נשארים בבית: 8 פעילויות מהנות לבילוי ביתי עם הילדים

מצד אחד אתם לא רוצים שהם יצפו בטלוויזיה או ישחקו בסלולרי כל היום, מצד שני בחוץ יורד גשם ואי אפשר לצאת. מה עושים? הנה ההמלצות שלנו למשחקים והפעלות יצירתיות לשעות הפנאי עם הילדים

להתחמם ביחד: כל הפעילויות לילדים בימים הגשומים

"אמא! משעמם לי!" משפט שאתם כנראה שומעים כל השנה, אבל בחורף, כשקר וגשום ואי אפשר לצאת החוצה מתי שמתחשק, שומעים אותו הרבה יותר. אז כדי לא להתחרפן וכדי שהילדים לא יבהו במסכים כל היום, הנה כמה פעילויות מהנות שאפשר לעשות בבית.

בית חלומותיי

בניית בית מקרטון (או חנות או ספינה – מה שבא להם). זה הזמן להפוך לבוב הבנאי גרסת הקרטון. עזרו לילדים לחתוך את הדלת והחלונות ועודדו אותם לקשט בעזרת דברים שיש לכם בבית כמו פקקי בקבוקים, גלילי נייר טואלט ריקים, אביזרי מטבח שונים שאין בהם צורך, שמיכות, בדים ישנים ועוד. תוך כדי משחק, תוכלו ללמד אותם על חשיבות המחזור ואיך אפשר ליצור דברים חדשים מדברים קיימים.

קרטונים

עברתם דירה? מזל טוב! אם נשארו לכם קרטונים מהמעבר, אתם יכולים לחתוך מהם זוג רגליים מפלצתיות ואז לקשור את הרגליים של הילדים עם שרוכים. וקדימה, צאו לתהלוכת מפלצות בבית!

אפייה

אם אין לכם כוח להתחיל לאפות עוגות אמיתיות, לכו על בצק למשחק. הכינו אותו מחומרים טבעיים וללא כימיקלים כך שגם ילדים מתחת לגיל שלוש יוכלו לשחק בו, בלי לחשוש שהם יכניסו את זה לפה. החליטו על נושא – מחלל ועד חיות, והתחילו ללוש. ואם כן החלטתם ללכת בסופו של דבר על אפייה אמיתית, קודם כל כדאי להתחיל במתכון פשוט ומהיר, ולסיים באפייה בתנור כשכל הבית מתמלא בריח מתוק וטעים. יאמי!

אגרוף

הילדים צריכים לשחרר אנרגיה? הפכו את הבית לזירת מתאבקי סומו. פנו שטח מיוחד ותחמו אותו בעזרת כריות. תנו לילדים חולצה ישנה שלכם כך שהם יוכלו לתחוב מתחתיה כריות מלפנים ומאחור. את החולצה אפשר להכניס במכנסיים או להוסיף חגורה או חבל כדי שהכריות לא ייפלו. תבקשו שיכניסו את הידיים בתוך החולצה כך שהמשחק יהיה רק עם הבטן והכרית. זה הולך להיות מצחיק!

כיד הדמיון

השתמשו בספגטי יבש או במיני מרשמלו כדי לבנות משהו שהילד שלכם יכול לדמיין. התנסו בצורות שונות והסבירו להם על הדרך על גיאומטריה ועמידות של חומרים שונים.

המדען המטורף

צרו אמבטיית "המדען המטורף". אספו כוסות פלסטיק בגדלים שונים, בקבוקי ריסוס ומכלים. הציבו שרפרף פלסטיק באמבטיה ותנו לילדיכם להתרחץ באמצע היום בלי להפוך את זה למקלחת ניקיון. במקום זה, הניחו להם להשתמש בשרפרף כשולחן כדי לסדר את ה"ניסויים". הוסיפו בועות סבון ותראו איך הם נהנים מכל רגע.

חדר בריחה

חדר בריחה בייתי. הסתירו רמזים ברחבי הבית שישאירו אותם עסוקים בניסיון לתפור את החידות. השאירו בסוף "אוצר" מפנק. נסו דווקא לא ליצור תחרות בין הילדים, אלא למדו אותם על עבודת צוות.

קריאה מהנה

תמיד אפשר לחזור לספרים! בינינו, אין כמו להסניף את הדפים בספר חדש שזה עתה קנינו. אבל אם נאמר את האמת, לאחר קריאה אחת, כנראה שלא יהיה עוד יותר מדי שימוש לספר הזה. לכן, נמליץ לכם לשאול ספרים בספרייה, או למצוא ספרים למסירה בלוח יד2. כל מה שתצטרכו לעשות זה רק להכין פינת קריאה מפנקת עם כריות, שמיכות ונשנושים ולהזמין את הילדים למרתון קריאה.