חמש טעויות שעושים כשמנקים את הבית

בין אם אתם אוהבים לנקות את הבית או שונאים כל רגע, יש כמה טעויות שאתם בטוח עושים. אם תמנעו מהם, הבית שלכם יהיה נקי יותר לאורך זמן. מבטיחים

חמש טעויות שעושים כשמנקים את הבית

ניקיון הבית: איך עושים את זה נכון?

אנחנו לא יודעים אם ניקיון הבית זו הפעילות האהובה עליכם, אבל אין מה לעשות, זה הכרחי. בעיקר כי לא בא לכם להיקבר מתחת לערימות של פסולת ובגדים מלוכלכים, שלא לדבר על הרעלת מזון או היחנקות מאבק. רובנו רק רוצים לסיים עם עבודות הבית בזמן הקצר ביותר ולהשיג את התוצאות הכי טובות בהתאם למאמצים שלנו. אם תבצעו כמה שינויים בשגרת הניקיון שלכם, גם תסיימו את העבודה יותר מהר וגם תיהנו מבית נקי יותר לאורך זמן. אז כדי לעזור לכם להיות קצת יותר מסודרים, הנה חמש טעויות הניקיון שאתם כנראה עושים.

דחיית מטלות הניקיון

האם אתם מנקים מיד את הרוטב שנשפך על הרצפה או משאירים אותו כמה ימים? גם אם אתם ממהרים, בבקשה אל תשאירו את זה ככה. לא רק שאתם מושכים נמלים, אתם גם הולכים להשאיר עקבות של טינופת בכל הבית. אתם יכולים לבזבז 20-15 שניות ולטפל בבעיה עכשיו או לבלות 30-20 דקות מאוחר יותר כדי לנקות את הבלגן.

אותו עיקרון חל על כל עבודות הבית. הקדישו כמה דקות של ניקיון לכל חדר בבית בכל יום ואז הניקוי יהיה הרבה יותר קל. סדרו את השיש במטבח, שימו כביסה מלוכלכת בסל הכביסה, זרקו לפח דואר, עיתונים וקבלות ישנות. ואז המשימות השבועיות של שאיבת אבק, ניקוי השירותים, שטיפת הרצפות, עשיית הכביסה יהיו הרבה יותר פשוטות.  

מתחילים עם ניקיון במקום הלא נכון

אף אחד מאתנו לא רוצה להשקיע בניקיון יותר ממה שאנחנו צריכים. אם אתם מתחילים במקום הלא נכון, תצטרכו לחזור על המסלול ועל השלבים. ראשית, החזירו למקום דברים שלא שייכים לחדר, בעיקר כדי לא לבזבז זמן ולנקות מסביבם. כאשר אתם מתחילים לנקות את הבית יש להתחיל מלמעלה למטה. אם אתם מתחילים לנקות משטיפת הרצפה, ורק אחר כך תעברו לנקות אבק ממאוורר התקרה או מהרהיטים, תצטרכו שוב לשטוף את הרצפה כי כל האבק יתפזר למטה. גם כשאתם מנקים את המקלחון או את החלונות, התחילו מלמעלה למטה כדי שלא יישארו כתמים של טיפות.

שימוש בחומרי ניקוי לא נכונים

אם לא תשמשו בחומרים שמתאימים לסוג הכתמים, הלכלוך יישאר ותצטרכו לנקות שוב את האזור. כמה פעמים קרה לכם שכיבסתם בגדים ועדיין נשארו בהם כתמים? כנראה שהשתמשתם בנוזל הכביסה לא נכון. קראו את ההוראות של היצרן ובצעו אותן כך שתקבלו את התוצאות הטובות ביותר. קריאת ההוראות לא רק שתחסוך לכם זמן, היא גם תחסוך לכם כסף. בנוסף, שימוש בחומרי ניקוי לא נכונים עלולים לגרום נזק בלתי הפיך למשטחים מסוימים. אם אתם מנסים להפחית את כמות הכימיקלים שאתם משתמשים בבית שלכם, מוצרי ניקוי טבעיים יכולים להיות יעילים למדי, אם עושים בהם שימוש נכון.

שימוש בכלי ניקוי מלוכלכים

לפעמים שימוש בכלי ניקוי שונים יכול דווקא להפוך את המצב ליותר גרוע ולהפיץ חיידקים בסביבה. ספוגים במטבח הם קרקע פורייה עבור חיידקים. מכונת כביסה שלא מנקים באופן קבוע, יכולה להדיף ריח רע. מדי פעם יש לנקות גם את מוצרי החשמל בבית בעזרת סמרטוטים, מברשות קרצוף ומסננים נקיים. וכמובן להחליף לעיתים תכופות את הספוגים וכל שאר אביזרי הניקיון.

לא הכל אפשר לסדר לבד

אנחנו יודעים שלפעמים אתם בטוחים שאתם סופרמן או וונדרוומן, אבל בינינ, יש דברים שמצריכים מומחים שידעו לטפל בבעיות בבית בצורה מקצועית ואחראית יותר. זה באמת מוערך שאתם מנסים לבד, אבל ניקיון לאחר תיקונים למיניהם, כדאי למצוא בעלי מקצוע שיעשו עבודה טובה מכם. חפשו באינדקס בעלי המקצוע שלנו את האדם המתאים ביותר למשימה. זה יחסוך לכם הרבה כסף, זמן וכאבי ראש אחר כך.