כך תעברי בשלום את הביקור במספרה

מתכננת ביקור במספרה בקרוב? רגע לפני הצבע, הגוונים והחפיפה, אספנו כמה טיפים לביקור מוצלח אצל הספר

את קובעת תור למספרה וסופרת את הימים עד שהוא מגיע. מלאת התרגשות את מתיישבת על הכיסא ויודעת שבעוד כמה שעות תצאי מפה עם לוק חדש ומרשים: החלקה בשיער, תספורת, צבע, גוונים או כל דבר אחר שהחלטת לפנק את עצמך אתו. השעות עוברות, את מסתכלת על התוצאה הסופית ו… אכזבה. הספר קיצר יותר מדי את השיער, או שהצבע הוא לא בדיוק הגוון שרצית. יש נשים שמגיבות בשתיקה ופשוט לא חוזרות יותר לספר הספציפי שביקרו אצלו. נשים אחרות מביעות את דעתן בקול ודורשות תיקונים. לא משנה לאיזה סוג של נשים את משתייכת, הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור בשלום את הביקור הבא שלך במספרה, ללא עוגמת נפש.

חשוב לבצע תיאום ציפיות

ההבדל בין ספר חובבן לבין ספר מקצועי, הוא בעומק תיאום הציפיות שהוא עורך עמך. ספר ברמה גבוהה יעשה מאמץ להבין כל בקשה שלך, שונה או מפתיעה ככל שתהיה. אם חשוב לך שהשיער ישמר באורך מסוים אחרי התספורת, הדגימי במדויק עם הידיים עד לאן שאת רוצה שיגיע. ­או למשל, אם את מעוניינת בגוון שיער ספציפי, אל תסתפקי בקטלוג הצבעים של הספר. מצאי מגזין או תמונה הממחישה את הגוון שאת חותרת אליו. יחד עם זאת, חשוב גם שתהיי ריאלית – סוג השיער שלך הוא כזה המאפשר תוצאות מסוימות ותמונות במגזינים בדרך כלל עוברות ריטוש. לכן, אם השוני הוא מינורי, סביר להניח שזו לא אשמת הספר, אלא פשוט חלק מהנתונים הטבעיים שלך ושל השיער שלך.

בחרי ספר המשתמש בחומרים איכותיים בלבד

לאיכות חומרי הגלם יש השפעה עצומה על התוצאה הסופית. בין אם זה צבע לשיער או פן משוכלל, שימוש במכשירים וחומרים לא איכותיים, עלול להוביל לאיכות ירודה בעבודת הספר. מספרה שמכבדת את עצמה לא מתפשרת על לקוחותיה ומספקת שירות חם ואדיב לצד שימוש בחומרי גלם מעולים. למשל: צבע לשיער ללא אמוניה, הנחשב בריא יותר במקרים מסוימים, שמפו ומרכך לחפיפה מושלמת, מסרקים עמידים הפותחים את הקשרים בשיער ועוד. אל תתפשרי בנושא וכך תהיי בטוחה שהשיער שלך בידיים טובות.

התייעצי עם הספר על טיפול משלים בבית

שיער מטופח דורש תחזוקה. לפעמים, הטיפול במספרה לא מספיק כדי לתחזק את התסרוקת או הצבע לאורך זמן, גם כשמדובר במוצרים איכותיים כמו צבע לשיער ללא אמוניה, או אם הספר השתמש באמפולה לחיזוק השיער והצבע. לכן, התייעצתי עם הספר לגבי טיפולים משלימים בבית – מסיכות, סרומים וכדומה. ייתכן ותכירי מוצרים חדשים שיכולים לשמור על השיער שלך לאורך זמן, כך שלא תצטרכי לצאת מהנוחות של ביתך ולבקר במספרה לעיתים קרובות. בנוסף, ספר טוב לא יחשוש לתת לך טיפים על איך לשמור על צבע השיער או תוצאות התספורת גם בכוחות עצמך. למשל, להשתמש במוצרים כגון צבע ללא אמוניה או מסרקים איכותיים, גם בפרטיות של ביתך.

אם את בכל זאת לא מרוצה, אל תשמרי את זה בבטן

אם את לא מרוצה מהתוצאה או מעבודתו של הספר, חשוב שתגידי את זה. אולם, שמרי תמיד על שפה המכבדת את בעלי המקצוע ואת עבודתם, גם אם את מתוסכלת. יש חשיבות בלשקף את דעתך הכנה על התספורת, משום שהרבה פעמים מה שנראה לך כסוף העולם, ספר יכול לתקן בקלות יחסית. לכן, אם את לא מרוצה הגידי את האמת עם טאקט וכמובן שאם את מרוצה מהתוצאה, פרגני לספר. הוא ישמח מאוד לשמוע כי את מרוצה.