הפתרון הישראלי לבעיית המים החמים בדוד בחורף

איך תייצרו לכם מצב של מים חמים בדוד בחורף מבלי לבזבז יותר מידי חשמל? בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על פתרון מצוין שגם שומר על המים החמים בדוד החשמלי ועל הדרך גם חוסך לכם עלויות

הסתיו כבר כאן וכולנו כבר מתחילים להרגיש שהמים החמים במקלחת מתחילים להתקרר ואנו צריכים להדליק את הדוד החשמלי לפחות לשעה אחת ביום. זה הסימן שמבשר לנו כי החורף עוד שניה פה והדוד החשמלי יעבוד שעות נוספות.

המים נגמרים מהר מידי בדוד

אם אתם גרים בבניין משותף, אתם ודאי מכירים את התופעה שבה אתם נכנסים למקלחת בחורף, המים חמים ואז לאחר פחות מחמש דקות, אתם מתחילים להרגיש כי המים מתחילים להתקרר ואתם לא מספיקים לעשות מקלחת חמה כמו שצריך.

חלק מהאנשים יחשבו שמדובר בתקלה או בדוד לא איכותי, אך ברוב המקרים מדובר בבעיה מבנית מוכרת של מערכת הדודים המשותפת בבניינים. אז לפני שנצלול אל הפתרון המהפכני שנקרא פקחום, תחילה נסביר את הבעייתיות הכללית במערכת הדודים שלכם.

הבעיה המבנית של מערכת הדודים המשותפת

אז למעשה, בעבר הלא רחוק, בישראל, היו בונים בניינים של ארבע וחמש קומות ועל הגג היו מציבים את הדודים של הדירות. משנות ה-90 אנו רואים בניית בניינים גבוהה יותר וכמות דירות גדולה הרבה יותר. במצב כזה, גג הבניין קטן מלהכיל כמות דודים גדולה והפתרון לחימום מים בדודים, עבר למערכת משותפת הכוללת קולטנים וצינורות משותפים.

לכל דירה בבניין קיים מכל דוד קטן שמחובר למערכת משותפת. הבעיה מתחילה כאשר דייר אחד חימם מים לעצמו בדוד החשמלי הפרטי. בין הדוד הפרטי שלו בדירה, אין שסתום שמפריד אותו מהמערכת המשותפת והמים החמים למעשה זולגים ומתערבבים עם קרים מתוך צינורות המערכת. בצורה זו, המים מתחילים להתקרר ואתם חווים מקלחת עם מים פושרים, למרות שחיממתם את המים.

כאשר המים נהיים קרים, רוב האנשים ידליקו שוב את הדוד, אך שוב הם יחוו את אותה התופעה ולכן יחשבו כי מדובר בתקלה. אז כמו שהבנתם, לא מדובר בתקלה, מדובר בבעיה מבנית דיי פשוטה שכיום, יש לה פתרון פשוט מאוד.

יצירת שסתום בין המערכת המשותפת למכל הדוד הפרטי

חברת לפיד, חברה מוכרת להתקנת דודים ומערכות סולאריות, המציאה מכשיר מהפכני ופשוט שפותר את הבעיה המבנית. חברת לפיד למעשה המציאה את המכשיר שנקרא פקחום. מכשיר זה הוא למעשה ווסת בעל חיישני זיהוי חום.

כאשר החיישנים מזהים כי יש מים חמים במכל הדוד שלכם, הם מאותתים לרכיב החשמלי לייצר שסתום חשמלי בין הצינורות המשותפים למכל ובכך מונעים את זליגת המים החמים.

במצב כזה אתם יכולים להתקלח במלוא המים החמים שחיממתם וגם חוסכים את עלויות החימום בחצי, כי אתם למעשה לא זקוקים לחימום נוסף מעבר. זהו הפתרון היחיד שנחשב ליעיל כיום עבור מערכת הדודים המשותפת.