יגואר i-pace מבחן בחשמל

סנונית חשמלית ראשונה מבית מותג היוקרה – לא מה שחשבתם וכל מה שרציתם

העתיד החשמלי כבר כאן וסנוניות ראשונות מגיעות אלינו מכל עבר – מלבד טסלה, "המקורית" והאב המייסד של הקטגוריה, נמצא רכב SUV מפואר גם אצל שניים מהיצרנים הגרמנים ובעתיד הקרוב נהיה עדים גם להתרחבות הז'אנר החשמלי – עד כדי רכבי מיני ומשפחתיות זולות, ללא זיהום – מן המזרח.

אבל, רגע לפני שזה קורה, הרשו לנו לקחת אתכם לסיבוב ברכב שונה – היגואר i-pace.

עיצוב

יש לה עיצוב הלקוח מסרטי המדע הבדיוני, פרי פיתוח במנהרות רוח – למקסימום יעילות, גרר נמוך וחיסכון בסוללה. הכנפיים גבוהות מעל צמיגי "20 בחתך נמוך וברוחב 245 מ"מ והקווים של המרכב זורמים בצורה חלקה, כמעט מושלמת, מהחזית בעלת סמל היגואר המפורסם ועד לירכתיים – הכל מקשה אחת הנראית בתנועה גם כשהיא עומדת עדיין בחניה.

תנועה

בחניה ובנסיעה מייצרת היגואר הזו בערך את אותו רעש… זה שיש לה תאוצות היסטריות של 4.8 שניות מאפס למאה מטר, עם 400 כ"ס ו-70 ק"ג מומנט זמינים כולם כבר מתחילת הנסיעה, מתחבר לרובנו בדרך כלל עם נהמה בריאה הבוקעת ממפלט פתוח. אלא, שלא כך הוא הדבר כשמדובר בהנעה חשמלית מלאה (Zero emission), צריך להתרגל לזה – נהגים והולכי רגל כאחד! העתיד כבר כאן והוא מהיר ושקט כמו שום דבר שהיה פה לפניו.

קצת שינויים

זה לא הדבר היחיד ששונה ב i-pace; היא אמנם רחבה וארוכה מאוד, אבל לא תמצאו בה שפע של מרחב פנימי כפי שהייתם מצפים מ-SUV בן ימינו, גם שטח אחסון אחורי אין לה בשפע ובבגאז' יכנסו קצת יותר משלוש שקיות של זארה וקורקינט חשמלי מתקפל. את המקום שפינו המנוע והגיר מקדימה מנצלת החברה הבריטית למיקום מערכת הטעינה, הבקרה והפיקוד, מה שמשאיר מעט מאוד מקום פנוי מתחת ל"מכסה המנוע". עד כדי כך אין מקום עודף – שגלגל רזרבי הוא אופציונלי ומגיע בתיק חיצוני. מצד שני זה אומר שה i-pace יכולה לנוע בקלות ובזריזות גם בצפופים שברחובותינו סחופי התמ"א והחנייה הכפולה. היא לא מרגישה כבדה ומסורבלת כמו שאר העדר המגודל שבקטגוריה והיא יודעת גם להתנהג יפה (כשלא לוחצים אותה) ולספק חווית נהיגה נעימה, שקטה ובטוחה – בעיר וגם בכביש המהיר.

לקריאה נוספת

טווח נסיעה

על טווח הנסיעה וזמני הטעינה נאמר וחושב כבר בעבר אך ראוי שנאמר זאת שוב, אחת ולתמיד: על פני נסיעה מתל אביב לאילת – בהנחה שעוצרים לתדלוק כמה פעמים בדרך ושאפשר, כבר כיום, להטעין גם את הסוללה באופן חלקי בזמן ששותים קפה ולועסים מאפה – יהיה הפרש הזמנים בין רכב חשמלי לבין רכב עם מנוע בעירה פנימית קטן עד בלתי משמעותי. נקודה, תתקדמו.

אבזור

אז מה עוד שונה כאן ומיוחד, אתם שואלים? ובכן, רמת האבזור והפינוקים היא אדירה: ריפודים, כיוונונים, מערכות מידע ושליטה מלאות, מערכות בטיחות מובנות, מצלמות עם כיסוי מלא, מתלים פנאומטיים, ידיות נשלפות לדלתות ועוד הרבה דברים שתמצאו ביגואר ולא תמצאו אצל אף אחד אחר.

ועוד דבר בזכות החשמל – אחרי ההנחה במכס לה זכאי רכב שאינו מזהם את הסביבה, מגיע מחירה של היגואר הזו, בגרסה המפוארת, לכחצי מליון ש"ח "בלבד". לא הרכב הכי זול בארץ אבל גם לא ממש יקר ביחס למותג ואפילו ביחס למוצרי חברות אחרות, המיוצגים פה בשוק המקומי.

למי מתאימה היגואר החשמלית?

היא שונה ונבדלת מכל רכב אחר בהכל, פרט למספר הגלגלים וצבע לוחית הרישוי, אולי. מצד אחד, היא חדשנית ופורצת גבולות, מצד שני – אין בה שפע של מקום והיא צריכה שקע כוח סמוך למקום החניה…

היא לא מתאימה לכל אחד, אבל למי שתתאים היא תהיה פריט רכב מיוחד. התחשמלנו!