הגעתם ליעד? כך תחנו את הרכב כמו שצריך

חניה לא אחראית אינה מסכנת רק את הרכב שלכם, אלא גם את סביבתו. אז איך עושים את זה כמו שצריך? מדריך יד2 לחניה נוחה ובטוחה

במדינה קטנה כמו שלנו, עם מרכזי ערים צפופים במיוחד, אין זה עניין של מה בכך להחנות את רכבנו כהלכה, על אף שמדובר במיומנות חשובה ביותר בעבור כל נהג. למרבה הצער, נהגים רבים מתייחסים לחנייה ברשלנות, דבר המוביל באופן בלתי נמנע לתאונות.

הבעיה היא, שאם אתה חונה באופן בלתי אחראי, אתה לא מסכן רק את עצמך ואת רכבך, אלא גם הרכבים האחרים. לכן, הכלל הראשון לפני חניה הוא להקפיד להיות רגוע וסובלני. לאחר מכן רצוי להשתמש בשיטות הנכונות על מנת לחנות, ללא קשר למקום בו אתם נמצאים. במדריך זה תמצאו טיפים לחיניה נכונה וגם המלצות לאביזרים שונים שיסייעו לכם לחנות.

צפוף פה

ערי ישראל עמוסות לעייפה במקומות חנייה מוגבלים בגודלם לאורך הרחובות וגם בחניונים של מרכזי קניות, בנייני משרדים ומוסדות חינוך ותרבות. מקומות חנייה אלו צפופים מאוד על פי רוב, כאשר לכל רכב מוקצה חלל קטן למדי. לכן, עליכם לחנות את רכבכם כמה שיותר ישר וממורכז, כך שלא תפלשו למקומות החנייה הסמוכים.

חנייה במדרון

אחד הדברים החשובים ביותר בהם עליכם להתמקד בעת חנייה במדרון הוא בלמי החירום, בשל חשיבותם למניעת הידרדרות הרכב. עם זאת, לעתים בלמים אלה כושלים ולכן עליכם לדעת כיצד לחנות במצב זה. ראשית, חנו בצמוד למדרכה ומשכו את בלם היד. כאשר אתם חונים בכיוון העלייה, הגלגלים צריכים להיות מופנים שמאלה אולם כשאתם חונים בירידה, הגלגלים צריכים להיות מופנים ימינה. כך, גם אם הבלמים לא יתפקדו כנדרש, הצמיגים יתקלו במדרכה ולא יאפשרו לרכב להתדרדר.

חנייה ברוורס

כאשר אתם נכנסים ישר למקום חנייה, אתם יודעים כי יהיה עליכם לצאת מאותה חנייה ברוורס, דבר שעשוי להיות מסוכן. האפשרות השנייה היא להיכנס לחנייה ברוורס ואז לצאת ישר קדימה.

כאשר אתם נוסעים ברוורס לתוך מקום חנייה, עליכם לאותת על מנת שהרכב שמאחוריכם יבין את מעשיכם. יותר מכך, במקום לנסות לנסוע לאחור באופן מיידי, עדיף שתתקדמו קצת ממקום החנייה ורק אז סעו לאחור. מובן כי עליכם לעשות כל זאת באיטיות ותוך העפת מבטים תמידיים במראות, לוודא שאינכם מסכנים רכבים אחרים או הולכי רגל.

לבסוף, בעודכם נוסעים לאחור, ישרו את הגלגלים והיכנסו כראוי למקומכם.

גאדג'טים לחנייה מדויקת

  • חיישני חנייה: חיישנים פיזיים קיימים בשוק מאז שנות ה-70', אז הם נועדו לסייע לניידות של עיוורים במקומות צפופים. אולם מתחילת שנות ה-2000 החלו חיישני חנייה להיכנס למפרט של מכוניות פרטיות. חיישנים אלה מותקנים על גבי הפגושים והם עושים שימוש בטכנולוגיית קול על מנת "לחוש" את הסביבה ולשמור על מרחק אופטימלי בין מכשולים. כאשר הנהג מתקרב למכשול, החיישן מצפצף בקולניות וכך מזהירים מפני התנגשות צפויה. ניתן למצוא חיישני חנייה בלוח יד2.

 

  • מצלמות רוורס: למרות שמצלמות רוורס הותקנו כבר ב-1954 על גבי ביואיק סנטוריון, הן החלו להוות פריט נפוץ במכוניות מיינסטרים רק בשנות ה-2000. מצלמות אלו משודכות על פי רוב לחיישני חנייה. משום כך, בכל פעם שאתם נוסעים לאחור, תוכלו לראות על גבי מסך את המכשול אליו אתם מתקרבים באופן מסוכן וגם את הדרך הטובה ביותר להתחמק ממנו. בנוסף, הדגמים החדישים יותר באים כסטנדרט עם מספר מצלמות 360 מעלות, כך שתוכלו לראות את סביבת הרכב מזוויות שונות. מצלמות לרכב אפשר למצוא בלוח יד2.

 

  • חנייה חכמה: קרה לכם שלא הצלחתם למצוא חנייה בערים צפופות? ברור, זה קרה לכולנו. כיום, כאשר הכל הולך לכיוון דיגיטלי, כך גם החניות. חנייה חכמה מתייחסת לאפשרות למצוא מקום חנייה פנוי בכל מקום אליו אתם מגיעים, באמצעות פורטלים מקוונים או אפליקציות. יש אפליקציות מסוימות, אשר יכולות לספק לכם מידע בזמן אמת על כל החניות הפנויות באזור מסוים, ואף קבוצות וואטסאפ שבהן המשתתפים מדווחים על מקומות חנייה פנויים.

מצאתם חניה וחניתם כמו שצריך? מזל טוב! לא מצאתם? אל תשכחו, סבלנות היא שם המשחק גם כאן.