עושים על האש? יש דברים שאתם לא יודעים!

תמיד רציתם לדעת איך עושים על האש כמו שצריך? כל הפרטים על בחירת המנגל, הבשר ומה שביניהם מחכה לכם כאן

אנשים רבים עושים על האש מדי שבוע, משקיעים בבשר, מארגנים מפגשים חברתיים סביב ארוחה "על האש" ורק מחכים להזדמנות להניח מחדש נתחים על הרשת, אך יחד עם זאת אנחנו די בטוחים שגם אם אתם מאותם קרניבורים שאוהבים לחבר בין הלהבה לנתח הבשר, הרי שגם אתם לא יודעים מספר נתונים מעניינים. סקרנים? להלן שישה נתונים מעשירים, טעימים וחמים במיוחד:

לא רק בשר

אתם בטוח רגילים להניח על הגריל בשר, כנפיים, שיפודים וכמובן נקניקיות, אך רבים לא מנצלים עד תום את הגריל שעומד לרשותם – לא מודעים לעובדה הפשוטה שהוא עשוי להיות מדהים גם עבור שלל מתכונים נוספים, ואפילו עבור קינוחים שאין להם שום קשר לבשר או לעוף. שנרחיב? ובכן באמצעות גריל גז למרפסת ניתן לעשות פיצה, קינוח של שזיפים מלווים ברוטב טופי, עראיס גבינות, שיפודי אננס ואפילו טירמיסו. רוצים מתכון טעים ופשוט שהילדים (ואתם המבוגרים) תעופו עליו? קחו שני ביסקוויטים, על אחד תמרחו ממרח שוקולד ועל השני תניחו שתי פרוסות דקות של בננה ומרשמלו אחד. עתה תסגרו את הכול ביחד לכדי סנדוויץ, תעטפו ברדיד אלומיניום, הניחו על הגריל ל5 דקות (בעוצמה נמוכה) ותאכלו כשהקינוח עוד חם!

מקדמים את מעמד הנשים

אם נהיה כנים, נודה שכשאנחנו חושבים על ארוחה שמתמקדת בגריל, אנו ישר מדמיינים ליד הגריל גבר שמחזיק במלקחיים ולידו בצל משופד על מזלג ובקבוק בירה פתוח. עם זאת, מאז שגריל הגז נכנס לחיינו, הרבה יותר נשים תופסות פיקוד (והרבה פעמים הרבה יותר טוב). גריל גז עדיין שומר על פאסון גברי, אך כיוון שהוא מייתר את המאמץ לייצר להבה וכיוון שהוא מאפשר שליטה מלאה, הרבה יותר נשים גילו שגם הן אוהבות לעשות על האש (והרבה יותר גברים ברחבי העולם נהנים מארוחות מהירות וטעימות).

מעבר לשיקולי גודל ופירמה

ידוע שאנשים רבים שעומדים לרכוש גריל גז למרפסת מתמקדים בחברה, בעלות, בחומריות ובגודל, אך פה נציין שגם חשוב לבחון פרמטרים נוספים, קרי החומריות של הרשתות (ועד כמה הן ארוכות ורחבות), עם אלו מבערים הגריל מגיע (עדיף מנירוסטה), האם הגריל מגיע עם הוראות ניקוי מיוחדות, האם הוא מכיל גלגלים, מהי איכות פיזור החום, כיצד מנקזים ביעילות את השומנים והאם המרחק של הרשת מהמבער אידאלי.

מעט על המבורגר

אין לדבר על גריל גז מבלי לדבר על אחד המאכלים שיותר מזוהים עמו – המבורגר כמובן, ופה נפתיע אתכם עם מספר עובדות:

  1. ההמבורגר מגיע מפרס העתיקה.
  2. 40% מהכריכים בעולם מיוחסים להמבורגרים.
  3. בהתחלה ההמבורגר שהוגש באירופה לא כלל לחמנייה, אלא היו אלו המהגרים הגרמנים שהחלו להגיש אותו בתוך טוסט מלחם לבן.
  4. ההמבורגר היקר בעולם עולה כ- 5,000$.
  5. במהלך מלחמת העולם השנייה ניסו להדביק לו את השם "כריך חירות" – הניסיון כאמור לא צלח.

זמן עברית

כאשר אנשים מדברים על מנגל, הם נוטים לומר "לעשות על האש", "למנגל" ואף "לעשות ברביקיו". מה נכון? בארה"ב אופן ההכנה, המנהג והמתקן עצמו קרוי "ברביקיו", שם שצבר תאוצה במגוון שפות נוספות, וכך גם בשפה העברית. כמו כן, בארץ מאוד נפוץ לומר "לעשות על האש" ו"למנגל", כאשר מקור המילה "מנגל" מגיע מהשפה הערבית – מהמילה "מנקל" שמשמעותה "כירה ניידת".

אסור!!!

לצד העובדה שלהכין ארוחה שלמה באמצעות מנגל גז מהווה משימה פשוטה, מהירה ושמייצרת תוצאה מאוד טעימה ומדויקת, גם רצוי לשים לב מה אין לעשות. שנרחיב? אין לנקות את הגריל עם מסיר שומנים (פוגע בציפוי ומייצר סכנה), אין לאחסן את צינור הגז במקום שחשוף לשמש ואין להתעלם מהצורך להחליף את צינור הגז אחת לשנתיים. מה עוד? אין לחמם את הגריל ולהיעלם, כי כשהגריל מגיע ל450 מעלות הוא עשוי לעלות באש. אי לכך ראוי לדעת שתוך רבע שעה הגריל אמור להגיע ל250 מעלות, משמע תוך זמן קצר אפשרי להתחיל לצלות.

לקראת הנפנוף הבא

אז אם חשבתם ששנים של ניסיון על המנגל הפכו אתכם למומחים, קחו בחשבון שתמיד יש דברים נוספים שניתן ללמוד. מה עתה? בחנו אם הגריל הפרטי משרת אתכם נאמנה, מהי הארוחה הבאה שאתם מייעדים עבורו וכמובן אלו אורחים יזכו ליהנות מהשקעה קצרה ומאוד מרשימה – בתיאבון!