חברות שמירה בישראל: הייעוד והמשימות

כשמתכננים אירוע פרטי או ציבורי, צריך לתאם מראש עם גורמים רבים בכדי שהאירוע יהיה מושלם ובלתי נשכח, ביניהם חברות שמירה. אז מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים בחברת שמירה?

לדאוג למקום מתאים, עיצוב, כיבוד, מוזיקה, פרסום האירוע או חלוקת הזמנות לאורחים. כדי לשמור על בטחונם של באי האירוע, יש לתאם מראש הסדרי אבטחה מותאמים מול חברת שמירה מקצועית. באמצעות חברת שמירה תוכלו לשמור על סדר וארגון באירוע ולמנוע שיבושים אפשריים. באמצעות חברת שמירה ניתן לסנן את הבאים לאירוע על פי רשימת מוזמנים מוכנה. בכך למנוע מאורחים לא רצויים להגיע ולהפר את הסדר.

חברות שמירה מומלצות

קיימות חברות שמירה רבות המציעות שירותים שונים. ישנן חברות שמירה שמציעות שמירה ואבטחה עבור משרדים, וישנן כאלו שמאפשרות אבטחה מלאה לאירועים קטנים או גדולים. חברות שמירה גדולות יחזיקו מערך אבטחה שלם ויאפשרו שירותי שמירה מקיפים. למוסדות חינוך, למועדונים, לאירועים ציבוריים ופרטיים ואפילו אבטחה אישית לאחמ"ים. שירותי האבטחה השונים כוללים ציוד מותאם על פי הצורך. כדוגמת, מגנומטרים, מכשירי קשר, ביגוד תואם, אביזרי תאורה, כלי נשק קר וחם ועוד.

אילו סוגי שירותי שמירה קיימים?

שמירה לעסק, כדוגמת שמירה על מפעל, אולם שמחות, מגדלי הייטק. במקרים אלו לרוב השמירה כרוכה במספר מאבטחים מצומצם הנמצא בעמדות הכניסה עם נשק ומגנומטרים. השומרים מבצעים בדיקה של עוברים ושבים ומונעים כניסה לא רצויה.

שמירה לאירועים. במקרה זה חשוב להבחין בין סוגי האירועים. אם מדובר באירוע במקום סגור או פתוח. אירוע המוני כמו הופעה של אמן, נאום פוליטי או אירוע מצומצם כמו שמחה משפחתית או השקה פרטית. לכל מקרה מותאמים המאבטחים בשילוב סדרנים במידת הצורך. מתוכנן הציוד הנדרש על פי מאפייני השטח ונעשות התאמות מול משטרת ישראל.

שמירה למוסדות חינוך. מדובר במערך שמירה שכולל מאבטח או שתיים שמנטרים את הכניסה והיציאה ממוסד החינוך. מדובר במאבטחים קבועים שתפקידם למנוע כניסת גורמים עויינים למוסד הלימוד ולשמור על הסדר בתוך המוסד.

אבטחת אישים. מדובר בשמירה צמודה של מאבטח אחד או יותר המגנים על אישיות הנמצאת באירוע ציבורי או באופן פרטי. לרוב מדובר באמנים או באישיות פוליטית. כמות המאבטחים הצמודים נקבעים לפי רמת הסיכון והצורך בשטח.

אבטחה סמויה. באירועים המוניים  מסוימים נכון להציב מאבטחים גלויים וסמויים ביחד. אבטחה סמויה כוללת מאבטחים שנטמעים בקהל ללא מדים יש להם חושים מחודדים והם קולטים דפוסי התנהגות חשודים. העובדה שלא מודעים לקיומם מסייעת להם לעלות על גורמים עוינים מבעוד מועד ולסכל אותם.

אבטחה במרכז- אם האירוע שלכם מתקיים במרכז הארץ חשוב שתבחרו בחברת אבטחה במרכז. כך תהיה לכם ולהם גישה נוחה ומהירה. תוכלו לקבל תגבור במידת הצורך ללא עיכובים.

לכל סוג אבטחה מותאמים השומרים והמאבטחים לפי הכשרתם. יש שמירה ללא נשק ושמירה עם נשק שמירה בצוות או באופן יחידני. כל המאבטחים עוברים הדרכות מקיפות לפי סוג התפקיד ומאפייניו. כדוגמת מטווח ירי וקרב מגע. זה מאפשר להם לבצע את תפקידם במקצועיות ולהיות מתואמים מול כל הגורמים המעורבים.

כיצד ניתן לדעת איזה סוג שמירה יתאים לאירוע שלנו?

כדי לענות על השאלה צריך להבין איזה באיזה אירוע מדובר? היכן הוא יבוצע? כמה אנשים יהיו בו? ומה הוא יכלול? לאחר שאפיינתם את סוג האירוע תוכלו להבין בקלות יותר איזה סוג שמירה יתאים לכם.

חברת שמירה מומלצת ומקצועית תייעץ לכם ותתאים מערך שמירה מותאם למאפייני האירוע. תקבלו תכנית עבודה מפורטת הכוללת תשתית לוגיסטית. כמה אנשי צוות נדרשים והיכן הם ימוקמו ותיאום מול גורמים נוספים כדוגמת משטרה או ביטחון במידה וידרש.

לפני שסוגרים חברת אבטחה, חשוב לוודא כי היא מחזיקה ברישיון תקף ויש לה ניסיון ומוניטין עם אירועים מהסוג שלכם. כך תוכלו להבטיח אירוע שיתבצע במקצועיות ויאפשר לכם להנות ממנו בראש שקט.