ניחוח גן עדן: כיצד לבחור קולט אדים למטבח?

בין אתם בשלנים מעולים ובין אם אתם מכינים רק חביתה, קולט אדים במטבח הוא פריט חובה בכל מטבח מודרני

קולט אדים: הסוף לריחות הבישול

ריחות בישול יכולים להיות נעימים מאוד ואפילו להזכיר לנו חוויות ילדות נשכחות, אבל בית שמריח כל הזמן כמו סיר טיגון זה כבר פחות מתאים. תוסיפו לזה עשן שמתפזר או הורס ארונות מטבח ומדפים ואז אתם בכלל בבעיה. מה עושים כדי להימנע מכך? מתקינים קולט אדים במטבח שיעזור לסירקולציה ולטיהור האוויר. איך בוחרים? הנה כמה טיפים שווים.

עניין של עיצוב

יש כמה דברים חשובים בקולט האדים אותו תבחרו: הסוג שלו, שיטת טיהור האוויר, הרוחב והעוצמה שלו. הוא גם צריך להיות חתיך ולהתאים לעיצוב במטבח, כמובן. בנוסף, תוכלו לבחור קולט אדים תחתון וקולט אדים ארובה. התחתון הוא זה שלרוב מתקינים מתחת לארון העליון. במטבח שאין בו ארונות, תולים קולט אדים ארובה ישירות מעל הכיריים.

אוויר נקי

יש שתי שיטות טיהור של קולט האדים: טיהור שפולט את האוויר מחוץ לבית וטיהור שמסנן את האוויר בעזרת סירקולציה פנימית. לרוב בבנייני דירות מתקינים את האופציה השנייה שהיא גם היקרה יותר.

מידות

רוחבו הממוצע של קולט אדים הוא בין 90-60 ס"מ, כך שהוא מתאים לכל כיריים סטנדרטיות. אם יש לכם אי בבית או כיריים רחבות יותר, קולט אדים ברוחב של 150 עשוי להתאים לכם יותר.

למה כדאי לשים לב

כשניגשים לבחור קולט אדים יש כמה דברים חשובים שכדאי לשים אליהם לב. אספנו אותם עבורכם ממש כאן:

  •  אנחנו ממליצים לכם לבחור בקולט אדים מנירוסטה ולא ממתכת שכן הוא עמיד יותר לאורך זמן. מתכת עלולה להחליד ואז תצטרכו להחליף את הקולט. לא חבל?
  • כדי להיפטר באופן מרבי מכל הריחות ואדי הבישול, על קולט האדים שלכם להיות בעל עוצמת יניקה גדולה. אז אם אתם מבשלים הרבה, אל תוותרו על כך.
  • עוצמת הרעש חשובה גם היא. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לשבת לארוחת ערב רגועה במטבח ולשמוע רעשים מרגיזים. מזל שהיום ישנם לא מעט קולטי אדים שקטים במיוחד.
  • התקנה של קולט אדים דורשת בעל מקצוע בנוסף לתחזוקה השוטפת כדי לשמור על הנראות והתקינות שלו.
  • נקו את הקולט רק אחרי שהוא מתקרר כדי להימנע מכוויות. הפילטר המצוי בקולט נשלף לרוב, ויש לנקות אותו אחת לשבועיים.

אז אם אתם בשלנים מקצועיים או חובבנים, או אולי יש לכם מטבח שאין בו חלונות רבים, כדאי לשקול את האופצייה להתקין קולט אדים שיהפוך את השהות במטבח לנעימה ומעוצבת.