עשר עובדות שלא ידעתם על הסדרה הסמויה

צופים קבוע בסדרה הסמויה? גלו כל מה שלא ידעתם על הסדרה שאתם כל כך אוהבים

הסמויה היא סדרת דרמה אמריקאית שנוצרה על ידי הסופר והעיתונאי דיוויד סיימון. העלילה מתרחשת בבולטימור שבמרלינד, ארה"ב, ויש 5 עונות ו-90 פרקים סך הכול. העונה הראשונה תיארה את הקמת היחידה לאיסוף מודיעין ולניהול מעקבים סמויים אחרי סוחרי סמים, העונה השנייה התמקדה בכוחם של איגודי עובדי הנמל בבולטימור ומעורבותם בהברחות סמים ומהגרים לא חוקיים, העונה השלישית התמקדה בארגוני הפשע, העונה הרביעית עסקה בבירוקרטיה ובשחיתות של הפוליטיקה המקומית ובמערכת החינוך, והעונה החמישית התמקדה בתופעת ההומלסים ובעיתונות הכתובה. לפניכם עשר עובדות מעניינות שלבטח לא ידעתם על הסדרה המצליחה הסמויה.

ללא פרס אמי

למרות הצלחת הסדרה, הסמויה מעולם לא קטפה פרס בטקסי האמי, הסדרה הייתה מועמדת פעמיים לפרס אמי בשנת 2005 ובשנת 2008, אך היא לא זכתה.

סדרת הדרמה הטובה ביותר

רוב מבקרי הטלוויזיה קבעו כי הסמויה היא אחת מסדרות הדרמה הטובות ביותר בהיסטוריה, ויש מבקרים ומגזינים שהגדירו את סדרת הטלוויזיה כטובה ביותר בהיסטוריה. 

שוטרים ועבריינים אמיתיים משחקים בסדרה

אחת העובדות המעניינות ביותר על סדרת הטלוויזיה הסמויה, ורוב הצופים לא מודעים לעובדה זו, היא שעבריינים ושוטרים אמיתיים שיחקו בה. אמנם, מדובר בשוטרים ועבריינים לשעבר, אך רבים מהשחקנים ששיחקו בתפקיד קטן חוו בחייהם את המתח בסצנות שונות במהלך הסדרה, לכן אין זה פלא כי הסדרה מציאותית מאוד.

רייטינג נמוך

במהלך שידורי הסדרה נתוני הצפייה בה היו נמוכים מאוד, פחות ממיליון צופים לפרק בזמן שידורי העונה האחרונה, והשיא עמד על 4 מיליון צופים, לעומת 12 מיליון צופים שצפו בסדרה הסופרנוס. למרות הרייטינג הנמוך, הסדרה הפכה לפופולרית בהמשך, וכפי שציינו רבים מגדירים אותה כאחת מסדרות הטלוויזיה הטובות ביותר בהיסטוריה.

פריקוולים

אם גם אתם התמכרתם לסדרת הטלוויזיה הסמויה, ואם אתם מתכננים בינג' וצפייה ישירה בסוף השבוע הקרוב בסדרה המצוינת, כדאי שתדעו כי במהלך העונה החמישית שודרו שלושה פריקוולים קצרים המתארים התרחשויות שקדמו לעלילה המוצגת בסדרה, את הפריקוולים תוכלו לראות אם תרכשו את מארז ה-DVD, אך אפשר למצוא אותם גם באינטרנט.

ספרו ונסיונו של דיוויד סיימון

הסדרה מבוססת על ספרו של דיוויד סיימון ועל הניסיון המקצועי שלו ושל כותבים אחרים. הסמויה זוכה להצלחה עצומה מאחר והיא מציאותית מאוד. למעשה, העלילה המציאותית נובעת מכך שהסדרה מבוססת בחלקה על הניסיון המקצועי של הסופר דיוויד סיימון שעבר כחוקר בבולטימור.

עונה אחת או יותר?

דומיניק ווסט היה בטוח שתהיה רק עונה אחת. עובדה מעניינת שלבטח לא ידעתם על הסדרה היא שהשחקן המצטיין דומיניק ווסט, שגילם בסדרה את דמותו של הבלש ג'יימס מקנולטי הסכים לשחק בסדרה רק לאחר שסוכנו הבטיח לו שהיא תשודר רק עונה אחת. לשמחתנו הוא בחר לשחק בסדרת הסמויה ודמותו מרכזית ותורמת לחוויית הצפייה.

חובה לגור בבולטימור

יוצרי הסדרה הכריחו את השחקנים הראשיים לגור בבולטימור לאורך כל תקופת הצילומים, ללא יוצא מן הכלל. רוב השחקנים הראשיים לא נולדו או גרו בבולטימור, ובראיונות שנעשו עמם הם ציינו כי החוויה הייתה טובה עבורם.

ירי בנשק חם

למרות העלילה, מסתבר כי רק שוטר אחד ירה בנשק חם במהלך הסדרה, ובכל הפעמים רק השוטר פרז (רולנד פריזבילסקי) ירה בנשקו. במהלך הסדרה, הבלש פרז ירה פעמיים בטעות, פעם אחת בקיר תחנת המשטרה ובפעם אחרת בשוטר.

אמנים והרכבים שונים

בכל עונה הפתיח מבוצע על ידי אמנים והרכבים אחרים. עובדה מעניינת נוספת על הסדרה הסמויה היא שבכל עונה נבחר אומן או הרכב שונה כדי לבצע את הפתיח. למעט העונה הרביעית, בשאר העונות נבחרו אמנים והרכבים מוכרים יחסית.