פסח שמח ונקי: להבריק את הבית בלי לקרוע את הכיס  

לקראת שיגעון הניקיון האוחז בכולנו בימי פסח אספנו לכם כמה טריקים וטיפים שווים שבאמצעותם תוכלו ליהנות מבית נקי – וגם לחסוך כסף

פסח כבר כאן ואיתו שגעת הניקיון המסורתית האוחזת כמעט בכל בית בישראל. בימים הללו, כשהילדים בחופשה מהגנים ובתי הספר וכמעט כולם מתכננים נסיעות וטיולים ברחבי הארץ או ליעד נהדר בחו"ל, מתחיל גם הניקיון הגדול, שהוא, אגב, גם הזדמנות מצוינת לא רק להסיר אבק מהתריסים ולהבריק את הרצפות אלא גם להיפרד לשלום מהרבה חפצים ופריטים שכבר אין בהם צורך – ולהציע אותם למכירה בלוחות יד2 או לתרום אותם לנזקקים.

אם בוחרים שלא להשתמש בשירותיה של חברת ניקיון מקצועית, הרי שהניקיון הגדול דורש לא רק זמן ואנרגיה, אלא גם כמה פריטים ואביזרים מסוימים. מדפי חומרי הניקוי בחנויות כוללים כיום כמעט כל חומר אפשרי לכמעט כל פינה ומוצר בבית. זה אומר שניתן להשתמש בחומר ניקוי כללי המסוגל לעמוד בהצלחה כזו או אחרת במשימה של הברקת הבית, אבל לצידו מחכים לכם גם חומרים ייעודים, כאלה המיועדים לניקיון ספציפי של התנור, או החרסינות, או האסלה או המדיח.

אכן, מגוון המוצרים הוא עצום, אבל כדאי לדעת שגם מוצרים זולים יחסית בהחלט מסוגלים לעשות את העבודה היטב, ביניהם חומץ, אבקת סודה לשתייה, מלח לימון, נוזל ניקוי כלים, אבקת כביסה וכו'. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן, עם אוסף של כמה טיפים, טריקים ושיטות ניקיון שיבריקו לכם את הבית מבלי לקרוע את הכיס.

איך מנקים סירים ומחבתות עם שאריות שרופות?

מרססים מעט מסיר שומנים, סוגרים באמצעות מכסה (כדי להימנע מהפצת הריח הדומיננטי של מסיר השומנים ברחבי הבית) ומניחים לחומר לעבוד במשך כמה שעות טובות. אפשרות נוספת: מרתיחים בסיר או במחבת תערובת של מים עם מעט אבקת כביסה.

איך מנקים את המקרר ודואגים לריח נעים?

מוציאים את המוצרים מהמקרר אל השולחן או השיש, מפרקים בזהירות את המדפים ומובילים אותם אל האמבטיה, שם מנקים אותם באמצעות תערובת של מים חמימים ונוזל לניקוי כלים. בתום הניקוי ממתינים לייבוש מלא לפני החזרת המדפים אל המקרר. ועכשיו לשיטה יעילה ופשוטה לספיגת ריחות במקרר: מניחים במדף האמצעי קערה קטנה עם אבקת סודה לשתייה. האבקה מסוגלת לספוג ריחות במשך כמה חודשים ומסייעת למנוע ריחות בלתי נעימים.

איך מנקים את הכיור והאמבטיה?

ניתן להשתמש בחומר ייעודי לניקיון כיורים ואמבטיות או באקונומיקה (נוזל או ג'ל) ואפשר גם כך: טובלים ספוג רך בתערובת של מים, אבקת כביסה ומעט חומץ ומשפשפים בעדינות. ועוד שיטה יעילה: מרטיבים את הכיור או האמבטיה ומפזרים מעט מלח, ממתינים כמה דקות ואז משפשפים בעדינות בעזרת פלח לימון.

כיצד מנקים שיער של בעלי חיים מהספות?

ניתן להשתמש בגלגלות דבק הנצמדות אל השערות שנשרו מהכלב או מהחתול ועכשיו מכסות את ספות הסלון שלכם, או במברשות ייעודיות לאיסוף שערות שאותן ניתן למצוא במרבית החנויות לממכר מוצרים לבעלי חיים. וניתן גם להכניס את היד אל כפפת גומי נקייה, כן כזו שקניתם כדי להגן על הידיים בעת רחיצת כלים, ולהעביר אותה על פני אוסף השערות שעל הספה. זה עובד!

איך מחזירים את הצבע המקורי למצעי מיטה לבנים?

מכניסים את מצעי המיטה הלבנים למכונת הכביסה, וכחומר ניקוי משתמשים בתערובת של מעט אבקת כביסה, מעט אבקת מדיח כלים וגם קצת מלח ואקונומיקה.

איך מנקים את הקומקום?

כדי להיפטר ממשקעי האבנית המצטברים בתחתית הקומקום ובדפנותיו ניתן להשתמש בחומר ייעודי לניקוי קומקומים, ואפשר גם להיעזר בשירותיה הטובים של שקית מלח לימון. ממלאים את הקומקום עד כמחציתו, כך שהמים יכסו את משקעי האבנית, מוסיפים מלח לימון ומרתיחים. לאחר מכן יש לשטוף את הקומקום – שעכשיו הוא מבריק מבפנים ממש כמו חדש – במים נקיים, להרתיח בו מים פעמיים או שלוש ולשפוך אותם – וזהו זה.

איך מנקים כתמי טושים?

הילדים הפתיעו אתכם עם יצירות אמנות בדמות ציורי טושים על הרצפה או רגלי השולחן? מורחים קמצוץ של משחת שיניים לבנה על סימני הטושים, נותנים למשחה "לעבוד" במשך כמה דקות ומשתמשים במטלית רכה ולחה לניקוי.

איך מנקים את מכונת הכביסה?

לפי הוראות היצרן, יש לפרק בזהירות את הפילטר של המכונה, להסיר ממנו את כל מה שהצטבר בו ולשטוף אותו היטב במים פושרים-חמימים לפני שמחזירים אותו למקומו. את תוף המכונה ניתן לנקות בעזרת מגבונים לחים, ואז להכניס מעט חומץ אל התא המיועד לאבקת כביסה ולהפעיל את המכונה בתוכנית רגילה.

לקריאה נוספת

איך מנקים את הרצפה?

בחנויות יקרצו אליכם מהמדפים שלל תכשירים ייעודים לניקיון רצפות, מגוון כמעט אינסופי של נוזלי ניקוי במבחר ריחות, עם או בלי וקס, נוזלי ניקוי המשלבים מרכך ועוד ועוד. ואפשר גם פשוט למלא דלי במים חמים ולמהול בהם בין חצי לשלושת רבעי כוס חומץ עם מעט נוזל ניקוי כלים ולשטוף באמצעות מגב וסמרטוט רצפה.

כיצד פותחים סתימה בכיור?

אפשר כמובן להיעזר באינסטלטור או בחומר ייעודי המיועד לפתיחת סתימות, ואפשר גם כך: מרתיחים קומקום מים מלא, שופכים אל הכיור מעט חומץ וחפיסה של אבקת סודה לשתייה ואז מוזגים את המים הרותחים.

כיצד נפטרים מריחות לא נעימים בנעליים?

מפזרים בכל נעל כמחצית חפיסה של אבקת סודה לשתייה, מניחים לאבקה "לעבוד" במשך כ-12 שעות ואז מוציאים את האבקה באמצעות ניעור הנעל ומנקים את השאריות עם מגבון לח או באמצעות שואב אבק.

כיצד מנקים את וילון האמבטיה?

אי אפשר בלי וילון אמבטיה, אם לא רוצים כמובן שכל חדר הרחצה יהפוך לאגם קטן, ואי אפשר גם להימנע מהכתמים שהוא צובר עם הזמן, בעיקר בחלקו התחתון. אז מסירים את הוילון ממקומו ומכניסים אל מכונת הכביסה. בוחרים בתוכנית בחום נמוך הכוללת השרייה ללא סחיטה ומשתמשים במעט חומץ שאותו מוזגים אל תא אבקת הכביסה.

כיצד מנקים את מדיח הכלים?

מכניסים למדיח הכלים מלח לימון ואבקת סודה לשתייה ומפעילים אותו ללא כלים.

כיצד מנקים אריחי חרסינה?

טובלים ספוג רך בתערובת של מים עם נוזל לניקוי מדיח כלים ומשפשפים בעדינות. לאחר מכן שוטפים את האריחים במים נקיים.

חג פסח שמח ונקי!