קור כלבים: כך תשמרו על הכלב שלכם בימים הקרים

הגיע הזמן לחשוב גם על חיות המחמד שלכם בימים קרים וגשומים ולהתאים את שגרת החיים שלהם למזג האוויר החורפי והגשום

בין טיפות המים: דאגו לכלב בימי החורף

סניפי ענקית הרהיטים איקאה באיטליה פירסמו לא מכבר מודעה שבה הצהירו כי יפתחו את הסניפים שלהם לכלבים משוטטים, כדי שאלה לא יקפאו מקור. ומה שמגיע לכלבים המשוטטים, מגיע גם לכלבים שלנו: הגיע הזמן לחשוב גם עליהם בימים קרים וגשומים ולהתאים את שגרת החיים שלהם למזג האוויר החורפי והגשום.

לטייל עם כלבים במזג אוויר בהיר זה כיף גדול, אבל בימי גשם וקור מדובר במטלה מעיקה. לפני הכל מומלץ לשים לב לתחזית, כדי לנסות לתאם טיול גדול לפני הגשם, אבל לפעמים מדובר בכמה ימים גשומים ברצף וגם לנו יש סדר יום משלנו – ואין ברירה: צריך לצאת לטיול בגשם.

הנה כמה טיפים שיקלו גם עליכם וגם על הכלב שלכם. ציוד לבעלי החיים שלכם אפשר למצוא באינדקס העסקים של יד2.

  • מגפי גומי לכלבים: לא תאמינו אבל אפשר לרכוש מגפי גומי והם עושים יופי של עבודה – במיוחד עבור הכלבים השעירים. מה שכן, חשוב שתהיה לכלבים שלכם מספיק סבלנות לנעול את המגפיים. בקיצור, לא לתזזיתיים שביניהם.
  • שכמיה: למה שרק אתם תהיו מכוסים מפני הגשם? מתברר שיש ביגוד לכלב, כמו שכמיות שמכסות את כל הגוף. יש גם כיסויים רק לראש, העיניים והאוזניים הרגישות.
  • מגבות: אם הכלב שלכם סרבן לבוש כלשהו, הכינו בכניסה לבית כמה מגבות או אפילו מגבות נייר. נכנסתם פנימה? מיד לנגב. זה גם יהיה נעים יותר לכלב עצמו ויגן עליו מהצטננות וגם ישמור על הרהיטים והספות בבית.
  • מטריה: כן, אתם יכולים לטייל עם מטריה גדולה שתגן מהגשם, אבל אתם יכולים גם לקנות מטריה מיוחדת שמתלבשת על הרצועה ומגנה על הכלב שלכם מהטיפות הקרות שיורדות מהשמיים. אפשר להשיג מטריות כאלה במגוון גדלים ואפילו עם הדפסים ואיורים, כי בסופו של דבר כל כלב הוא מיוחד ויש לו טעם משלו שצריך להתחשב בו ?
  • שלוליות: גם כלב הקשור ברצועה יכול לקפוץ לתוך שלולית באופן פתאומי, במיוחד אם מדובר בגור שובב. הרחיקו אותו מהשלוליות, כי הוא עלול להירטב ולהצטנן. שמרו את האמבטיות המזדמנות האלה לטיולים בחוף הים בקיץ.
  • לשמור על החום בבית: זו המלצה שנכונה גם לחתולים, שאמנם לא חייבים לטייל ולצאת החוצה כדי לעשות את צרכיהם, אבל עדיין יכולים לסבול מקור. אפודות מצמר יכולות לחמם גם את הכלבים וגם את החתולים, במיוחד חתולי ספינקס שאין להם פרווה להתחמם איתה. הקפידו לארגן מקום שינה מרופד בפינה חמימה והרחיקו מחממים שיכולים לגרום לתאונה מצערת, והכי טוב – רכשו מכשיר חימום שיהיה בטיחותי לכל בני הבית.
  • תאונות קורות: אפילו הכלבים המחונכים ביותר יכולים לעתים לא להתאפק – בגלל שהטיול היה קצר מדי, פרק זמן בין הטיולים ארוך מדי או שפשוט קר להם. אל תכעסו, תסלחו ותנקו. זה באמת יכול לקרות לכל אחד.
  • לא לשחרר מהרצועה: בימים סוערים, גם אם הכלב מאוד מבקש לרוץ בפארק, אל תשחררו אותו מהרצועה. הבעיה עם העונה הגשומה היא שלעולם אין לדעת מתי יכולים לצוץ ברקים ורעמים. הבזקי אור ורעשים פתאומיים עלולים להבהיל את הכלב שלכם ולהבריח אותו.

 

והכי חשוב: גם אם הכלב שלכם הוא כלב חצר ורגיל להיות שם ביום ובלילה, כשיש מזג אוויר קר וגשום, אל תשאירו אותו בחוץ. שמרו עליו והוא ישמור עליכם.