יונדאי באיון מושק בישראל

SUV עירוני, מסוגנן וטכנולוגי

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, משיקה בישראל את יונדאי באיון החדש – SUV עירוני קומפקטי ומסוגנן  עם גרסה של טכנולוגיה היברידית קלה המצטרף למשפחת הקרוסאוברים העשירה של יונדאי הכוללת ה- VENUE ה- KONA, הטוסון, הסנטה-פה והפאליסייד.

יונדאי באיון משלב את קו העיצוב המודרני והנועז של יונדאי יחד עם תא נוסעים איכותי ומעודכן, יחידות הנעה מתקדמות וחסכוניות בעלות צריכת דלק של כ- 18 ק"מ לליטר ורמת בטיחות ללא פשרות הכוללת בין היתר גם בלימת חירום אוטונומית ומערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות תיקוני היגוי. עם באיון פונה יונדאי לקהל המחפש קרוסאובר במידות של מכונית סופר מיני בעל ערך מוסף של שימושיות ומראה אופנתי, לצד תכונות האיכות והקידמה המאפיינים את כל דגמי יונדאי.
בישראל תשווק יונדאי באיון עם מנוע 1.0 ליטר טורבו בהספקים של 100 ו-120 כ"ס עם טכנולוגיה היברידית קלה, במבחר רמות גימור ושילובי צבעים אופנתיים במחיר של החל מ-123,900 ש"ח.

שפת עיצוב חדשנית במידות קומפקטיות

העיצוב החיצוני של יונדאי באיון מציג מראה מקורי ונועז באריזה קומפקטית מבלי לוותר על הזהות העיצובית המוכרת מדור הדגמים החדש של החברה. עיצובו של הבאיון משלב את פילוסופיית  Sensuous Sportinessשל יונדאי המבטאת הרמוניה בין פרופורציות נכונות, מראה הייטקי עדכני ופונקציונלית שימושית.
החזית של יונדאי באיון עוצבה תוך יצירת הקשר ישיר לשבכת ה"תכשיטים הפרוגרסיבים" של הטוסון החדש עם מבנה השבכה הגדולה והמושחרת כשמתחתיה כונס אוויר טרפזי המשולב במגן הקדמי התחתון המוכסף. הפרדה בין תאורת היום הקבועה (DRL) לפנסי הדרך הראשיים משלימים את המראה הספורטיבי והנוכחות המוצקה הפיסול בקווים זוויתיים נמשך לאורך כל גוף המכונית שאורכו 418 ס"מ עד לקורה C המוצקה והעבה, כאשר בתי הגלגלים המעוגלים עם קשתות הפלסטיק הקשיח מייצרים שבירה המדגישה ומאזנת את קווי הגוף.

מרווח גחון של 16.5 ס"מ יחד עם חישוקים אופנתיים בקוטר של 17 אינטש מבליטים את מראהו הזקוף של הבאיון, כשהם משתלבים עם חצאיות הפלסטיק ההיקפיות והגגון השימושי במראה הקרוסאובר הדינאמי.
חלקו האחורי של הבאיון משלב יחידות תאורה בצורת חץ המקושרת בינהן בפס LED מסוגנן על רגע מושחר ואלגנטי, כשהן מדגישות את תחושת הרוחב והמבנה המעוקל של החלון והדלת האחוריים.

תא נוסעים מאובזר באיכות פרימיום

תא הנוסעים של יונדאי באיון מציג קו עיצובי רענן בשילוב הנדסת אנוש חכמה. החלל הפנימי מעניק תחושת מרחב אוורירית, בין היתר בזכות אלמנט הפסים האופקיים הנמתח לרוחב לוח המכשירים ובדיפוני הדלתות ותאורת אווירה כחולה מבוססת על פסי LED חבויים.
למרות האורך הקומפקטי, תא הנוסעים של יונדאי באיון הוא בעל מרחב פנים חסר תחרות בקבוצת הקרוסאוברים העירוניים, זאת הודות לבסיס גלגלים של 258 ס"מ שהוא מהגדולים בקטגוריה וממד רוחב של 177.5 ס"מ. גובה של 150 ס"מ יחד עם מבנה הגג המוגבה מאפשרים תנוחת ישיבה זקופה ונוחה לנהג ולנוסעים יחד עם מרווח ראש נדיב.
תכנון חכם של רצפת המכונית יוצר תא המטען בעל שפת הטענה שטוחה ורחבה, כשיחד עם נפח של   373 ל המאפשרים לו להיות תחליף למכונית משפחתית קומפקטית.
שימוש בחומרי דיפון איכותיים ורכים מקנים תחושת איכות בתא הנוסעים יונדאי באיון, יחד עם מאפייני אבזור הייטק יוקרתיים. לוח המחוונים ביונדאי באיון הוא מסך תצוגה ברזולוציה גבוהה בגודל 10.25 אינטש בעל תצוגת מידע משתנה, אינפורמטיבי ובהיר לקריאה. לצידו ישנו מסך מגע צף בגודל 8 אינטש המאפשר שליטה על מערכות הבידור והתפעול של הרכב, כשמתחתיו משטח מגע לגישה מהירה לפונקציות עיקריות של ממשק במולטימדיה.מערכת המולטימדיה תומכת בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay לשיקוף הטלפון הסלולרי. בנוסף, ליונדאי באיון משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי.

ביצועים וחיסכון עם מנועי T-GDI מתקדמים

היצע יחידות ההנעה של יונדאי באיון כולל מנוע T-GDi מתקדם בעל שלושה צילינדרים מסדרת smartstream  המוצע בשתי רמות הספק: 100 ו-120 כ"ס. הודות לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים מעניק המנוע בשתי גרסאותיו ביצועים מרשימים לצד צריכת דלק ופליטות מזהמים נמוכות. המנוע בנפח 1.0 משלב מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה, בנוסף למערכת חכמה לתזמון שסתומים משתנה CVVT.
המנועים ביונדאי באיון משודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמד DCT בעלת שבעה יחסי העברה. לתיבת ההילוכים פיקוד אלקטרוני חכם הממצה את מלוא פוטנציאל הכוח על ידי החלפות הילוכים מהירות ומדויקות, ואפשרות לתפעול ידני לטובת חווית נהיגה ספורטיבית.
לראשונה בדגמי הקרוסאובר של יונדאי, מצוידת תיבת ההילוכים של באיון במנגנון Rev Matching מדגמי הספורט המלהיבים של חטיבת N. מנגנון זה מתאים את סל"ד המנוע באופן אוטומטי לסל"ד של ציר תיבת ההילוכים לפני כל החלפת הילוך, מה שמבטיח החלפת הילוכים חלקה במיוחד ללא הפסדי כוח. שילוב המנועים ותיבת ההילוכים החכמה מספקים ביצועים אופטימליים:
יונדאי באיון 1.0 ליטר T-GDi 100 כ"ס – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות. מהירות מרבית: 180 קמ"ש.יונדאי באיון 1.0 ליטר T-GDi 120 כ"ס –(Mild Hybrid) תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות. מהירות מרבית: 185 קמ"ש.

מערכת היברידית קלה  48V לחיסכון בדלק

גרסת המנוע החזקה של יונדאי באיון עם 120 כ"ס מציגה נתוני צריכת דלק ופליטות מזהמים משופרים הודות לשילוב מהערת היברידית קלה (Mild Hybrid) במתח של 48V. המערכת משלבת יחידת מתנע/אלטרנטור המדוממת את המנוע בעמידה ומניע אותה עם הנגיעה בדוושות באופן חלק ומיידי. בנוסף הודות לסוללה נטענת מסוגלת המערכת לספק את האנרגיה למכלולים השונים צורכי הזרם במכונית ולהפחית את העומס מהמנוע, כאשר טעינת הסוללה נעשית באופן רגרנטיבי עם עזיבת דוושת התאוצה.
גרסת ה-Mild Hybrid של יונדאי באיון רושמת נתון צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (WLTP על פי נתוני יצרן בתנאי מעבדה).

מצבי נהיגה שונים ליעילות וביצועים

לרשות הנהג ביונדאי באיון עומדת אפשרות בחירה בין שלושה מצבי נהיגה שונים, אשר כל אחד מהם משנה את אופי יחידת המנוע ותיבת ההילוכים, תגובת המצערת ותגבור ההגה. נוסף למצב הנהיגה הסטנדרטי Normal, ישנם מצב נהיגה Eco לחיסכון מרבי בדלק ומצב נהיגה Sport למיצוי מקסימלי של ביצועים והנאה.

אבזור

יונדאי באיון משווק בישראל ב-3 רמות גימור הכוללות אבזור יוקרתי ברמה הגבוהה בקטגוריה.
רמת גימור Premium עם מנוע 1.0 T-GDi כוללת: תאורת LED קדמית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש התומכת בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay ומשולבת עם דיבורית BT, מצלמה אחורית, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 10.25 אינטש בעל תצוגה משתנה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, מפתח חכם לכניסה והנעה, בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת אווירה פנימית, משענת יד קדמית עם תא אחסון, גלגל הגה מצופה עור, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית עם מאותתים מובנים, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, תאורת יום DRL בטכנולוגיית LED, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות Privacy Glass, מסילות גג, חישוקים קלים בקוטר 17 אינטש.
רמת גימור Prime Plus כוללת בנוסף: גג בצבע שחור, ואת מערכות הבטיחות BCA, RCCA
רמת גימור Supreme מוסיפה גם מערכת  Mild Hybrid וכוללת בנוסף גם: תאורת LED אחורית.

בטיחות מובילה בקטגוריה

המחויבות של יונדאי לבטיחות בלתי מתפשרת בכל דגמיה באה לידי ביטוי גם במפרט הבטיחות של באיון הכולל את מערכות העזר והבטיחות האקטיביות המתקדמות ביותר בעולם הרכב, לצד מרכב קשיח ותכנון חכם לעמידות והגנה מרבית על הנהג והנוסעים בעת תאונה.

מפרט הבטיחות של יונדאי באיון כולל בכל הדגמים 6 כריות אוויר ומערכות:

FCA-JT– בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית. המערכת כוללת גם פונקציית בלימת חירום במהלך פניה בצומת במידה ישנה תנועה חוצה המתקרבת באופן מסוכן.

LFA – מערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות תיקוני היגוי. המערכת עובדת בשילוב מערכת  LKA לזיהוי גבולות הנתיב וסימני הדרך עם מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב.

SCC – מערכת בקרת שיוט אדפטיבית חכמה השומרת על מרחק ומהירות מהרכב מלפנים המשולבת במנגנון סיוע לזחילה בפקקים.

DAW מערכת סיוע לערנות לנהג (Driver Attention Warning). המערכת מספקת התרעה לנהג על סמך יכולת לזהות ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. למערכת פונקציית

LDVA המזהה השתהות של הנהג ברמזורים במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.

HBA– תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכב הנוסע מלפנים או תנועה הנוסעת ממול ומשנה את גובה אלומת האור אוטומטית כדי למנוע סנוור.

ROA – התראה ויזואלית וקולית על שכחת ילדים במושב האחורי באמצעות חיישנים המזהים תנועה

PDW – סייען חניה המספק התראה על שמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה באמצעות מערך חיישנים היקפיים.

רמת גימור Prime  Plus כוללת גם מערכות:
BCA -זיהוי תנועה בשטחים מתים ומניעת התנגשות. רדאר המערכת מנטר את התנועה בשטחים המתים בצידי הרכב ומספק התראה ויזואלית במראות הצד. במידה והנהג מתעלם מההתראה מסוגלת המערכת להפעיל את הבלמים כדי למנוע התנגשות ברכב הנעה בנתיב המקביל.

RCCA
– מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור; באמצעות חיישני המכ"ם של מערכת לזיהוי רכב ב "שטח מת", המערכת לא רק מזהירה את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב מאחור אלא גם מפעילה את מערכת הבלמים באופן אוטונומי בכדי למנוע התנגשות במכשול או הולכי רגל.

רמת גימור Supreme כוללת גם:
ILSA– מגביל מהירות חכם המספק התראה ויזואלית וקולית במידה ועוברים את המהירות המותרת. הפועל באמצעות זיהוי תמרורים. במידה והנהג מגביל את המהירות ידנית הרכב מתאים את מהירות הרכב באופן אוטונומי.

מידות

 

Premium/Prime Plus

Supreme Mild Hybrid

אורך (מ"מ)

4,180

4,180

רוחב (מ"מ)

1,775

1,775

גובה (מ"מ)

1,500

1,500

בסיס גלגלים (מ"מ)

2,580

2,580

מרווח גחון (מ"מ)

165

165

משקל עצמי (ק"ג)

1,255

1,266

תא מטען (ליטר)

373

334

מיכל דלק (ליטר)

40

40

צריכת דלק

5.5 ליטר ל- 100 ק"מ

5.4 ליטר ל- 100 ק"מ

מחירים

דגם

מחיר

באיון T-GDI 1.0 Premium

123,900

באיון T-GDI 1.0 Prime Plus

129,900

באיון Mild Hybrid  1.0 Supreme

133,900

 

רוצים לקבל מידע על מגוון רכבים נוספים? היכנסו עוד היום למחירון הרכב של יד2!