מפרסמים מודעה ביד2? כך תעשו זאת כמו שצריך!

חשיפה ותגובות הם שם המשחק בפרסום מודעות בלוח שלנו – אבל איך משיגים את התוצאות הללו? מדריך יד2

מדי יום מתפרסמות אלפי מודעות חדשות בלוחות יד2, בכל התחומים העולים על דעתכם, בין אם זו דירה להשכרה, רכב למכירה, טלפונים סלולריים, ציוד לתינוק ועוד ועוד. אם גם אתם מתכננים לפרסם ביד2 במטרה למכור ציוד משומש או להשכיר נכס מסוים, כדאי שתדעו כיצד לעשות זאת באופן נכון ומדויק, כך שהמודעה שלכם תקבל חשיפה טובה ואתם תזכו לתגובות רבות שיובילו במהרה לעסקה הרצויה.

את המדריך שהכנו עבורכם חילקנו לשלושה חלקים: החלק ה"טכני" (איך, בעצם, מפרסמים מודעה באתר הלוחות המוביל), טיפים לניסוח הטקסט של המודעה וטיפים ליצירת הצילומים שיצורפו למודעה.

כיצד מפרסמים מודעה ביד2?

אם אתם כבר רשומים באתר, כל מה שצריך לעשות הוא להקליק על "פרסום מודעה" – הלחצן הנמצא בצד השמאלי של כל דף מדפי האתר. אחרי בחירת המדור המבוקש, למשל טלוויזיה למכירה או מזגן למכירה, ממלאים את כל הפרטים הדרושים ובוחרים מסלול פרסום – מודעה רגילה ללא תשלום, או מודעה משודרגת בתשלום סמלי, שזו מודעה מובלטת שתוקפץ אוטומטית פעם ביום (אגב, גם אם בחרתם במודעה רגילה, בכל זמן ניתן לחזור אליה ולהפוך אותה למודעה משודרגת). צוות יד2 יבדוק את המודעה שלכם ואם היא תימצא תקינה היא תפורסם במדור המבוקש בתוך דקות ספורות.

עדיין לא רשומים לאתר? תהליך ההרשמה קצרצר ופשוט וכולל בסך הכול הכנסת כתובת דואר אלקטרוני (שתהווה את שם המשתמש שלכם) וסיסמה – וזהו, אתם רשומים ביד2 ויכולים לצאת לדרך.

עכשיו כשאתם רשומים באתר יש לכם אזור אישי שבאמצעותו תוכל לנהל את המודעה שלכם, למשל להקפיץ אותה, לערוך את הפרטים, לשנות את מסלול הפרסום ממודעה רגילה למודעה משודרגת וגם למחוק אותה על פי הצורך.

רוצים לשנות את מסלול הפרסום של המודעה שלכם באמצעות שיחה טלפונית? יש לכם שאלה אחרת? אין בעיה: מוקד שירות הלקוחות של יד2 עומד לשירותכם בטלפון 03-5522222, בימים ראשון-חמישי בין השעות 08:00 עד 18:00 ובימי שישי בין השעות 08:00 עד 13:00.

לקריאה נוספת

כיצד לנסח מודעה ביד2?

רגע לפני שאתם מתיישבים לנסח את הטקסט עבור המודעה שלכם, מומלץ להקדיש מספר דקות ולצפות בכמה מודעות המציעות מוצר זהה לזה שאתם מוכרים. כך תוכלו להתרשם כיצד מוכרים אחרים מציגים את הציוד המשומש העומד למכירה, וגם לקבל מושג טוב יותר על רמת המחירים.

ועכשיו, מה ואיך לכתוב? נניח שאתם מוכרים רכב מסוג מאזדה 3. החליפו לרגע קצר צדדים וחשבו מה אתם הייתם רוצים לדעת אם הייתם מתעניינים ברכישת רכב כזה. מהם הפרטים שהיו מעניינים אתכם וגורמים לכם להתקשר אל המוכר? רשימה כזו תכלול את מירב הפרטים ה"יבשים", כמו שנת הייצור, מספר הקילומטרים שהרכב עבר, מספר הבעלים הקודמים וצבע הרכב, וגם פרטים נוספים, למשל פירוט על מצב הרכב חיצונית ופנימית, היסטוריית תאונות, רמת הציוד ברכב וכו'.

הטקסט שאתם מחברים צריך לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים, להיות מדויק וגם להדגיש את היתרונות המרכזיים של הפריט שאתם מציעים. הנה כמה דוגמאות: "דירה שקטה מאוד", "טלוויזיה במצב מצוין, הייתה בשימוש חצי שנה בלבד", "רכב שמור מאוד עם קילומטראז' נמוך", "מזגן חזק ועוצמתי במיוחד", "פסל יפהפה ומיוחד שהבאנו מאיטליה", "פלייסטיישן 4 במצב חדש, מגיע עם 3 משחקים ללא תשלום נוסף", "סלון נהדר שמתאים מאוד לצעירים", "ספה רכה ונוחה במחיר מציאה".

אם יש לכם דרישות מסוימות מהקונים או השוכרים הפוטנציאליים, למשל אם אתם מחפשים שותף לדירה שאוהב בעלי חיים, כדאי לציין זאת מראש כדי לחסוך בקבלת שיחות שאינן רלוונטיות. עם זאת, יש לזכור שעל המודעה להיות מנוסחת באופן שוויוני, כך שתפנה אל כולם ללא כל הבדל דת, גזע ומין. כך, למשל, במקום לכתוב "דירה לדתיים בלבד", רצוי לציין שהדירה מתאימה בעיקר לציבור הדתי.

ככל שהטקסט שלכם יכלול את מירב הפרטים הרלוונטיים ויהיה מנוסח כך שיבליט את המאפיינים והיתרונות – הדרך שלכם למכירה או להשכרה תהיה קצרה יותר.

כיצד לצלם תמונות טובות למודעה ביד2?

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מלים – ובכל מודעה של יד2 יש לכם אפשרות לצרף עד חמש תמונות. זהו יתרון גדול מאוד שכדאי מאוד להשתמש בו בתבונה. כי תמונה טובה יכולה בקלות "לסגור" לכם את המכירה או ההשכרה בתוך זמן קצר.

גם התמונות, בדיוק כמו הטקסט של המודעה, "מספרות" בדרך שלהן את הסיפור של הפריט שאתם מוכרים או משכירים. ובדיוק כמו הטקסט, התמונות צריכות להדגיש את היתרונות של הפריט.

כך, למשל, אם ציינתם בטקסט שהדירה למכירה כוללת מרפסת שמש, כדאי מאוד שאחת מהתמונות תציג את המרפסת במלוא תפארתה. אם כתבתם שהג'יפ שאתם מוכרים כולל כננת וצמיגי שטח מיוחדים, כדאי להקדיש תמונה אחת לפחות כדי להציג את התוספות הללו.

כמובן שאין שום צורך להציג תמונות שעברו פוטושופ, כלומר טיפול מיוחד שמייפה את המציאות, אבל בהחלט יש צורך להציג את הציוד שאתם מציעים באופן אטרקטיבי. זה אומר שצילום של טלוויזיה שעליה יש המון אבק או צילום של סלון הדירה כשהוא במצב מבולגן במיוחד, לא יגרום לטלפון שלכם לצלצל בלי הפסקה. להפך. אז לפני הצילום, כדאי להשקיע כמה דקות בניקוי וסידור וכך להציג בתמונות, למשל, רכב אחרי שעבר שטיפה, דירה מסודרת או מראה סלונית כשהיא מבריקה ונוצצת.

בנוסף, התמונות צריכות להיות מוארות וברורות. אל תצלמו את הרכב בחנייה התת-קרקעית בשעת ערב, אלא בחוץ ובשעות היום. מוכרים טלפון סלולרי? הניחו אותו על משטח נקי, ודאו שיש מספיק אור בחדר וצלמו אותו מזווית טובה.

זהו, עכשיו כשאתם יודעים איך לפרסם מודעה ביד2, כיצד לנסח אותה ואילו תמונות כדאי לצרף אליה, אתם מוכנים לצאת לדרך. בהצלחה!