איך תעצבו את המטבח המושלם בביתכם?

המטבח מהווה את ליבו של כל בית. מדובר על המקום שבו מבשלים, אוכלים, מתכנסים כל בני המשפחה ועוד. לא משנה אם המטבח שלכם גדול או קטן, הרי שאם אתם מעצבים או משפצים את המטבח שלכם, חשוב שתכירו את סגנונות העיצוב האפשריים…

 

אז מה הם חשוב סגנונות העיצוב הקיימים האפשריים למטבחים ואיך תבחרו את סגנון העיצוב המדויק ביותר למטבח שלכם, הן מבחינת הצרכים הספציפיים שלכם, הן מבחינת האווירה שאתם רוצים ליצור בו והן מכל בחינה אחרת?

סגנונות עיצוב למטבח

בעבר, היה נהוג להתאים את סגנון העיצוב של המטבח לסגנון העיצוב של הבית כולו. אם הבית היה מעוצב בסגנון כפרי, הרי שהיו מעצבים גם את המטבח בסגנון העיצוב המדובר ואם הבית היה מעוצב בסגנון עיצוב מודרני, אז היו מעצבים את המטבח בסגנון מודרני. יחד עם זאת, כיום ניתן לשלב בין המודרניות לבין הכפריות ולהציע לכל אדם את המראה המעוצב המושלם למטבח שלו.

ישנם סגנונות עיצוב שונים למטבחים כיום והם:

מטבח מודרני

מדובר על מטבח מאוד פונקציונאלי, נקי, מינימליסטי, תכליתי ועוד. לרוב מטבח שכזה יהיה אינטגרלי ויהיה בו מקום להכל ולא בצורה גלויה לעין. מטבחים שכאלה מתאימים ביותר לכל אדם שאוהב פונקציונאליות ובד בבד אסתטיקה.

מטבח קלאסיים

מטבח קלאסי הוא מטבח שתמיד נשאר באופנה. המטבח המדובר משלב בו מסורת ארוכת שנים ולרוב העיצוב שלו יהיה עדין ומתון. הוא מתאים מאוד לאנשים שאוהבים לבשל הרבה, לארח ולא פעם ניתן למצוא אותו אצל הדור הישן אשר מתחבר לעיצוב שהיה קיים בעבר למטבחים.

מטבח תעשייתי

עוד סוג של מטבח הוא מטבח תעשייתי שרלוונטי עבור אנשים שהמטבח הוא מאוד דומיננטי עבורם. המטבח המדובר משלב בו חומרי גלם לא קונבנציונליים והמראה שלו יהיה ייחודי ומחוספס. התקרה של המטבח המדובר לרוב תהיה חשופה, יהיו בו מנורות תלויות, מתכות שונות, בריקים על הקיר, מכשירים העשויים מפלדת אל חלד ועוד מאפיינים שמגיעים מעולם המטבח התעשייתי.

מטבח כפרי

אם אתם חובבי טבע ואדמה, אין ספק כי מטבח כפרי הוא המטבח האידיאלי עבורכם. במטבח זה משלבים אלמנטים טבעיים וזאת באמצעות חומרי הגלם אשר בוחרים לעיצוב המטבח וכן העיצוב הכללי יהיה תואם לאווירה כפרית. במטבח כפרי ישתמשו לא מעט בעץ כחומר גלם ועוד.

מטבח אקלקטי

מטבח אקלטי הוא מטבח אשר משלב בין שני סגנונות עיצוב. אם אתם מתחברים גם לסגנון העיצוב הכפרי וגם לסגנון העיצוב המודרני, חשוב שתדעו כי מטבח זה יכול לשלב בין שני סגנונות העיצוב המדוברים באופן הרמוני וייחודי וליצור את המראה המבוקש לכם. אין סיבה להתמקד בסגנון עיצוב אחד בלבד אם אתם מתחברים לכמה סגנונות עיצוב ואפשר בהחלט לבחור בשילוב בין סגנונות עיצוב שונים.

כיצד תבחרו את סגנון העיצוב הטוב ביותר למטבח שלכם?

התאמת סגנון העיצוב צריכה להתבצע בהתאם לפרמטרים שונים כגון: ראשית כל, גודל החלל. יש להתאים את סגנון העיצוב הנבחר לגודל חלל המטבח שלכם. גם המיקום של המטבח יכתיב את טון וסגנון העיצוב. כך לדוגמא: אם תמיד חלמתם על מטבח תעשייתי בביתכם, אך חלל המטבח שלכם מאוד קטן, לרוב אם תיישמו בו סגנון עיצוב מודרני, הוא יראה קצת מאולץ על חלל קטן שכן, מטבח תעשייתי ידוע כמטבח גדול. כמו כן, אם החלטתם ללכת על אי בלב המטבח, חשוב שתדעו כי גם במקרה הזה, אי יתאים יותר לחללי מטבחים גדולים. סגנון העיצוב הנבחר חייב להתחשב בגודל החלל.

מי משתמש במטבח?

דבר נוסף שעליכם לקחת בחשבון טרם אתם בוחרים סגנון עיצוב למטבח שלכם הוא מי ישתמש במטבח- האם מדובר על מטבח הרלוונטי למשפחה עם ילדים קטנים? הרי שבמקרה הזה יהיה צורך לבחור בגימורים ידידותיים ובחומרי גלם אשר לא צוברים עליהם כתמים ולכלוך. אם מדובר על אנשים מבוגרים יותר, הרי שיש צורך לבחור בסגנון עיצוב מטבח שיאפשר להם להתחבר אליו ולהתמצא בו, כך שמטבח קלאסי יכול להיות במקרה הזה הבחירה הטובה ביותר.

אורח חיים

יש מטבחים אשר שמים דגש מהותי על העיצוב מאשר על פונקציונאליות ועל כן, אם אתם משתמשים לא מעט במטבח במהלך היום עבור ביצוע פעולות קולינריות שונות, אין ספק שיש להתאים את סגנון העיצוב גם להצעת המראה שאתם רוצים ליצור במטבח וגם להענקת הנוחות המקסימלית בשימוש בו. יש צורך להגדיר מראש את אורח החיים שלכם ואת הצרכים שלכם במטבח ולוודא כי סגנון העיצוב הנבחר תואם להם.

פתרונות אחסון

דבר נוסף הוא כמובן פתרונות אחסון. במטבח קטן מבחינת גודל חלל, יש צורך לבחור בעיצוב שמשלב בו לא מעט פתרונות אחסון. מטבח שכזה יהיה מטבח פחות מינימליסטי ויותר שימושי. מטבח כפרי או קלאסי במקרה המדובר יהיה הבחירה הטובה ביותר.

 

קרדיט תמונה:  Mark באתר PEXELS