כיצד עושים אפיון אתר בצורה מקצועית ונכונה

החלטתם להקים אתר לעסק? קודם כל – שיהיה המון בהצלחה. רגע לפני שניגשים לבנות אותו, חשוב לאפיין אותו כמו שצריך. אז איך באמת עושים את זה?

בניית אתר לעסק היא ההחלטה הכי טובה שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם. להיות בעלי אתר ולהשתמש באינטרנט לפרסום ושיווק העסק תפתח עבורכם אינספור הזדמנויות נהדרות לעשות זאת, להביא לקוחות חדשים, להגדיל הכנסות ולייצר חשיפה גדולה יותר לעסק לקהלים שלא שמעו עליכם עדיין.

בשלב הראשון של בניית האתר חשוב לעשות אפיון אתר ולא לרוץ לבניית האתר כדי להשלים אותו כמה שיותר מהר כפי שרבים נוטים לעשות. בנייה נכונה של אפיון אתר העסק יעזור לכם לבנות את האתר בצורה נכונה, לתפעל אותו בצורה מיטבית לאחר מכן וכמובן למנוע אי נעימויות עם בונה האתרים שלכם לגבי מה צריך, מה הוא פספס וכו'.

שלב ראשון באפיון אתר – היכרות עם בית העסק

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא פגישה עם חברת בניית אתרים באינטרנט על מנת שיכירו את העסק. אפיון העסק בכלליות, יעזור גם לבעל העסק להיות סגור על מה הוא עושה, כיצד הוא מציג את העסק, מיהם המתחרים שלו ועוד. חשוב לאפיין בקצרה את החברה, את השירותים והמוצרים של העסק, לפחות אלה שקיימים באותה נקודת זמן של כתיבת האפיון. חשוב לחקור את המתחרים שלנו הנמצאים ראשונים בגוגל ולהתרשם מהאתרים שלהם וכיצד הם בנויים ונראים.

שלב שני – הגדרת מטרות האתר

בשלב הזה, תרשמו את המטרות שלשמן אתם מקימים את האתר שלכם. האם אתם מקימים את האתר כדי להביא לקוחות שירכשו באופן ישיר דרך האתר? האם כדי לבנות רשימת תפוצה? האם כדי להכניס מפרסומות ושטחי פרסום? האם כדי למצוא משקיעים לסטארט-אפ? כל אלו שאלות חשובות שכדאי לענות עליהן לפני שניגשים לעבודה.

לקריאה נוספת

שלב שלישי – קהל היעד

חשוב לאפיין כעת את קהל היעד שלנו. היכן הוא נמצא באינטרנט? כיצד נוכל להגיע אליו וכיצד אנו מנגישים את האתר בצורה כזו שתתאים להבאת קהל היעד. לדוגמה אם אנו מביאים קהל רב מיוטיוב, כדאי לכלול באתר אזור ברור לווידיאו.

שלב רביעי – סוג ומבנה האתר

איזה סוג אתר אתם צריכים? כזה שיעבוד כמו דף נחיתה או מיני סייט? אתר תדמית לכל דבר? אתר חנות אלקטרונית? אתר קטלוג שמציג את תיק העבודות שלכם? אולי אתר שפועלת בו מערכת שפיתחתם?

שלב חמישי – כיצד יעודכן האתר?

אחד הדברים הכי חשובים באתר שלכם הוא לעדכן אותו באופן שוטף. אלה חשובים גם לגולשים שלכם ולהחזרתם לאתר וגם לקידום האתר במנועי החיפוש ובראשם בגוגל. בין היתר, תצטרכו לארגן באתר שלכם מאמרים חדשים, טיפים חדשים, מוצרים חדשים (אם יש לכם חנות) ועוד. במידה ואתם אלה שצריכים לעדכן את האתר באופן שוטף, כדאי לסגור עם בונה האתרים כבר בשלב הצעת המחיר תוספת מחיר על קבלת הדרכה על שימוש במשרד האחורי של האתר לצורך ניהול עצמאי שלו. כמובן שהאפשרות הנוספת היא לשכור את בונה האתרים לבצע את עבודת התחזוקה עבורכם, לעדכן את האתר בתכנים ובכל מה שצריך וכד'.

שלב שישי – חוויית המשתמש

מושג שהתפתח בשנים האחרונות ותפס נתח משמעותי אצל חברות לקידום ושיווק באינטרנט ובכלל בעולם הפרסום, הוא כל מה שקשור בחוויית המשתמש באתר שלכם. חשוב לבנות את האתר בצורה שיהיה נוח, קל ומהיר ושהגולשים ימצאו במהירות מה שהם מחפשים, ירצו לקרוא יותר ובכלל לתת להם מענה. זה אומר שהתכנים באתר יצטרכו להיות איכותיים וייחודיים וזה אומר שכבר בשלב של בניית האתר צריך יהיה לבצע התאמות שונות. כך למשל בחירת אחסון מתאים לגלישה מהירה באתר, הכנת טפסי יצירת קשר ואפשרויות יצירת קשר באתר בכמה מקומות בצורה בולטת ונוחה, התקנה של תוסף נגישות ועוד. היכנסו לראש של הלקוח שלכם, של הגולש באתר שלכם, השתדלו לחשוב כמוהו וגלו כיצד תוכלו עוד לשפר את האתר שלכם והשימוש בו.