שחקן מוביל: המדריך לבחירת חברת הובלות

כל מה שצריך לדעת לפני שנסגרים על חברת הובלות

קיבלתם את המפתחות, הכרתם את השכנים וכל מה שנשאר הוא להעביר את החפצים שלכם לביתכם החדש. שירותי הובלה הם מצרך הכרחי בעת מעבר דירה וקורה שאנחנו נתקלים במובילים, איך ננסח את זה יפה- לא הכי אמינים. כך שבחירה בחברה נכונה יכולה להקל עליכם רבות.

יוצאים לדרך

מתי כדאי להתחיל לחפש מוביל? מוקדם ככל האפשר!
ככל שיתקרב המועד, כך יעלה המחיר והמובילים הטובים יותר יהיו תפוסים. לאחר שתקבעו עם מוביל, תוכלו להתפנות לטפל בבחירת רהיטים, ההתאקלמות בסביבה החדשה וכל שאר הסידורים לקראת המעבר.
בחירה מוקדמת של חברת הובלות תבטיח לכם מעבר בזמן, שכן רוב התאריכים יהיו עדיין פנויים. המלצה שלנו, התחילו לחפש מוביל כחודשיים-שלושה לפני המעבר.

מי פנוי?

חשוב שתבחרו חברה מוכרת, או אפילו כזו שחברים יכולים להמליץ לכם עליה.
אפילו חפשו חוות דעת של לקוחות שיסגרו לכם את הפינה הזו.
שימו לב שאתם בוחרים חברה מפוקחת עם רישיון מוביל. אם החברים לא זמינים, כי מרפי קפץ לביקור- חפשו מוביל באינדקס בעל מקצוע ביד2 ובחרו את המוביל שמתאים לכם ביותר, לפי אזור.

הגודל כן קובע

דעו את גודל ההובלה שלכם. מעבר דירה של שלושה חדרים אינו דורש את אותו טיפול כמו מעבר דירה בת שלוש קומות.
ההבדלים יתבטאו בגודל החברה, זמן ההובלה, כמות המובילים וכמובן – גם במחיר. במעברים הגדולים יותר – אל תתפשרו על חברות קטנות. מחיר נמוך במיוחד מהרגיל דווקא צריך לעורר את חשדכם.

משנה מקום, משנה מזל

לאזור בו מתבצע המעבר יש חשיבות רבה מבחינת ההובלה. אין ספק שיש הבדל בין מעבר לירושלים, מעבר לתל אביב, מעבר לצפון או מעבר לדרום.
בחרו בחברת הובלה המגיעה מאותו אזור אליו אתם מבצעים את ההעברה או ממנו אתם עוברים – בחירה זאת תוזיל את העלויות (תחסוך בדלק) ותתבצע יותר בקלות.

גבר חתימה טובה

חתימה על חוזה מעידה על מקצועיות וגם תמנע הפתעות עתידיות, חברת הובלות רצינית תעבוד עם חוזה מפורט ומסודר. החוזה יכלול פרטים כמו יום ומועד ההובלה, יעד הובלה, תכולת דירה, אספקת קרטונים לאריזה, מספר קרטונים משוער, שעת תחילת ההובלה, מספר אנשי הצוות והכי חשוב – המחיר המדויק. אל תשכחו לשמור עותק של הצעת המחיר וכמובן שההצעה תכלול מע"מ.

דאגו לסעיף שאומר, כי המחיר הוא קבוע ולא יכול להשתנות. חשוב לכלול גם סעיף של פיצוי כספי, במידה וחברת ההובלות תאחר, או חס וחלילה, לא תגיע.
גם המובילים המקצועיים ביותר גורמים מידי פעם נזקים לחפצים, ולכן ודאו כי בחוזה מצוין סעיף הכולל ביטוח ובדקו מה גובה ההשתתפות העצמית (במידה שיש כזו).

שיהיה לכם מעבר חלק לדירה החדשה – ולא פחות חשוב: שיהיה במזל!