הו, בייבי: 9 כללים להכנת חדר לתינוק שמגיע

הדאגה לתינוק שלכם מתחילה הרבה לפני שהוא נולד. למה כדאי לשים לב כשמתכננים חדר שינה לתינוק? מהם הדברים שחייבים להקפיד עליהם? היכנסו לקרוא

חלומות פז: איך מארגנים חדר שינה לתינוק?

אין דבר יותר משמח מתינוק חדש בבית, וההכנות לקראתו ממלאות את הלב באושר רב. אחד הדברים החשובים הוא להכין את החדר לבואו. עיצוב חדר תינוקות זה בהחלט כיף גדול, אבל מלבד ההשקעה בנראות, חשוב לזכור שהבטיחות מעל הכל. כדי לעזור לכם גם לעצב חדר שישקף את הסגנון האישי שלכם אבל גם שיהיה מקום בטוח עבור התינוק שלכם, הכנו לכם מדריך קצר. שיהיה במזל!

תו תקן בטיחותי

השתמשו תמיד בעריסה עם תו תקן בטיחותי: זה המקום בו התינוק שלכם יבלה את רוב זמנו לבד ולכן חשוב שהמיטה שלו תהיה במצב הטוב והבטוח יותר. אם אתם משתמשים בעריסות יד שנייה, ודאו שהיא עומדת בסטנדרטים, שאין חלקים חסרים או שבורים. אם אתם מוגבלים בתקציב אז במקום עריסה יד שניה, כדאי לשקול רכישת שידות יד שנייה, כיסא נדנדה ותאורה.

מזרן או מזרון?

השתמשו במזרן מתאים. כיצד אפשר לדעת אם מדובר במזרון איכותי? אם אתם יכולים להכניס יותר משתי אצבעות בין קצה המזרן לצד העריסה – כנראה שהמזרן קטן מדי. התאימו בין המזרן לגודל העריסה והסירו את כל הצעצועים, הכריות הדקורטיביות והשמיכות כאשר התינוק ישן.

צבע

אם אתם מתכננים לצבוע קירות או רהיטים, הקפידו להשתמש בצבעים באיכות גבוהה, מבוססים על מים וללא עופרת. ישנן אפשרויות רבות כיום, כולל צבעים אורגניים. ודאו שהחדר מאוורר היטב באוויר הפתוח לפחות למשך יומיים-שלושה טרם הגעתו של התינוק הביתה. 

חלונות

אל תמקמו את מיטת התינוק ליד וילונות כיוון שהוא יכול בטעות למשוך אותם פנימה וחס וחלילה להיחנק. המקום האידיאלי הוא מול חלון או רחוק ככל האפשר ממנו. באופן כללי, כדאי לשמור מרחק מכל מיני חוטים או חבלים מיותרים.

ריהוט גדול

אם יש לכם ריהוט כבד בחדר כמו כוננית או שידה – כדאי לאבטח אותם לקיר. יצרנים רבים כוללים התקנים עם הריהוט עצמו, אבל אם אין נסו להשיג בטמבוריה הקרובה לביתכם.

מנורת רצפה

כאשר התינוק מתחיל לזחול יש להוציא מהחדר את כל המנורות העומדות. הקטנטנים האלה יעשו הכל כדי למשוך את עצמם מעלה.

לקריאה נוספת

שידת החתלה

אל תשאירו את התינוק ללא השגחה על שידת ההחתלה. אפילו לא לרגע אחד. שמרו את כל המוצרים כמו קרמים וג'לים למיניהם על מדף רחוק מהתינוק או בתוך המגירה.

צעצועים

שמרו את הצעצועים בתוך תיבה סגורה או בסל עם מכסה. זה פחות נעים למעוד באמצע הלילה על צעצוע כשהתינוק בידיים שלכם.

שקעים

אל תשכחו למגן שקעי חשמל שאינם בשימוש. כמו כן, החביאו את הכבלים מחוץ להישג ידו של התינוק.