על זמני: 7 עובדות היסטוריות מדהימות על שעונים

חולים על שעונים? המדריך הזה בשבילכם! 6 עובדות מפתיעות על שעוני יד. האמת, גם אנחנו למדנו כמה דברים חדשים. קראו עכשיו

כל חובב שעונים יודע ששעון הצמיד הראשון בעולם יוצר עבור המלכה אליזבת' הראשונה וש"אומגה ספידמאסטר" היה השעון הראשון שהגיע לירח יחד עם באז אולדרין. אבל האם ידעתם שישנם עוד כמה וכמה שעונים שקטפו הישגים מרשימים לאורך ההיסטוריה? עדן שעונים ובעלי מותג שעוני היד ED עם שבע עובדות מרשימות על שעוני יד ששברו שיא היסטורי מפתיע.

שעון הטייסים הראשון וגם החלוץ של אופנת הגברים 

יום אחד פנה הטייס המפורסם אלברטו סנטוס לחברו הטוב ויצרן השעונים לואי קרטיה, על מנת שיצור עבורו שעון שיפטור אותו מלהוציא את שעון הכיס במהלך הטיסות ויישאר זמין לקריאת השעה על פרק כף ידו. השנה הייתה 1904 וקרטיה נענה לאתגר. שנתיים מאוחר יותר עלה סנטוס לגדולה כאשר צלח טיסה בודדת באורך 200 מטרים תוך 21.5 שניות שהפכה לשיא הטיסה הראשון בעולם. מאז המשיך סנטוס לענוד רק שעונים של קרטיה בכל ניסיונותיו לשבור שיאים נוספים והוא נחשב עד היום לחלוץ תעשיית שעוני היד כאופנת גברים משלימה.

הראשון שטס בהצלחה מעל האוקיינוס

שיא נוסף מעולם הטיסה שייך הפעם ליצרנית השעונים השוויצרית לונג'ין. את השעון הייחודי שפיתחה בשנת 1927, היא הציעה כשעון תעופה וספורט המסתנכרן עם אותות זמן-רדיו, ברמת דיוק של שניה אחת בלבד. השעון שלה אכן שימש למדידת הטיסה הראשונה שבוצעה מעל האוקיינוס האטלנטי על ידי הטייס צ'ארלס לינדברג ונמשכה 33 וחצי שעות. עם סיום הטיסה ופרסומו הנרחב של לינדברג הטייס, הוא התפנה לשיתוף פעולה בלעדי עם יצרנית השעונים והשניים השיקו את ה-Lindbergh Hour Angle Watch – שעון ניווט טיס המפשט את קביעת קו האורך במהלך הטיסה.

זה שצלח מסע רגלי מהקוטב הצפוני לדרומי (בדגם שנוצר לפני למעלה ממאה שנים)

מגלי ארצות והרפתקנים רבים נהגו להשתמש בשעוני יד, אך היה זה החוקר רואלד אמונדסן שענד את שעון הכרונוגרף של זניט (Zenith) במסגרת מסעותיו לקוטב הדרומי והצפוני וכך סיפק השראה למסע הרגלי הראשון בין הקוטב הצפוני לדרומי, שבוצע מאה שנים מאוחר יותר על ידי החוקר השבדי יוהאן ארנסט נילסון שענד בדיוק את אותו השעון.

הראשון בחלל

הקוסמונאוט הסובייטי המפורסם יורי גגרין ענד בטיסתו ההיסטורית הראשונה לחלל את השעון את השעון Poljot Sturmanskie, מה שהיווה למעשה את ההוכחה החותכת לכך ששעונים מסוגלים לפעול בצורה מלאה וללא שום תקלה גם באפס כבידה.

השעון ששרד 8 שעות בתעלה האנגלית

בשנת 1927 ניסתה השחיינית האנגלית מרסדס גלייצה לחצות את 34 הקילומטרים שבתעלה האנגלית ונכשלה בשל טמפרטורת המים הקפואה שהכניעה אותה כעבור 8 שעות רצופות. מי שלא נכנע לאותה הטמפרטורה וגם לא למגע המים הממושך היה שעון הרולקס אויסטר שענדה, שהתברר כי לא חדרה אליו אף לא טיפת מים. מכאן הדרך של רולקס להטמיע את חותמה על המהלך הייתה קצרה והיא נחשבת מאז ועד היום לחברה הראשונה שיצרה שעונים עמידים במים.

הדגם ששבר את שיא הצלילה העולמי

ז'ק קוסטו היה צוללן שהדהים את העולם במספר רב של שיאי צלילה ונחשב למי שהגיע למעמקים שאיש מעולם לא הגיע אליהם קודם. את כל צלילותיו ביצע קוסטו עם שעון הצלילה הראשון בעולם – Blancpain פיפטי פאטומס שעמידותו המרשימה התרחשה בעומק של כ-94 מטרים ומאוחר יותר שימש גם את צוללני הצי הגרמני.  

שעון היד ששבר את מהירות הקול והמשיך לתפקד כרגיל

בשנת 2012 ביצע איש האקסטרים האוסטרי פליקס באומגרטנר את הנפילה החופשית הגדולה ביותר בעולם, שהתרחשה מהסטטוספירה – שכבת האטמוספירה האמצעית של כדור הארץ הנמצאת בגובה 39 קילומטרים. באומגרטנר שבר בין היתר בדרכו ארצה את מהירות הקול וענד את שעון ה"אל פרמירו סטרטוס" של חברת השעונים Zenith שנותר פועל כסדרו גם אחרי שחצה את מהירות הקול בנפילה.

חולמים על שעון יד יפהפה ואיכותי שילווה אתכם בכל הישג אישי? היכנסו לאתר עדן שעונים ובחרו לכם סט שעון וצמיד לגבר או שעון יד יוקרתי מהקולקציה במחיר משתלם.