פסח בצל הקורונה: מה אפשר לעשות בבית כשנמצאים בבידוד?

בפסח הקרוב נתמקד בעיקר בפעילויות בחיק המשפחה הגרעינית ורצוי לגייס בנק רעיונות רחב שיאפשר התמודדות עם ארבעת קירות הבית. הנה כמה רעיונות

ימים לא פשוטים עוברים על האנושות ונכון לכתיבת שורות אלה, הכבישים והרחובות כמעט ריקים לחלוטין. בפסח הקרוב נתמקד בעיקר בפעילויות בחיק המשפחה הגרעינית ונקפיד על הימנעות ממפגשים לא נחוצים עם הסביבה. אז מה בכל זאת אפשר לעשות בחג תחת קורת גג אחת, אחרי שכבר "שרפנו" את רוב הרעיונות? שמרנו בצד כמה פעילויות בדיוק למטרה הזו:

לילדים קטנים ופעוטות

  • פעילות יצירה מקורית: צביעת עלים בצבעי מים – צאו אל הגינה הקרובה לביתכם והביאו ממנה עלים בצורות, גדלים וצבעים שונים. את העלים, כל ילד יוכל לצבוע עם כלי יצירה וצביעה כפי שמתחשק. בסיום, הדקו את העלה הצבוע לדף ציור או בריסטול והרימו. טביעת העלה תישאר על הדף ותהפוך לאחת היצירות הכי אהובות על הילדים.
  • מחדשים את המרפסת/ הגינה – הצטיידו בכלי חרס או אדניות ישנות, שק אדמה ומספר עציצים. אם המשתלות למרבה הצער סגורות, ניתן כמובן למצוא מגוון רחב של כדים, חפצי נוי ומוצרים לגינה מיד שניה. תנו לכל ילד לבחור את הכלי והשתיל שלו, נטעו אותם יחד, השקו והניחו בגינה או במרפסת. את הכד ניתן לצבוע בגואש ולקשט במדבקות כיד הדמיון הטובה.  
  • יוצרים תיאטרון בובות – צעצועים ומשחקים לילדים כבר יש בשפע, אבל מה עם מקום מיוחד שמוקדש לפעילות תיאטרון בובות חווייתית? כל שתצטרכו הוא קרטון ריק או אפילו שולחן פלסטיק קטן לילדים. קשטו אותו, הוסיפו חלונות או הדביקו נייר שחרצתם עם מספריים כדי שידמה וילון והמחיזו לילדים סיפור באמצעות בובות שקיימות בבית. אם הם מעוניינים, תוכלו לתת להם להתנסות בעצמם. 

לילדים גדולים יותר

  • משחקים אינטראקטיביים: במסגרת למידה מרחוק שהילדים בוודאי מבצעים, אפשר לסכם את הנושאים הנלמדים ולבדוק הבנה דרך משחק טריוויה מקוון. תוכלו לערוך מגוון עצום של שאלוני טריוויה, בחן את עצמך, משחקי זיכרון, פאזלים, סקרים ועוד דרך תוכנות קלות וידידותיות כמו יו-יו, Kahoot!, Quizziz, Triventy (התוכנה בעברית מלאה), Playbuzz, jigsawpuzzle ו-quizlet. אפשר אפילו ללמד את הילדים לבנות שאלונים בעצמם ולתת לאחים לענות עליהם.
  • תצוגת אופנה: שולפים מהארון בגדים, תחפושות ואקססוריז – מתלבשים, מדגמנים, מצטלמים ומתפוצצים מצחוק. מדובר בפעילות מגבשת ויצירתית במיוחד, שהילדים מחשיבים כשעשוע ופאן מוחלט ובשבילכם מדובר בחוויה מגבשת, שכולכם תמיד תזכרו כאירוע מבדר ושמח.
  • Just dance: משחק הריקוד הגדול ביותר בעולם וחביב הילדים מצריך מסך עם חיבור לאינטרנט וצפייה באחד מסרטוני המשחק. מכאן והלאה, הילדים זזים לפי התנועות על המסך, נשמעים לקצב ובעיקר מפעילים את הגוף ומוציאים מרץ. זו ההזדמנות שלכם להצטרף ולהשתעשע יחד איתם.

לבוגרים והמבוגרים

  • לומדים דברים חדשים: הרשת היא עולם ומלואו מבחינת דברים חדשים ללמוד, קורסים שאפשר ללמוד מהבית ואימוץ תחביבים ממכרים לשעות הפנאי. בעקבות משבר הקורונה, חלק גדול מהקורסים, ההרצאות והשיעורים המקוונים נמצאים ברשת בחינם וכדאי לנצל אותם. מי יודע, אולי זה ישמש אתכם בעתיד הלא רחוק גם במובן הכלכלי.
  • משחקי חשיבה: אפשר לשרוף בבית שעות מידי יום על הנטפליקס, אבל כל עוד אתם בבית באופן די קבוע, רצוי שלא תתנוונו ותשמרו את יכולות החשיבה שלכם ואפילו לטפח אותן. למשחקי חשיבה באמת אין גיל וניתן למצוא מאות משחקי קופסה מהנים ומשעשעים שיעבירו את הזמן. בחרו במשחקים כמו שחמט, לבבות, מנקלה ואפילו ג'ונגל ספיד שיאתגרו את חדות המחשבה והיכולות האסטרטגיות שלכם. 
  • קדימה ספורט: מוצאים סרטון מתאים וקדימה, לאימונים!