הבן מתגייס? ככה תוכלו לוודא שיהיה לו גיוס נעים וקל

הבן מתגייס? שיהיה הרבה בהצלחה, וכמובן מזל טוב! איך מרככים את הבשורה? אספנו כמה טיפים בדיוק בשביל זה

לפעמים הזמן פשוט טס

רק לפני רגע חגגתם לו בר מצווה וכבר תאריך הגיוס הולך ומתקרב. הרבה פעמים קשה להודות בזה, אבל הזמן פשוט רץ מהר מידי. חוויית הגיוס היא אמנם חוויה שכל נער ישראלי ממוצע עובר בחייו ועדיין – מדובר בתהליך לא פשוט, מבלבל ומעורר הרבה תהיות. בתור המשפחה של החייל לעתיד, חשוב שתעזרו לו בהתארגנויות, תוודאו שהוא מרגיש מוכן ובעיקר – שהוא יודע שאתם שם בשבילו להכל. בשביל לעזור לכם לתמוך את הבן האהוב שלכם בדרך הטובה ביותר, ריכזנו עבורכם כמה עצות לדרך שבה תוכלו להיות שם עבורו לקראת הגיוס. גיוס קל!

תעזרו לו בקניות ובאריזות

הקניות לקראת הגיוס הן ללא ספק אחד האירועים המשמעותיים ביותר – הבלגן, שפיכת הכספים והנטייה הטבעית של בעלי העסקים לעקוץ סכומי כסף מפתיעים, יכולים לעורר הרבה בלבול בקרב המתגייס ובעיקר ליצור עבורו תחושה של תסכול. דרך מצוינת לעזור לבן שלכם להרגיש פחות מפוחד, תהיה כמובן ללוות אותו למסע הקניות. תוכלו ליצור ביחד רשימה מסודרת של כל הדברים שהוא צריך לקנות, להשוות עם רשימות של חברים שכבר התגייסו ולהתלוות למסע הקניות הכי אינטנסיבי ומרגש שתוכלו להעלות על הדעת. תהיו בטוחים שהוא ישמח.

תחגגו במאורע מרגש

גיוס הוא מאורע של פעם בחיים וכיוצא בזאת – מדובר באירוע חגיגי במיוחד. בשביל לעזור לבן שלכם להרגיש מוערך ונאהב במעמד המיוחד הזה, חשוב שתארגנו אירוע חגיגי עם כל האנשים הקרובים אליו. יכול להיות מדובר בסעודה משפחתית, בנסיעה לטיול עם המשפחה והחברים ואפילו בפיקניק של המשפחה המצומצמת עם חבר או שניים שעושים לו הרבה שמח. תוכלו להתייעץ איתו בנוגע לתכנון האירוע או לעשות לו הפתעה. עם זאת, חשוב שתבחרו בסוג אירוע שיתאים לו – לא כולנו נהנים מחיק הטבע או מעריכים מסיבות הפתעה חגיגיות. בהרבה מקרים עדיף לשמור על פשטות – כל עוד מדובר בפורום של המשפחה והחברים, כנראה שתצליחו לקלוע.

תפנקו אותו במתנה אישית

למתנות יש את היכולת המדהימה ללוות אנשים שאנחנו אוהבים גם ברגעים לא קלים. דרך מיוחדת להפוך את הגיוס של האדם הקרוב אלינו לקצת פחות מלחיץ, תהיה לפנק אותו במתנה מקסימה שתלווה אותו במהלך הטירונות, ההכשרה והסדיר. רעיון למתנה מתאימה יכול להית ארנק. ארנקי עור לגבר מגיעים בשלל סגנונות ועיצובים ויכולים לעזור לחייל הטרי לשמור על הכסף שלו, החוגר והמסמכים האישיים שהוא צריך שיהיו בהישג יד. בחנויות אינטרנטיות רבות בינהן עדן ארנקים, תוכלו לא רק לבחור את הארנק המושלם, אלא אפילו לקשט אותו בהדפס אישי או הקדשה שיהפכו את המתנה המקסימה שלכם לאישית אפילו יותר. אז באיזה ארנק תבחרו?

והכי חשוב – תהיו שם כדי להקשיב

אולי הדבר המשמעותי ביותר לעשות, יהיה פשוט להקשיב לבן האהוב שלכם. תשאלו אותו לשלומו, תעזרו לו בשלבי האריזות ותביעו עניין בנוגע להכנות. תוכלו לספר לו על חוויית השירות הצבאי האישית שלכם, על דברים שיצא לכם לשמוע על השירות הצבאי של היום מקרובי משפחה ובעיקר – לעזור לו להרגיש שהוא יחסית יודע מה צפוי לו.

גיוס לצבא הוא לא תהליך פשוט אבל מדובר באבן דרך משמעותית של כל נער ישראלי בדרכו להיות אזרח. במהלך השירות הבן שלכם הולך ללמוד הרבה על עצמו, על האנשים שסובבים אותו ועל המדינה המופלאה שלנו, עליה נשלח להגן. תהיו שם בשבילו, תתנו לו חיבוק ובעיקר – תראו לו עד כמה אתם גאים, אל תשאירו את התחושה הזאת לעצמכם. תוכלו לדבר איתו על החששות שלו, על הדרך המשמעותית שהיה רוצה להשיג במהלך השירות ולוודא שהוא מרגיש שלם עם התקופה המשמעותית אליה הוא עתיד להיכנס. שיהיה גיוס נעים!