קיה ספורטאז' דיזל: להיט המכירות בדגם מעודכן

הספורטאז' החדשה דומה למה שהייתה בעבר, רק שהכל משופר והמחיר נשמר. אז איך היתה נסיעת המבחן? המשיכו לקרוא

השושלת של דגמי הספורטאז' והשינויים שחלו בהם במרוצת השנים, עוקבים בדיוק אחרי הטעם והצרכים של הנהג הממוצע. במרוצת השנים הפכו כלי הרכב שלנו נוחים, מאובזרים, בטוחים וגדולים יותר. לקיה החדשה יש את כל אלה בדיוק. המראה האופייני לדגם הספורטאז' נשמר, אבל שפע של שינויים ושיפורים ניכר, בצורת וגודל הפנסים, בקווי המתאר החלקים, בגריל הגדול שמלפנים וכמובן שגם בתוך הקבינה – תא הנהג.

פנים הרכב מרווח ופונקציונאלי, איכות בהרכבה וגם בחומרים, מסך "8 מחליף את קודמו הקטן באינטש' ומקרין את הנעשה מאחור, עם מצלמת רוורס מובנית וקווי הנחייה דינמיים, למסך המגע יש גם Wase מובנה ותפריט ידידותי, דובר עברית.

מרווח

יש מרווח גדול לרגליים ולכתפיים – מלפנים ומאחור. במדד ה'הורה ושני כסאות בטיחות לילדים' הספורטאז' מקבלת ציון גבוה. יש גם תא אכסון גדול, מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, יש בקרת אקלים מפוצלת, שקעי 12v ו-USB מאחור ומשענת הגב של המושב האחורי יכולה להתכוונן, יש מערכת Stop & Go, יש קיפול מראות אוטומטי בכיבוי, אבל אין 'על-מפתח' Keyless וכדי להניע שזה לטעמנו מעט חסר. לפתוח או לסגור את הקיה, תצטרכו להשתמש בשלט ובמפתח – כמו מימים ימימה, גם בלם החניה (מה שנקרא בדרך כלל, בלם היד) נמצא על רצפת התא ומופעל בדריכה עם הרגל – כמו ברכבים אמריקאים אולד-סקול, לא בדיוק הרגיש לנו המקום הטבעי, אבל מתרגלים וזה עובד מצוין..

אז הרבה שונה, אבל הסך הכל הכללי נותר דומה ואי אפשר לטעות, הספורטאז' החדשה שומרת על קווי העיצוב והמראה הנעים והמוכר של קודמותיה.

חידושים

מה שבאמת חדש פה, זה המנוע ותיבת ההילוכים – מנוע דיזל 1,600 סמ"ק, עם 136 כוחות סוס ומומנט גדול של 32.6 קג"מ, כבר מסל"ד רצפה של 2,000 סיבובי מנוע לדקה. עוד בחידושים, תיבת הילוכים רובוטית, בעלת 7 הילוכים ו-2 מצמדים. בעזרת הדיוק בהעברת ההילוכים ועל גלי המומנט האדירים, מצליחה הספורטאז' להאיץ (מהמקום ובתאוצות הביניים) לא רע בכלל, על אף משקל של 1.6 טון.

ועוד נקודה חשובה ברכבי דיזל – סביבת הנהג והנוסעים נשארת שקטה ונטולת רעידות, יחסית לרכבים מונעי סולר אחרים, זה לא שאין את הטרטור המוכר, אלא שהוא שקט וברקע ואינו מפריע.

ועוד קצת

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר אחד של סולר, בתנאי הנהיגה הבזבזניים ביותר שרק הצלחנו להפיק מרכב הפנאי הזה ומגחמות רגל ימין שלנו. תוצאה מכובדת, לכן התוצאה תהיה הרבה יותר חסכונית ואין לנו בזה ספק.

המתלים – בולמי הזעזועים – של הקיה הם על הצד הקשיח, טוב מאוד לתקיפת פניות במהירות, פחות טוב להתמודדות רכה עם בורות ומהמורות בכביש. בנוסף לאופי הרגוע והחלק של התמסורת והמנוע, מותקנות בספורטאז' של 2019 שפע של מערכות בטיחות ושליטה, כולל בלימה אוטונומית ומערכת לניטור עייפות הנהג. המערכות המקוריות עומדות בנדרש בחוק (ויותר) ואין צורך בהתקנות מקומיות משלימות.

 

אז אם נתמצת את כל זה למשפט אחד: הספורטאז' החדשה נוחה, יפה ומועילה – כרכב משפחתי או כרכב פנאי ועם גרסת הדיזל, המשווקת במקביל לבנזין, היא פונה כעת לעוד קהלים. להיט.