קופת גמל להשקעה גם לבני 50 ומעלה!

כדי לצאת לפנסיה בכבוד ובלי דאגות כלכליות על הראש, כדאי להתחיל לחסוך מוקדם ולהשקיע את הכסף. אז אילו אפיקים קיימים כיום בשוק?

כדי שנוכל להשיג חופש וביטחון כלכליים, אנו זקוקים סך הכול לשני דברים: הראשון הוא לנהל נכון את הכסף והשני הוא לחסוך כמה שיותר. בדרך כלל, מלמדים אותנו את "הנוסחה" הזו כבר מגיל צעיר: "תעבדו קשה, אל תבזבזו  איפה שלא צריך ותמיד תדאגו להשאיר משהו בצד…".

 האמת? ככה כל אחד צריך לנהוג, אבל לפעמים קורה שבמרוצת החיים אנחנו בעיקר עסוקים בשגרה העמוסה שלנו ופחות בתכנונו של עתידנו הכלכלי.

ולאן זה עלול להוביל? למצב שנגיע לגיל 50+ ואנחנו עובדים קשה כדי שנוכל להמשיך ולהתקיים מבלי שיהיה לנו בסיס כלכלי להישען עליו. אם אתם מזדהים עם המצב הזה, חשוב שתדעו שלא הכול אבוד. אתם עדיין יכולים להבטיח את עתידכם הכלכלי והדרך שלכם לעשות זאת היא לפתוח קופת גמל להשקעה. 

מה זו בדיוק קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא מוצר פיננסי ייחודי המאפשר לכם מחד לחסוך כסף רב אך גם למשוך אותו בכל עת מאידך. מהבחינה הזו, קופות הגמל להשקעה מתאימות לכל תקופת חיסכון: קצרה, בינונית או ארוכה. מטרתן העיקרית, אגב, היא לאפשר לכם להגדיל את החסכונות הפנסיוניים הקיימים שלכם.

לצורך העניין, גם אם אתם בני 50 היום אבל חשוב לכם לחזק את "הגב הכלכלי" שלכם לעת פרישה, תוכלו לפתוח לעצמכם קופת גמל להשקעה ולחסוך בה כספים עד היום שבו תצאו לפנסיה (ואפילו מעבר לכך). לאחר שתפרשו, תוכלו למשוך את כספי קופת הגמל להשקעה במלואם וליהנות מהם כקצבה פנסיונית נוספת (מבלי לשלם מס על משיכת הכספים). מה שכן, במידה שתמשכו את הכסף לפני גיל הפרישה, אתם תחויבו בתשלום של מס רווח הון בשיעור של 25% (המס מתייחס לרווחים שנצברו בקופה בלבד) ובדומה לרוב מוצרי ההשקעה.

כל היתרונות של קופת גמל להשקעה

  • אתם יכולים להפקיד בקופה עד 70,000 שקלים בשנה (דרך הפקדות שוטפות קבועות, או באמצעות הפקדות חד פעמיות לבחירתכם).
  • בקופות הגמל להשקעה ישנם מגוון מסלולי השקעה אשר יכולים להתאים לצורכיכם הפיננסיים. כשהצרכים הפיננסיים שלכם משתנים, תוכלו לעבור בין מסלולי ההשקעה האלה באופן חופשי – מבלי לשלם קנס או תשלום מס בעת המעבר.
  • קופות הגמל להשקעה מנוהלות בחברות ביטוח ובבתי השקעות פרטיים, שהם גופים פיננסיים מוסמכים הפועלים תחת רישיונה של הרשות לניירות ערך. ברוב המקרים, תוכלו ליהנות משירותי הניהול המקצועיים שלהם תמורת "דמי ניהול" אטרקטיביים יחסית של 0.7%-0.9% בלבד.

ולסיום, לפני שאתם פותחים קופת גמל להשקעה, בצעו השוואה בין מספר חברות ביטוח / בתי השקעות והתמקדו בפרמטרים הבאים: ניסיון, ותק, גודל, רמת שירות, עלות "דמי ניהול" והיקפי תשואה. את הנתונים האלו תוכלו למצוא באתר גמל נט של משרד האוצר, המרכז את כל המידע בצורה פשוטה ונוחה לשימושכם.