שנה טובה מתחילה כאן: 4 הצעות עיצוביות לשולחן חג מושלם

איך משיגים את אפקט ה"וואו" או לפחות דואגים לכך שאף אחד לא ישכח את שולחן החג שלנו? הנה כמה טיפים שווים

שנה טובה מתחיל כאן: 4 הצעות עיצוביות לשולחן חג מושלם

אירוח זה קודם כל אמנות. בכל שנה, כאשר מזמינים את בני המשפחה לארוחת החג, אנחנו מכינים את הבית, מסדרים ומנקים, אבל בעיקר – משתדלים להפתיע עם עיצוב חדש ומקורי לשולחן החג. כלים חגיגיים זה התנאי הבסיסי, כמובן, אך בדרך כלל נרצה להוסיף נגיעה ייחודית משלנו כדי לשמח את האורחים וגם לדאוג לכך שאף אחד לא ישכח את שולחן החג שלנו. אז כדי לעורר את הצד היצירתי שלכם, הנה ארבע אפשרויות לעיצוב שולחן החג.

פזל אישי

אחד האתגרים הגדולים ביותר בכל סעודת חג משפחתית הוא הילדים. או יותר נכון – איך גורמים לילדים להישאר לשבת על הכיסאות במשך הארוחה? כיום רבים פותרים את הסוגיה הזאת באמצעות המסכים, אבל אז מרגישים שמשהו באווירה נפגם, וגם נאלצים להתמודד עם רעשי רקע של גיבור הילדים התורן. אז דווקא בסעודת החג יש לכם הזדמנות לספק לילדים הקטנים (וגם לגדולים) משחק שיעסיק אותם. תוכלו לבחור תמונה אחת של כל משתתף בסעודה, להיכנס לחנות הצילום הקרובה לביתכם ולהכין מהתמונה פאזל קטן שאותו תניחו על הצלחת. כך כל אחד ידע איפה הוא יושב, ולילדים יהיה איך להעביר את הזמן.

מתוק וזוהר

אם אתם פחות מתחברים לרעיון של פאזל אישי לכל משתתף, תוכלו להכין צנצנת דבש – מתנה מתוקה לכל אורח. לא חייבים לבחור בצנצנות הקטנות והסטנדרטיות; אפשר במקום זאת לבחור צנצנות בעיצובים שונים, ששולחן החג יהיה מעניין יותר ומגוון יותר. על הצנצנות אפשר לקשור פתק קטן עם ברכה לקראת השנה החדשה, או אפילו עם ציטוט או פתגם המתאים לאורח. מי שממש רוצה להשקיע, יכול לצרף לצנצנת כפית קטנה שעליה אפשר לחרוט את שמו של בן המשפחה. צבע הדבש יכול גם להיות השראה לגוונים הדומיננטיים של שולחן החג. הזהוב העמוק יכול להתחבר באופן נפלא עם צלחות צחורות ופמוטים זהובים, וניתן גם לבחור מפה ששזורים בה גוונים של זהב לשנה פורייה ומוצלחת.

לקריאה נוספת

על טעם וצבע

הדבש הוא כידוע הכוכב העיקרי של חג ראש השנה, אך לא חייבים בהכרח לדבוק בפתרון המסורתי של צלוחית דבש המכותרת בתפוחים חתוכים. אם אתם מחפשים פתרון יצירתי שיהיה גם מהנה תוכלו לגייס לעזרתכם את נפלאות עולם המדע. ניתן, לדוגמה, לרכוש מבחנות מעבדה, ולמלא כל אחת מהן בסוג אחר של דבש בגוון שונה. אחרי שסיימתם, תוכלו לתקוע מבחנות אלו בספוג המיועד לשזירת פרחים, ולהוסיף פרחים וקישוטים אחרים לפי רצונכם. כך יהיה לכם סידור פרחים ריחני וטעים, והאורחים יהיו מוזמנים לטעום מסוגי הדבש השונים ולנסות לנחש איזה דבש הוא האיכותי יותר.

חבקים אישיים למפיות

עונת החגים היא גם עונת הנסיעות לחו"ל, וסביר להניח שחלק גדול מהאורחים שלכם מתכננים לנסוע במועד זה או אחר. אז מדוע לא לעזור להם קצת? במקום להניח את המפית מתחת לסכו"ם, תוכלו להכין חבקים אישיים לכל סועד. ניתן לרכוש תוויות זיהוי למזוודה, ולהשתמש בהן בתור חבקים למפיות. אם אתם מכירים היטב את האורחים שלכם, תוכלו להתאים אישית את עיצוב התווית לכל סועד ולכתוב עליה את שמו. כך אתם מעניקים לכל האורחים מתנה קטנה שמעידה על כך שחשבתם על כל אחד מהם.

עיצוב שולחן החג יכול להיות חוויה מהנה ומרגשת שתאפשר לכם להפתיע את בני המשפחה. ואם הצלחתם לגרום לאורחים שלכם לחייך – השנה החדשה כבר התחילה על הצד הטוב ביותר!