מה עושים במקרה של גניבת רכב?

הצעדים הנכונים שכל אחד צריך לדעת

אתם כנראה לא אוהבים לחשוב על תרחיש מתסכל כמו גניבה של הרכב שלכם. אתם רוכשים ביטוח רכב אונליין, מתקינים את אמצעי הבטיחות המתקדמים ביותר, ופשוט מקווים לטוב. למקרה הצער, כל זה לא תמיד מספיק, ובכל שנה אלפי אנשים נאלצים להתמודד עם מקרים של רכבים גנובים. לכן, כדאי בכל זאת להשקיע מעט מחשבה, ולדעת מראש מה אתם צריכים לעשות אם זה יקרה לכם.

צעד ראשון: משטרה

קודם כל, עליכם להיות בטוחים שהרכב אכן נגנב. לפעמים חושבים כך, ולבסוף מגלים שהרכב נגרר או שסתם שכחתם שמישהו לקח אותו, או שחניתם במקום אחר. בטוחים שמדובר בגניבה? תודיעו על כך למשטרה, כמה שיותר מהר. ככל שתקדימו לדווח על הגניבה, יש יותר סיכוי שיצליחו למצוא ולהחזיר את הרכב בשלמותו.

הדיווח למשטרה צריך לכלול פרטים כמו: תיאור הרכב הגנוב, איפה השארתם אותו, מתי ראיתם אותו בפעם האחרונה וכו'. למעשה, כדאי למסור כל פרט שאתם חושבים שיכול לסייע באיתור הרכב. נכון, במרבית המקרים רכבים גנובים לא חוזרים לבעליהם, אך בכל זאת יש כמה מקרים עם סוף טוב, אז למה לא לנסות?

בתום הדיווח, תקבלו מהמשטרה אישור על כך שדיווחתם על רכב גנוב. את הטופס הזה תצטרכו בהמשך, מה שמביא אותנו לצעד הבא.

צעד שני: ביטוח רכב

האישור שמספקת המשטרה חשוב מאוד, מכיוון שזה אחד הטפסים שיש להעביר לחברת הביטוח בכדי לקבל פיצוי במסגרת ביטוח רכב אונליין. יחד איתו, תצטרכו להעביר טופס הצהרה חתום על ידכם, ובו פירוט המקרה במילים שלכם, וגם את רישיון הרכב (או צילום, אם הרישיון היה ברכב בזמן הגניבה), צילום של רישיון הנהיגה שלכם ומפתחות רזרביים לרכב (אם יש). הדיווח לחברת הביטוח מתבצע אונליין או במוקד שפתוח 24/7.

אם תתבעו ביטוח רכב אונליין בכין גניבה, ותביעתכם תתקבל, חברת הביטוח תנסה לאתר את הרכב הגנוב. לאחר תקופה זו, שנמשכת בדרך כלל 30 ימים, תקבלו את הפיצוי תוך 7 ימי עסקים. סכום הפיצוי נקבע על פי הפוליסה של ביטוח רכב אונליין.

כמובן שלא בכל פוליסה יש כיסוי מפני גניבות, רק בפוליסה של ביטוח מקיף. אם יש לכם רק ביטוח חובה, הוא רלבנטי במקרים של פגיעה פיזית, בכם או באחרים כתוצאה מפגיעה של הרכב שלכם. אם יש לכם ביטוח צד ג', אתם מוגנים גם מפני נזקי רכוש שנגרמים על ידי הרכב שלכם. כל זה חשוב מאוד, אבל ללא ביטוח רכב אונליין מקיף, לא תפוצו במקרים של גניבת רכב.

מה עושים ביום שאחרי?

אחרי שפניתם למשטרה ולחברת הביטוח, תצטרכו להתמודד עם השלכות הגניבה. איך אתם אמורים להגיע לאן שאתם צריכים בלי הרכב? חשוב לציין שבחלק מהמקרים, ביטוח מקיף כולל כיסוי לרכב חלופי.