כוכבת עם כוכבית: מיצובישי ספייס סטאר

האם המיצובישי העירוני מתאים גם לכביש המהיר? יצאנו לבדוק

הספייס סטאר של מיצובישי זכתה לאחרונה למתיחת פנים קלה, מבחינת מידות היא ארוכה מעט מרכבי המיני כגון יונדאי i10, קיה פיקנטו וכו', אך קטנה יותר מרכבי הסופר מיני הקלאסיים כגון יונדאי i20, הונדה ג'אז ואחרות.

בחניה

לגרסת המבחן (Premium) יש חישוקים קלים בגודל 15" וספויילר אחורי צנוע יחסית המשתלבים יפה עם הקווים של הרכב. בסה"כ אין חדשות מרעישות במתיחת הפנים שעברה המיצובישי הקטנה, והקווים הכלליים נשארו של מכונית עירונית וחביבה.

 

מבחינת מפרט טכני, מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1,200 סמ"ק המייצר 80 כ"ס ומומנט צנוע של 10.8 קג"מ, המשקל נמוך במיוחד, 865 קילו, מה שמקל על תאוצות קצרות ועל התמרונים בעיר אך מרגיש פחות טוב במהירויות גבוהות, במיוחד בעליה על מהמורות. בסל"ד גבוה המנוע רועש יחסית, מומלץ לבלות ככול הניתן באזור ה-2,000 סל"ד המספק שיוט במהירות של 100 קמ"ש, כך גם חוסכים בדלק עם נתון של 20 קילומטר לליטר.

בתנועה

הגיר הרציף מתפקד באופן משביע רצון, אך לא ניתן להעביר הילוכים ידנית, ניתן להעביר את הבורר למצב Sport המקצר את יחסי ההעברה. יתרונה הגדול של הספייס סטאר – תנוחת נהיגה נוחה גם לגבוהים, ומאחור מרווח סביר יחסית לרגליים הודות לבסיס גלגלים ארוך מהממוצע בקטגוריה.

פתח ההטענה של תא המטען צר יחסית ויפריע להעמיס דברים גדולים. נפח תא המטען אינו גדול ועומד על 235 ליטר, כ- 20 ליטר פחות מקיה פיקנטו למשל. הבלמים (דיסק מקדימה ותוף מאחור) מפתיעים לטובה.

המבחן שלנו הוכיח, שהספייס סטאר המחודשת נותנת תמורה טובה למחירה הנמוך, החל מ-59,900 שקל בהתאם לגרסה, ללא ספק רכב עירוני מובהק – ובה בשעה מרווחת מעט יותר בהשוואה למכוניות מיני, בהתאמה מוגבלת ביכולת הבינעירונית ומאובזרת פחות.

בגרסת ה Premium, הספייס סטאר מגיעה עם אבזור הכולל מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה, הגה מצופה עור, כפתור התנעה, בקרת אקלים ומערכת לבקרת שיוט. המערכת המקורית כוללת דיבורית BT שהצריכה לא מעט התעסקות (הכוללת מתן פקודות קוליות ושמיעת הוראות באנגלית בריטית לא אופיינית) בחיבורה לטלפון אך לאחר שהצלחנו לקשן בניהם היא עבדה באופן משביע רצון.

בנוסף, תמצאו חיבור AUX נוח לשימוש ויציאת ו-USB  הנמצאת במיקום קצת פחות נוח בתא הכפפות. מחשב דרך עם צג קטן ואנמי בלוח השעונים המציג טמפרטורה חיצונית, טווח נסיעה עד לתדלוק הבא, צריכת דלק ממוצעת וזהו. קצת ספרטני ביחס לרכבים של היום.

בקיצור ולעניין

הספייס סטאר נראית טוב יותר בגרסה החדשה, ותספק תמורה טובה למחירה הנמוך, כול עוד משתמשים בה במקומה הטבעי קרי בעיר, ובמידה ויוצאים לכביש המהיר אין לדחוק בה למהירויות להן לא נועדה. הן מבחינת האבזור והן מבחינת איכות החומרים מקבלים תמורה הוגנת למחיר – לא הרבה מעבר לכך. המחיר הדומה למתחרות מקטגוריית המיני, כשעם הספייס סטאר ניתן לקבל רכב עירוני, גדול ומאובזר יותר. בשורה התחתונה, זכרו את יעודה, מחירה ומגבלותיה ולא תתאכזבו. למחירון מיצובישי ספייס סטאר