תחזוק שטיח נכון לאריכות ימים

אם קניתם שטיח חדש ואתם רוצים לשמור עליו, קבלו כמה כללים חשובים לתחזוקה. איפה מומלץ למקם את השטיח ואיך לנקות אותו? אספנו לכם טיפים שיעשו סדר

לשטיחים ישנם יתרונות רבים, הם מוסיפים סגנון ומרקם לחדר, הם מעניקים משטח נעים וחמים לכפות הרגליים והם יכולים לסייע בהגדרת אזורים שונים בבית. לצד היתרונות הללו ישנם גם חסרונות הנובעים מתחזוק לקוי של השטיח. ראשית, הם ידועים לשמצה בכך שהם צוברים אבק, שנית הצבע שלהם עשוי לדהות במהלך הזמן. בנוסף, קשה לא פעם להוציא מהם לכלוך. על כל החסרונות הללו ניתן להתגבר בקלות אם רק נשכיל לתחזק את השטיח בצורה הנכונה. כך תעשו זאת.

שאיבה על בסיס קבוע

אם אתם רוצים לוודא שלא תצטבר כמות נכבדת של אבק בשטיח, חשוב לשאוב אותו על בסיס קבוע. למעשה, מומלץ לשאוב שטיחים בחדרי הבית פעם בשבוע לפחות כדי למנוע הצטברות. האבק יכול לעורר אלרגיות בקרב בני הבית ולהקשות על הנשימה, לכן חיוני לוודא שהוא אינו שוקע לתוך השטיח. כמו כן, האבק גם גורם לשחיקה של השטיח שכן חלקיקיו יוצרים פגמים מזעריים אשר לאורך זמן הופכים לנראים יותר ויותר. ניקוי קבוע בשואב אבק יימנע את הנזקים הללו.

הימנעו מלדרוך על שטיח עם נעליים

אומנם הנעליים מגינות על רגלינו מפני הלכלוך שעל הרצפה, אך מתוקף תפקיד זה הן גם נוהגות לאסוף את הלכלוך הזה איתן. ברגע שאתם דורכים על השטיח עם הנעליים, אתם מעבירים לכלוך לתוכו, דבר שעשוי לגרום להופעת כתמים שאותם יהיה קשה מאוד להסיר בהמשך. אם כבר השקעתם בשטיח נעים שמעניק תחושה מפנקת לכפות הרגליים, מוטב לחוות זאת עד תום ולהימנע מנעילת נעליים בבית. על הדרך גם תיהנו מרצפה נקייה וחלל מבריק בכל עת.

שימו לב לריהוט המונח על השטיח

לא פעם השטיחים משמשים כבסיס לריהוט בחלל כמו הספות ושולחן הקפה בסלון, פינת האוכל בחדר האוכל ואפילו המיטה בחדר השינה. מומלץ להימנע מלהניח את השטיח תחת ריהוט שיש לו רגליים חדות שיכולות ליצור קרעים של ממש בעת תזוזה. כמו כן, אם תבקשו להזיז את השטיח אתם עשויים לגלות שנוצר בו שקע אימתני שאותו תהיו חיים להסתיר. העדיפו ריהוט עם תחתית מעוגלת או שטוחה, העשויה מחומר כמו עץ שיפחית את הפגיעה בשטיח.

הקלו על עצמכם בניקוי

אחת הדרכים הטובות ביותר למניעת נזקים היא להקדים תרופה למכה. שטיחים העשויים באמצעות חומרים הדוחים נוזלים וכתמים, יפחיתו מבעוד מועד את כמות הנזק שאיתו תיאלצו להתמודד או למנוע. כמו כן, בחרו בשטיחים שאותם ניתן לנקות בקלות אם כבר נוצר כתם. ישנם שטיחים שאותם תוכלו לכבס, שטיחים המאפשרים שימוש בחומרי ניקוי עדינים ואפילו כאלה המאפשרים ניקוי מקצועי באמצעות קיטור. רק כך תוכלו להיות רגועים שגם במקרה של נזק תדעו בדיוק כיצד לפעול ולא תיאלצו להשליך את השטיח לפח.

התאימו את השטיח למקום

לא כל השטיחים נולדו שווים, ישנם כאלה המיועדים לכניסה לבית, כאלה המיועדים לחדר האמבטיה, כאלה המתאימים לסלון ואפילו כאלה המיועדים לשימוש בגינה. כשבוחרים שטיח חשוב להתחשב באזור שאליו הוא מיועד. למשל, שטיח הכניסה לבית חייב להיות עשוי מחומר חזק והוא אינו נועד להיות נעים לרגליים יחפות. זאת משום שתפקידו לסייע בהסרת לכלוך מהנעליים וספיגת מים. כמו כן, מומלץ לבחור בשטיח שאינו מחליק כדי שתהיה לכם יציבות בעת שפשוף הנעליים על גביו. לחדר האמבטיה יש לבחור שטיחים העמידים ללחות או כאלה שאותם ניתן לאוורר בקלות, שכן זהו חדר שבו הלחות גבוהה במיוחד. יחד עם זאת, שטיחים אלה צריכים להיות רכים כדי שיהיה מצע נעימים לרגליים עם צאתכם מהמקלחת.