בדיקת חורף לרכב: כך תבצעו אותה בקלות ובחינם

העונה הגשומה עוד לפנינו וזה הזמן להכניס את הרכב לבדיקת חורף במוסך שתגביר את בטיחותכם על הכביש. הנה כל מה שלא ידעתם על הבדיקה הכי חשובה בשנה וגם איך מבצעים אותה לגמרי בחינם

בדיקת חורף לרכב נחשבת לבדיקה התקופתית הכי חשובה שרכבכם יכול לעבור. היא מגנה על הבטיחות במהלך החורף ובייחוד בזמן המבול הכבד והסופות ועוזרת לתנאי הנהיגה להפוך לאופטימליים הרבה יותר.

מטבע הדברים, מדובר בבדיקה המתבצעת במוסך אך שלא כטבעם של הישראלים, מומלץ הפעם לא להמתין עד לרגע האחרון. בייחוד כדי למנוע את המפגש הראשוני בין הרכב ובין הסופה או הסערה הרצינית שיכולה להתרחש באופן מפתיע גם בעונת המעבר.

מה בודקים?

בדיקת המוסך לחורף היא פשוטה ומהירה ולא תצריך מכם בילוי של שעות במוסך. זוהי למעשה בדיקת תקינות של כלל רכיבי הבטיחות הנמצאים ברכב כגון: אורות, בלמים, צמיגים וכד'. למרות שאת שלושת הרכיבים שכרגע הזכרנו בהחלט רצוי לבדוק לאורך כל השנה ולא להמתין באופן מיוחד לחורף, הפעם תבוצע הבדיקה שלהם באופן מחמיר במיוחד, כדי לוודא שהם מציידים את הנהג במלוא הבטיחות הדרושה.

כך לדוגמה לגבי צמיגים יבשים מעט, ייתכן שבכל עונה אחרת היה ניתן להמתין איתם מעט לפני ההחלפה. אך בחורף באופן ספציפי, ככל שהם מאבדים אחיזה על הכביש בשל מצבם השחוק הם עלולים ליצור סיכונים יתר על המידה, אפילו בנהיגה איטית. גם סוגיית הבלמים זוכה לחשיבות גבוהה יותר, כך שהם יוחלפו במידה ויש צורך כדי לשפר את יכולות הרכב בתנאי נהיגה קשים.

נהגים – ההכנה לחורף היא גם שלכם

הנהיגה בחורף מצריכה מכם לנהוג בזהירות, בבטחה ואפילו במהירות של עשרה קמ"ש פחות (כך על פי עמותת "אור ירוק" והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים). כשמערכות הרכב תקינות ופועלות כראוי – עד כה חצי ההכנה הדרושה. החצי השני הוא ההיערכות האישית שלכם לעונה הגשומה: יציאה לנסיעות על פי מצב המשקעים בחוץ והימנעות אם ניתן מעלייה לכביש בגשם שוטף ומאסיבי במיוחד, היערכות לנסיעה כ-10-15 דקות לפני הזמן הרגיל כדי שתוכלו לנהוג לאט ובמתינות רבה יותר וגם לצלוח את הפקקים בשלום. הגעה מוכנה לעונה ככל האפשר מסוגלת אפילו להציל חיים.

לקריאה נוספת

בדיקת תקינות הרכב לחורף בחינם במגוון מוסכים

כדי שהציבור בישראל לא ימעיט בחשיבות הבדיקה ובאמת יגיע לבצע אותה, איגוד המוסכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) מקיימים מבצע בדיקות תקופתיות לחורף בחינם במגוון רחב של מוסכים בפריסה ארצית. המבצע נכנס לתוקפו בחודש נובמבר וימשיך עד לתאריך 1.3.2020.

הסיבה לפרק הזמן הארוך של המבצע השנתי היא כפולה: גם משום שנהיגה בגשם הראשון היא תמיד בעלת סיכון כפול (מעין שילוב בין אלמנט ההסתגלות ובין המפגש המסוכן של המים עם שמנים על הכביש) וגם משום שהבלאי של מערכות הבטיחות בחורף עלול להיות גבוה יותר לקראת סוף העונה, מה שלא פוטר את הרכב מלחוות סיכונים מיותרים גם בסוף פברואר. בנוסף, מאחר ובישראל מתרחש בדרך כלל מרווח גדול בין מבול למבול, כמעט כל גשם לאורך העונה יוצר שוב ושוב את אותם התנאים של הגשם הראשון. לאחר שרכבכם יסיים את הבדיקה בהצלחה, הוא יקבל תווית רשמית שמעידה על תקינות הרכב.

לסיכום, אל תגיעו מופתעים לחורף ועם סיכונים מיותרים. פנו למוסך בהקדם ובדקו את מערכות הבטיחות ברכב, את הצמיגים, האורות, הבלמים, המגבים ומערכת ההיגוי. הבדיקה ללא עלות ובמגוון רחב של מוסכים הרשומים לאיגוד המוסכים. ניתן לפנות לכתובת האיגוד בכתובת iga.org.il ולתאם בדיקה במוסך משתתף הקרוב לביתכם.