רוכשים טלוויזיה חדשה? כך תתקינו אותה כמו שצריך

לתלות על הקיר או להעמיד על המזנון? מה הגודל הנכון לטלוויזיה שלכם? כל התשובות במדריך יד2

תלייה או עומדת? תלוי במבנה הסלון שלכם

הטלוויזיה היא חלק משמעותי בחיינו: יש מישהו שלא אוהב לחזור מהעבודה וליהנות מכמה שעות של רביצה מול המסך? זה לא ממש משנה במה אתם צופים, הטלוויזיה מהווה רהיט חשוב בסלון ובחדר השינה, כזה שיש לבחון היטב את מיקומו האידיאלי לשמירה על העיניים ועל שרירי הצוואר.

אז מהו הגודל המתאים לטלוויזיה? באיזה גובה יש לתלות את הטלוויזיה? ואולי בכלל כדאי להעמיד אותה ולא לתלות? התשובות במדריך המקוצר של יד2.

מה שמתאים לכם

אין ספק שמדובר בהחלטה חשובה. ניתן להעמיד את הטלוויזיה אם לדעתכם זה עשוי להשתלב בצורה אסתטית עם שאר עיצוב הבית, או אם אתם מעוניינים לחסוך את עלויות התלייה על הקיר.

עליכם לשים לב שאתם לא מעמידים אותה במיקום נמוך מידי שיפריע לכם לחוויית הצפייה. ההמלצה היא למקם את הטלוויזיה, כך שחלקה התחתון יהיה במרחק של לפחות 60 ס"מ מהרצפה. אם אתם רוצים להעמיד את הטלוויזיה ולא לתלות אותה, ודאו כי קיים מרחק כזה לפחות, ואף ערכו בדיקות במקום הישיבה שלכם, כדי לראות שהגובה אידיאלי עבורכם. אתם בוודאי לא רוצים שייתפס לכם הצוואר מצפייה בטלוויזיה.

הגובה המושלם לתלייה

שיטת בדיקת הסנטימטרים מהרצפה לתחתית הטלוויזיה אינה מושלמת, שכן לספות גבהים שונים, והמרחקים מהספה לקיר עליו תותקן הטלוויזיה שונה בכל בית. הדרך האידיאלית להחליט על גובה הטלוויזיה היא שהשליש התחתון של הטלוויזיה יהיה זהה לגובה העיניים, כאשר מסתכלים בצורה ישרה לעבר הקיר. תוכלו לסמן עם עיפרון את המיקום שבחרתם, ובכך להימנע מטעויות בעת ההתקנה.

גדול יותר זה לא בהכרח טוב יותר

לאנשים רבים נטייה לבחור במסך כמה שיותר גדול, אולי בכדי לעשות רושם על אחרים, או פשוט בשביל תחושת הסיפוק העצמי. אולי תופתעו לגלות, אבל לא תמיד מסך גדול יותר יהיה טוב יותר. השיטה לבדיקת גודל המסך שמתאים עבורכם, הוא מדידת המרחק בין הקיר עליו מיועדת להיות הטלוויזיה, לבין נקודת הצפייה. היחס הנכון הוא 10 אינץ' למסך עבור כל מטר במרחק שמדדנו.

תוכלו למצוא טלוויזיות בגדלים רבים ומדגמים שונים באזור הטלוויזיות בלוח יד 2.

מסתבכים עם התלייה?

תליית הטלוויזיה היא משימה לא פשוטה. כיום קיימים מתקנים רבים המיועדים לתליית טלוויזיה על הקיר או מהתקרה, בהתאם למידות המסך (תוכלו למצוא בלוח מתקנים מסוג זה). אם תיקונים בבית הם לא המומחיות שלכם, בלשון המעטה, ואתם מתקשים אפילו במשימה פשוטה כמו לתלות תמונה על הקיר, אולי תעדיפו לקרוא לבעל מקצוע. באינדקס בעלי המקצוע ניתן לחפש מתקינים המתמחים בתחום, שיוכלו לבצע את תליית הטלוויזיה עבורכם. שירות שכזה יגבה מכם תשלום סמלי, אבל כנראה שיחסוך מכם הרבה כאב ראש.

שתהיה לכם צפייה מהנה בטלוויזיה!