כל מה שצריך לדעת על השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל

רגע לפני שסוגרים טיסה לחו"ל, צריך לחשוב גם על כל הפרטים שיהפכו את הנסיעה לבטוחה. אז באיזה ביטוח בוחרים? הכול בכתבה

כיום, אנחנו משווים באינטרנט טיסות, מלונות, חוות דעת על מקומות, מסעדות ועוד, אז למה לא ביטוח? ואכן, יש מענה טוב גם לצורך זה, אשר מסייע להקל על המורכבות והזמן, שלוקחת השוואת הביטוחים. כאשר מדובר בביטוח נסיעות לחו"ל, מתווספת לעתים גם דחיפות מיוחדת לצורך בכך ולכן עולה חשיבות הפתרונות, אשר מסייעים לעשות זאת במהירות. מה עוד כדאי לדעת בנושא זה? 

 אתרי ההשוואות לעזרתך

נקודת התחלה מצויינת, הם אתרי השוואת ביטוחים. באתר Wobi, ניתן לקבל עד 6 הצעות לביטוח, בתוך שתי דקות.

סוגי הביטוח

ביטוח בסיסי לנסיעות לחו"ל, יכלול כיסוי למגוון הוצאות רפואיות. לדוגמה: ייעוץ רפואי, פינוי המבוטח לבית חולים, טיפול בו במחלקת טיפול נמרץ, אשפוז מתמשך וטיפולי חירום בשיניים. כלולים בו גם הוצאות איתור וחילוץ, הטסת מלווה מהארץ לחו"ל, פינוי מחו"ל לארץ או העברת גופה. כמו כן, חשוב לציין שכלולים בכך גם הוצאות כלפי צד ג' וכן הוצאות על הארכת השהות בחו”ל עקב האירוע.

הרחבות מיוחדות

בין ההרחבות השונות שניתן להוסיף לפוליסת ביטוח בסיסית כזו, בולטות הרחבות ביטוח על אובדן או גניבת "כבודה", ביטוח ספציפי למצב של גניבת מכשירים אלקטרוניים וביטוח הוצאות שנגרמו עקב החמרה במצב רפואי קודם.

ביטוחי ביטולים

אם מעוניינים בכך, ניתן לבטח גם בפני מצבים של ביטול או קיצור של הנסיעה. חשוב לקחת בחשבון, שישנו סיכוי נמוך שביטוח כזה יידרש. בנוסף, נמוך הסיכוי שניתן יהיה לממשו, מאחר שהוא לרוב תקף רק במקרה של בעיה רפואית של המבוטח או של בן משפחתו מקרבה ראשונה. בנוסף, ביטוח זה מכסה רק קרובי משפחה שהיו במצב בריאותי תקין לפני היציאה לחו"ל. ניתן לבטח גם מפני מצב של ביטול טיסה על ידי המבוטח, מצב שלרוב מחייב לשלם דמי ביטול. התנאים למימוש הביטוח, לרוב נופלים לאחת משתי אפשרויות: מימוש במקרי ביטול הכרטיס עקב סיבה רפואית (כולל מוות) או מימוש עקב ביטול מכל סיבה שהיא. אגב, לעתים חברות התעופה עצמן מציעות ביטוח ביטול טיסה, בתשלום נוסף בעת רכישת הכרטיס עבורה. טיפ שימושי: לעתים ניתן לרכוש כרטיס יקר יותר, שמחירו כולל דמי ביטול נמוכים יותר או אפילו ללא דמי ביטול.

שיקולים כספיים בהשוואה

ראשית, נזכיר כי ביטוח נסיעות לחו"ל איננו חובה מבחינת החוק. גם לא הביטוח הבסיסי. משמע – בנסיעה ממושכת, זו הוצאה לא קטנה, שניתן תיאורטית לוותר עליה. מצד שני, מבחינת זהירות סבירה ושיקול דעת, כל מקרה לגופו. לרוב, נראה שבהחלט כדאי לעשות ביטוח כלשהוא. לדוגמה: גם בפוליסה בסיסית לביטוח כזה, אפשר לבקש שהיא תהיה בלי כיסוי צד ג או איתור וחילוץ, דבר שיקטין את התשלום החודשי (הפרמיה). מצד שני, אלה לרוב סכומים קטנים ומאחר שכך, לאור הסיכונים המבוטחים, ייתכן שכדאי לא להתקמצן כאן יותר מדי. מומלץ לשים לב, ליחס שבין מחיר הביטוח לבין הסכום שעד אליו מבוטחים וההשתתפות העצמית. עוד חשוב, להתעמק באותיות הקטנות. כאשר עושים זאת, מסתבר לפעמים שמה שנראה במבט ראשון משתלם, הוא לא בהכרח כזה (ולהיפך). לדוגמא: Per Article Limit הוא מונח שמתייחס להגבלה על גובה ההחזר הביטוחי על מקרי גניבה. אם הוא מוגדר למשל כ-100$, אז גם אם נגנב לך פריט מבוטח ששוויו 1,000$, תקבל רק 100$ החזר. משתלם? תלוי כמה הביטוח יעלה. מה שבטוח – משתלם להיות מחושב.

לקריאה נוספת

התאמה אישית

חשוב להשוות את הביטוחים, באופן שמותאם למטייל הספציפי, למשך הטיול, ליעדים השונים ולאופי הפעילויות המתוכננות במסגרתו. אנשים שונים לוקחים רמות סיכון שונות בטיולים וגם משך הטיול משמעותי לגבי הביטוח, מאחר שהוא משליך על מידת הסיכון שיקרה המקרה שעבורו מבטחים. היעד עצמו, עשוי להיות כזה שבנוי טוב יותר או פחות, להקטנת הסיכונים. לדוגמא: אם מטיילים בשמורת טבע מרוחקת במדינה מסויימת, היא עשויה להיות מסודרת ובטוחה מאוד, עם שירותי חירום מקומיים איכותיים ויעילים. ויכול להיות גם ההיפך. כך שניתן לרוב להעריך מראש, לפחות באופן גס, מהם סוגי ורמות הסיכון שניקח. בוודאי לגבי סיכונים מיוחדים שמתכננים. לסיכום: רמת הסיכון למשפחה שמרנית, שמבלה סוף שבוע במלון איכותי באיי בורה בורה, לא גבוהה במיוחד. שונה לחלוטין המצב, כאשר מדובר בצעיר חובב אקסטרים שנמצא באותו אי למשך חודש, עבור סדנת הישרדות בשטח, קורס צניחה חופשית, שיעורי שחייה עם כרישים ותחרות היאבקות עם תנינים. אל תנסו את זה בבית (גם אם יש ביטוח).  

חברות בינלאומיות

לסיום, נציין כי ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל גם מחברות ביטוח בינלאומיות. חברות אלה, לא תמצא באתרי השוואת ביטוח מקומיים. האם זה משתלם? ייתכן, אבל כדאי לקחת בחשבון, שפחות קל להכיר מקרוב ולגבש דעה על חברה כזו ולרוב, איש מחבריך לא יהיה בעל נסיון קודם איתה. בנוסף, בשעת צרה, בחו"ל, האינטראקציה איתה עשויה להיות מסובכת יותר לעומת אינטראקציה עם חברת ביטוח ישראלית, מבחינות שפה, בירוקרטיה ועוד.