טיפים להוצאת ספר ראשון

מתכננים להוציא ספר לראשונה ולא בטוחים מה כרוך בתהליך? הכנו לכם מדריך שיעשה לכם סדר בכל מה שצריך. היכנסו לקרוא!

כאשר סופר מתחיל מעוניין להוציא לאור את ספרו הראשון, הוא מתרגש מכל שלב, אך מצד שני יש להיזהר מטעויות. בספר הראשון, מומלץ לא לדלג על שלבים, על מנת לא לגרום לטעויות. יש לדעת שמדובר בתהליך שדורש המון סבלנות. יש לשים לב שלא ליצור תדמית חובבנית. לפני שמוסרים ספר לחברת הוצאת ספרים יש לשלוח אותו לעריכה מקצועית. הטיפ הראשון הוא לחסוך בזמן ולחסוך גם כסף, באמצעות הקלדת הספר בוורד במחשב. גם עריכה לשונית וכן עריכה ספרותית, יש לבצע באמצעות איש מקצוע, כך שהספר יגיע אל המו"ל ערוך וכתוב ברמה גבוהה ומקצועית.

הפצת הספר בחנויות הספרים

יש להפיץ את הספר ע"י מחברי הספרים על מנת להפיץ את הספר בחנויות. ישנן 500 חנויות ספרים בישראל. השוק תחרותי מגמתי ואפילו נוהג כמונופול. מדובר על אחוזי רווח אבים כאשר מתחילים בהליך של הפצת ספרים. המחבר יקבל 50% מהמחיר וברשתות הגדולות והוא יקבל 40% ואפילו 30%. הפצה של ספרים,הוא שלב אשר מצריך ידע רב, מיומנות והכרה  רבה עם  שוק הספרים. יש להתייעץ  לפני שתתחילו בשלב של הפצת הספר וכך, תדעו לכלכל נכון ובאופן מושכל את צעדיכם.

קבלו הצעות מחיר מכמה חברות הוצאת ספרים והפצתם

יש לקבל הצעות מחיר מכמה חברות הוצאת ספרים, כך שתוכלו לדעת מי מהחברות הן רציניות ואמינות וכן תדעו מה המחירים המקובלים בשלבים אלה. ישנה אפשרות נוספת של מכירת ספרים דיגיטליים לאוכלוסיות מסוימות ויש לקחת בחשבון גם את האפשרות הזאת.הפלטפורמה האינטרנטית, רק צוברת תאוצה וישנן חנויות אינטרנטיות שהן יעילות, במיוחד בתקופת משבר הקורונה. יש לנצל היטב את הפלטפורמה הזו, על מנת למקסם את הרווחים ממכירת הספר.

גם הפצה עצמית של הספר שהוצאתם לאור, מהווה אופציה נוספת, אבל זוהי עבודה קשה ובמיוחד מי שאינו מכיר את השוק.יש להתייעץ עם אנשי שיווק שזה תחומם, כך שהם אף יוכלו לתת לכם שמות של הוצאת ספרים עוד לפני שתוציאו לאור את הספר. אם ישנו יריד ספרים, מומלץ כי תמכרו בו את הספר החדש שלכם, מה שיגרום לחשיפה מוגברת של הספר. ישנם סופרים אשר בונים חנות אינטרנטית, כך שניתן יהיה למכור את הספרים באמצעות האתר שלכם וכן, הספר יגיע באמצעות שליח עד הבית. היום האפשרויות הן רבות ולכן, מומלץ תמיד לפני כל שלב, להתייעץ עם בעלי מקצוע מהמובילים בתחום, מה שיקנה לכם הצלחה הן בהוצאת הספר והן בהפצתו.