נהג חדש או נהג צעיר? על ההבדלים בין השניים

נהגר צעיר? נהג חדש? קל להתבלבל בין סוגי הביטוחים המוצעים לנו. איך נבחר את הפוליסה המתאימה ביותר לגילו של הנהג? הכול מחכה לכם כאן

פוליסת הביטוח אשר מעניקה לנו כיסוי במקרה של תאונה חלילה, מחושבת לפי מגוון פרמטרים רחב: סוג הרכב, שנת היצור, ותק הנהיגה, היסטוריית תאונות וגם גילאי הנהגים ברכב. במאמר זה נעמוד על הבדלים בין נהג חדש לבין נהג צעיר.

מהו נהג חדש?

נהג חדש הוא נהג אשר ותק הנהיגה שלו הוא מתחת לשנתיים. רוב הנהגים החדשים הם נהגים צעירים אשר גילם הוא הגיל המתיר להוציא רישיון נהיגה על פי החוק (16 שנים ותשעה חודשים בישראל). אך נהג חדש אינו מוגדר על פי גילו אלא לפי הזמן שהוא בעל רישיון נהיגה בלבד.

מהו נהג צעיר?

נהג צעיר הוא נהג אשר יש לו ותק של יותר משנתיים נהיגה אך הוא מתחת לגיל 24. כאן הפרמטר מתייחס לגיל ולא לוותק.

מהו נהג צעיר וחדש?

נהג צעיר וחדש מתייחס לשילוב בין השניים, נהג שוותק הנהיגה שלו הוא מתחת לשנתיים ובנוסף גילו מתחת לגיל 24 שנים.

כיצד מחושבת הפרמיה לנהג חדש?

פרמיית ביטוח הרכב מחושבת לפי סטטיסטיקות המציינות מהי הסבירות שאותו נהג עלול לגרום לתאונה? מבחינת הביטוח רמת הסיכון הגבוהה ביותר למעורבות בתאונה היא לנהג חדש. הסיבה לכך היא משום שלנהג חדש אין שום ניסיון בנהיגה ברכב או על הכביש, מכאן שהסיכוי שבו יהיה מעורב בתאונה היא הגבוהה ביותר.

בישראל כל נהג מחויב על פי חוק לרכוש ביטוח הנקרא: "ביטוח חובה". ביטוח זה הוא חובה משום שהוא זה המעניק לכם כיסוי במידה ואתם מעורבים בתאונה בה יש נפגעי גוף. אין זה משנה אם הנפגעים הם נוסעים שהיו ברכב איתכם, ברכב השני המעורב או אף עוברי אורח שנקלעו לתאונה בשוגג. כל זמן שיש לכם ביטוח חובה, יש לכם כיסוי מפני נזקי גוף. עלותו של ביטוח חובה לנהג חדש היא היקרה ביותר מכל המחירים אשר קיימים לביטוח זה, המורכב גם הוא משילוב פרמטרים אשר המכריע מביניהם הוא ותק הנהיגה.

בהמשך לדברים אלו אין זה משנה אם הנהג הוא בן ארבעים וכרגע הוציא רישיון נהיגה או בן שבע עשרה שנים. כל זמן שהוא מוגדר כנהג חדש עלות ביטוח החובה וגם ביטוח המקיף יחושבו לפי הפרמיה הגבוהה ביותר.

כיצד מחושבת הפרמיה לנהג צעיר?

כפי שצוין במאמר חלק מהפרמטרים בגינן יתקבלו הנחות או יעלה מחיר הפרמיה של הביטוח קשור לגיל הנהגים ברכב. כאשר הגיל הצעיר ביותר 16.9 שנים עד גיל 21 ישלם את המחיר הגבוה ביותר ומכאן הפרמיה תתחיל לרדת. נהג צעיר הוא נהג הנמצא בטווח הגילאים 21-24 שנים, גם כאן הפרמיה תהיה יחסית גבוהה אך לא גבוהה כמו זו של נהג חדש. מגיל 24 עד 30 מחיר הפוליסה הוא סטנדרטי כאשר אין בה את תוספת המחיר עבור נהג צעיר או חדש ועדיין אין בה הנחת גיל אשר מתחילה מגיל 30 והלאה.