10 טיפים לאריזה חכמה – לגזור ולשמור לפני מעבר דירה

מתכננים מעבר דירה בקרוב? את המאמר הזה אתם חייבים לקרוא

אם אתם מתכננים מעבר דירה בקרוב את המאמר הזה אתם חייבים לקרוא. אחד הדברים החשובים ביותר במעבר דירה הוא האריזה של התכולה. לא משנה אם אנחנו בוחרים להשתמש בחברת הובלות מקצועית או לבצע את ההובלה בעצמנו, חשוב שכל הדברים יהיו מסודרים לפני כן בארגזים.

עוד לפני שאורזים את הבית להובלת הדירה – מה צריך להביא בחשבון?

בכדי שנוכל להיות רגועים שאכן הדברים מתקתקים, צריך להתחיל את התכנון ליום המעבר הרבה לפני שהוא מגיע. פרק הזמן המומלץ על פי רוב הוא מספר שבועות עד חודשים. נקודת ההנחה היא שמעברי דירה לא מתרחשים מהיום להיום ולכן מהרגע שאנחנו יודעים שאנחנו עוברים דירה מומלץ להתחיל ולהתכונן לקראת המעבר.

בשביל להביא לכם את הטיפים הטובים ביותר פנינו לחברת הובלות המתמחה במתן שירותי אריזה והובלה לבתים ומשרדים כבר שנים רבות. "האריזה של הבית לקראת מעבר הדירה היא למעשה השלב האחרון בתהליך. עוד לפני שנשים משהו אחד בארגז יש לנו הרבה הכנות לעשות. למעשה, אנו ממליצים להתחיל את האריזה עצמה רק כחודשיים לפני המעבר. בזמן שיש לנו לפני כן אפשר לעבור על כל החפצים שלנו ולעשות רשימה מסודרת של דברים שלא יעברו איתנו, אם יש משהו אחד שאני יודע להגיד בוודאות זה שתמיד יש לנו בבית יותר דברים ממה שאנחנו צריכים ומעבר דירה זו הזדמנות נהדרת להיפטר מחפצים עודפים ומיותרים. נסו לראות אם אתם יכולים למכור את הרהיטים שלא עוברים אתכם הלאה באתרי יד שנייה ואם לא אז תמיד אפשר לתרום את הדברים" כך הם אומרים לנו בתחילת הפגישה.

10 טיפים לאריזה חכמה

אחרי שצמצמנו את התכולה והציוד שלנו, ובערך חודשיים לפני המעבר עצמו, אפשר להתחיל לארוז. ביקשנו לקבל כמה טיפים מקצועיים לאריזה חכמה:

  • מה שלא צריך להוציא אל תוציאו
    "את כל הדברים שנמצאים אצלכם בתוך מגירות אל תוציאו ותעבירו לארגזים. במקום זאת, פשוט מאוד הוציאו את המגירה מהשידה ואטמו אותה עם ניילון נצמד או נייר עטיפה והכניסו אותה לתוך הארגז אם המגירה והשידה עצמה לא כבדות מידי. לא מומלץ להשאיר את הדברים בתוך הארוניות כי הם יכולים להינזק כמו גם הארונית עצמה".
  • סדר וארגון
    "התחילו את כל תהליך האריזה מהחדרים והדברים שאתם הכי פחות משתמשים בהם וככל שהזמן יחלוף תגיעו לדברים שנמצאים בשימוש יום יומי. ככל שתעבדו בצורה מסודרת ומאורגנת יותר, ככה יום המעבר ותהליך הפריקה יהיו קלים יותר. ערכו רשימה מסודרת של התכולה וכתבו על כל ארגז בדיוק מה יש בתוכו ולאיזה חדר הוא אמור להגיע בסופו של המעבר… עוד דבר שאנו ממליצים זה לארוז חדר חדר ולא את כל הבית בו זמנית. בנוסף אפשר לארוז בארגז אחד את כל הדברים שעתידים להיזרק או לתרומה, עוד הזדמנות להיפטר מדברים מיותרים בבית".
  • לא לארוז יותר מדי
    "אל תנסו לדחוף כמה שיותר דברים לארגז אחד כדי לחסוך בארגזים או בסחיבות. שמרו על מגבלה של עד 14 קילו לארגז כדי להיות בטוחים שהארגזים לא יתפרקו מעודף משקל. אבל חשוב גם לסדר את הדברים בתוך הארגז בצורה כזו שלא יזוזו תוך כדי ההובלה. חשוב שהארגז לא יהיה נפוח ויחד עם זאת גם לא יהיה חצי ריק".
  • שימו נוזלים בשקית
    "ככלל אצבע מומלץ שלא להוביל נוזלים ומוצרי טואלטיקה בארגזים. אבל אם אין ברירה אז נסו שכול המוצרים האלו יהיו באותו ארגז ואל תשכחו לסגור אותם בתוך שקיות זיפ כדי שחלילה שאם ייפתחו, עדיין המצב יהיה בשליטה והנוזלים יישפכו על כל שאר הדברים. כמובן לוודא לפני הכל, שכל הפקקים של הבקבוקים סגורים היטב לפני האריזה".
  • סידור הבגדים
    "הדרך הטובה ביותר לארוז בגדים בתוך קרטונים זה להכניס אותם מקופלים לקרטון לפי הסדר שהם הולכים להיות אחר כך בארון. חשוב לדאוג שחבילות הבגדים בארגז לא יזוזו כך שיהיה קל להוציא אותם אחרי ההובלה לדירה החדשה, בצורה מסודרת, ישירות אל הארון כמו שסודרו מלכתחילה בקרטון".
  • שימוש חכם בגדלי ארגזים שונים
    "כדי לא להעמיס על הארגזים ולשמור על הדברים בצורה הטובה ביותר מומלץ להשתמש במשוואה הבאה – חפצים כבדים  ושבירים בארגזים קטנים וחפצים קלים בארגזים גדולים. ככה לא יוצרים עומס על המובילים ומאפשרים ליום לעבור חלק".
  • ארזו קרטון ליום הראשון
    "ממש אחרי שיסתיים המעבר ותשבו לבדכם בבית חדש מלא בארגזים, הדבר האחרון שתרצו זה להתחיל לפתוח את כולם רק כדי למצוא את השלט של הטלוויזיה. אנו ממליצים תמיד לארגן קרטון נפרד שבו יהיו כל הדברים שתצטרכו ללילה הראשון בבית החדש".
  • כבלים חשמליים
    "הסיוט הגדול ביותר שלנו זה בלגן בכבלים חשמליים. תמיד אחרי מעברים אי אפשר לזכור איזה כבל שייך למה והם נוטים להסתרבל זה בתוך זה. כדי להימנע מכך אפשר פשוט לכתוב על קצה הכבל לאיזה מכשיר הוא וכל גלגל לגלגל בנפרד ולהצמיד למכשיר שאליו הוא שייך. אם הדבר אפשרי, הכי עדיף זה לא לנתק את הכבל ממכשיר החשמל שלו, כל עוד ניתן לארוז את שניהם באופן בטוח לקראת ההובלה".
  • השקיעו בקרטונים
    "נכון שהכי נוח לקפוץ לסופר ולקחת קרטונים משומשים. אבל זכרו שהקרטון הזה צריך להחזיק דברים שיקרים לכם ואתם לא רוצים שהוא יתפרק תוך כדי ההובלה. אנו ממליצים לקנות קרטונים, אבל אם אתם מוצאים אותם אז לפחות תוודאו שהם חזקים דיו".
  • קשים בשביל תכשיטים
    "כדי שכל השרשראות לא יסתבכו זו בזו, הכניסו כל שרשרת בנפרד לתוך קשית שתיה. מי שלא רוצה לעשות את זה יכול/ה פשוט לשים כל שרשרת במגבת קטנה ולגלגל. אפשר גם להשתמש בקופסאות פלסטיק קטנות לשאר התכשיטים כמו טבעות ועגילים".

אנחנו מקווים שהטיפים הנהדרים האלו יעזרו לכם במעבר הדירה הבא שלכם. לכתבות וטיפים נוספים בנדל"ן, רכב ועוד.