מקלחת בששון: כך תהפכו את האמבטיה לידידותית לילדים

שעת המקלחת היא הזמן הפחות חביב על הילדים בשגרה היומית אך עם מעט מחשבה וכמה טיפים חכמים, הילדים שלכם יוכלו להתרחץ במקום שמח, אטרקטיבי ובטיחותי

חדר אמבטיה מושלם לילדיםמעטים הילדים שנכנסים בשמחה למקלחת. מה שאמור להיות משימה פשוטה ונעימה מלווה לפעמים בצרחות, בכי, וויכוחים והמון עומס ובלאגן. החדשות הטובות הן שזה פתיר ואפילו זול למדי לביצוע. אז איך מעצבים מחדש את חדר הרחצה המושלם לילדים? כל הפרטים לפניכם:

מאפיינים, צרכים ושימושים

בראש ובראשונה צריך חדר הרחצה להפוך למקום יותר נגיש ופרקטי, מה שמעלה את שאלת השימוש: אם מדובר במקלחת משותפת לכל בני הבית, היא תצטרך להכיל מספר אלמנטים מתאימים כמו מתקן גדול למגבות ופינה נוחה לרכז בה את החפצים לילדים. אם להורים יש מקלחת נפרדת מדובר ברווח עצום המאפשר לאמבטיה להפוך לעוד חדר אהוב וצבעוני שהילדים יאהבו להיכנס אליו.

את החדר רצוי להתאים לגיל המשתנה של הילדים ועדיף להעניק לו טאצ' ילדותי על פני המגבות, השטיחון, וילון האמבטיה וסלסילת צעצועי המקלחת. אם החדר קטן, רצוי להשאיר את האריחים בגוון הניטרלי. מכיוון שההורים הם אלו שמקלחים או משגיחים בזמן המקלחת, עדיף שכל האמצעים יהיו לנוחיות הגובה של המבוגרים: מדפים גבוהים, שרפרף ישיבה וראש מקלחת גבוה. אם יש לכם בתוך החדר מקום לסל כביסה, מומלץ לרכוש סל כביסה דקורטיבי שישלים את האווירה הרגועה. בנוסף, רצוי להשתמש בקופסאות אחסון סגורות כמה שיותר ולהמעיט בסידור חפצים על השיש.

מראה ילדותי ומלא בצבע

ככל שחדר הרחצה מסוגל להכיל גרפיקה מצוירת מבלי להפוך לעמוס וצווחני, תרגישו חופשי להשתמש בתמונה צבעונית ומדבקות קיר שיעניקו המון חיים וצבע. רצוי למקם את הדקורציה במקום שיהיה קל לילדים להביט בה בזמן המקלחת. שלבו מד גובה מצויר וחמוד, מראה בגובה העיניים של הילדים ושטיח צבעוני גדול. אם תאורת המקלחת צהובה ומעומעמת, רצוי להחליפה בגוף תאורה לבן ובוהק יותר, שלא משאיר שטחים מוצלים וקודרים. אם ניתן, אפשר לשקול לצבוע את הקירות או רק אחד מהם בצבע פסטלי ולהוסיף מדבקות קיר של צורה גרפית כלשהי.

לקריאה נוספת

עיצובי קונספט אין, עיצובי דמויות אאוט

אחת ה"צרות" בעיצוב חדר רחצה לילדים היא שהם גדלים מהר מידי. ופתאום חדר רחצה שעוטר וקושט במדבקות של LOL או מואנה כבר נראה להם הרבה פחות אטרקטיבי. לכן מומחי העיצוב ממליצים להימנע מעיצוב האמבטיה דרך דמויות ממותגות ולהשתמש בעיצוב שחושף יותר את הדמיון וההשראה. אופציה נוספת לעיצוב בהקשר הזה, היא להשתמש בקונספט כמו רב חובל, אוצרות ים וג'ונגל כדי להעניק למקום תחושה של הימצאות במקום מוחשי ואותנטי שיוצא מעבר לגבולות הבית.

היגיינה וסניטריה

בדרך כלל חדרי הרחצה כוללים גם את אסלת השירותים, הכיור וגם ארון. אם זהו המצב, צריך להתייחס גם לאלמנטים אלה ולרכוש כלים סניטריים היוצרים פרקטיות ובטיחות. לגבי האסלה, רצוי שהיא תהיה בעלת מכסה דקורטיבי. כמו כן, רצוי להשתמש במכסה לפח ומנקה האסלות על מנת למנוע אליהם גישה וכן להיעזר ככל האפשר בסלסאות או קופסאות עם מראה מעניין שבהם יאוחסנו הכלים הקטנים כמו מספריים לציפורניים, מסרק, צמר גפן, קרם גוף וכו'.

הבטיחות במקום הראשון

למרות הרצון להפוך את חדר האמבטיה לידידותי וקסום, הדגש המרכזי ביותר צריך להיות על נושא הבטיחות. אם החדר משמש גם לשטיפת פנים וידיים בבוקר ובערב, רצוי להתאים שרפרף קטן בגובה הילד כדי שהוא יוכל להשתמש בחדר בצורה טבעית, לוודא שהאמבטיה עשויה מחומר אקרילי התורם לבידוד, להוסיף חיפויים להגנה מלחות ומניעת החלקה ולוודא שגריפת מים לפתח הניקוז פנויה וחפה מחפצים. כל אלו יהפכו את האמבטיה לפינה אהובה ונגישה שהילדים יאהבו מאוד להימצא בה.