נסיעת מבחן: קיה סורנטו 2.4 בנזין GT Line

תמיד חיפשתם נוחות ובטיחות למשפחה המורחבת, לחוגים ולבתי-הספר? זה כנראה הרכב המושלם בשבילכם. אבא אמא הסעות יוצאים לדרך בנסיעת מבחן

נתחיל מזה שהציבור אוהב הגזמות מוטוריות. אחרת, איך אתם מסבירים שכל משפחתית אוטומטית הפכה במקומותינו
ל-SUV גבוה, ארוך ורחב – עד כמה שניתן, עד גבולות החניה העירונית הקרובה למקום מגורינו… אז בימים בהם גם זוג עם תינוק יחיד, מעדיף 5 מקומות והרבה פח, מה יעשו משפחות עם ארבעה ילדים ויותר? נכון מאוד, יקנו SUV עם 7 מקומות ישיבה.

מימדים

לקיה יש מגוון לא קטן גם בתחום הזה, דגם הסורנטו הוותיק מגיע בארבע גרסאות כשבקצה העליון של טווח המחירים והאבזור נמצאים שני דגמי הפרמיום, 3.5 בנזין ו-2.2 דיזל, ושני דגמים נוספים – עם מנוע 2.4 ל' בנזין – האורבן וה-GT Line, הנבחן שלנו להפעם. הוא מגיע בצבע שחור שלא מאיים או מרתיע, אלא משדר יוקרה ובעיקר עוזר לבלוע מעט מהגודל של המרכב הארוך, בן 4.8 המטרים. הגובה טוב מעל הכביש ולכניסה ויציאה עוזרות מדרכות נוחות ורחבות, בתחתית הדלתות. אלו כוללות גם תאורה אדומה עמומה, באותיות שם הדגם – לעזרה בעת ליל.

עיצוב

אין מה לומר, נדרשת חשיבה רבה מאחורי התכנון של כל רכב, וממנה יש הרבה בסורנטו. אם זה העיצוב הכאילו ספורטיבי – עם גלגלי מגנזיום בקוטר של 19 אינט'ש ופנסי לד יפים וחזקים, אם זו המחשבה שמאחורי עיצוב צורה שונה לכל פונקציה בשלט ה'קי-לס' שמחליף את המפתח, אם זה במסך המגע הנוח לתפעול, בקרות האקלים האישיות, איכות התפירה של העור במושבים, המתכווננים מלא חשמלית, ואם זה באורך הנדיב של הגג הנפתח והמקום המרווח לרגלי כל הנוסעים – כולל הילדים בשורה האחורית. מקום להרבה בגאז' לא נשאר, ובכל זאת 230 ליטר זה מספיק מקום, בהתחשב בכל התנאים.  אל סעיף הביקורת נכנסים תאורת הפנים החלשה מדי בלילה, משקלו הגדול של שלט ה'אל-מפתח' שקצת מכביד בכיס והצפיפות שירגישו שני מבוגרים – אם תתעקשו לדחוס אותם לשורת המושבים הנוספת מאחור.

הנעה והנאה

עם מנוע בנזין של 2.4 ל', עם 188 כוחות סוס ומומנט בריא של 24.6 קג"מ, 0-100 בקצת יותר מ-10 שניות, תמסורת רכה וחלקה, ומתלים נוקשים – התורמים ליציבות המבנית, עם מצב ספורטיבי/ידני שמגובה בשני משוטי תפעול – באחורי ההגה, כמובן, מציע הסורנטו חבילה מאוזנת וחזקה על הכביש, עם תאוצות מרשימות מהמקום וגם בתאוצות הביניים. תענוג למשפחה ולנוהגים אותה. אבל הקיה הזו נועדה להוביל את המשפחה ומה שחשוב בה יותר מביצועים הם הנוחות והבטיחות. קיה מצליחה לספק גם בתחומים אלו חבילה טובה ומאוזנת, הנהיגה חלקה, שקטה ונטולת 'פינות'. הישיבה נוחה, גם לאחר נהיגה ממושכת, מיקום המנופים והמתגים נכון ולמעט שנמוך במיקום הכפתור השולט בעוצמת המאוורר, נהננו מאוד מהשהייה בתא הנוסעים – מבחינת בקרת האקלים, נוחות תפעול מסך המגע וכל יתר המערכות. 

בטיחות

לעניין הבטיחות חוברות בסורנטו שלל מערכות בטיחות ועזרה לנהג – מזינוק בעליה, דרך התראה על סטיה מנתיב ושמירת נתיב אקטיבית, בלימת חירום אוטונומית וניתור עייפות לנהג, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת למניעת שיכחה של הילדים ברכב. בנוסף יש 6 כריות אויר ומערכות עזר לבלימה. את חלק מן המערכות ניתן לנתק, אבל אנחנו ממליצים להתרגל אליהן וליהנות מיתרונות הטכנולוגיה. מה שנקרא – תתקדמו!

גרסת המבחן, GT Line, מציעה איכות גבוהה של רכיבים ואבזור, נסיעה שקטה ונוחה, ולמעשה, במחיר של 240,000 ש"ח, מציע הסורנטו הרבה תמורה. יותר מכמה מתחרים יקרים יותר ומאובזרים פחות.