות השמע מגיעות עם מגבר מובנה ובסיסי מאוד. אם אתם רוצים לנצל באופן מיטבי את הרמקולים שלכם – רצוי להתקין מגבר חיצוני. לא בכל מערכות השמע לרכב ניתן להתקין מגבר חיצוני, ולכן מומלץ לבדוק את המערכת שלכם לפני שאתם רוכשים אחד כזה. חושבים שאתם חייבים מגבר לרכב אבל מנגד אתם לא רוצים להגזים עם עלויות שדרוג המערכת? גם מגברים לרכב תוכלו למצוא בלוח יד2.

פלייליסט טוב

הדבר הכי חשוב כמובן – הכינו לכם רשימת שירים שאתם אוהבים ויעשו לכם טוב על הלב. גם המערכת הכי טובה שיש לא תהיה שווה כלום אם לא תאהבו את המוזיקה שתתנגן בה. Youtube, Spotify וכל פלטפורמה אחרת תאפשר לכם לייצר פלייליסט משלכם – ואפילו תציע שירים משלה על בסיס טעמכם.

רדיו חזק: 5 צעדים לשדרוג מערכת השמע ברכב

לפני הלחיצה על דוושת הגז: בחרו את השיר האהוב עליכם

רק עניין אחד וחשוב לפני שאתם מתחילים לזמזם את השיר האהוב עליכם – הקדישו תשומת לב מלאה לנהיגה בכדי שתגיעו ליעדכם בשלום. נסיעה טובה ונעימה!