ושלא יעבדו עליכם: 8 טיפים לרכישת מחשב יד שנייה

יש הבדל של אלפי שקלים בין מחשב נייד חדש ליד שנייה, אבל כדי שלא תתקעו עם לפטופ לא תקין יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם מבצעים רכישה

בכל רגע נתון נולדים בעולם עוד ועוד מכשירים טכנולוגיים מתקדמים, מה שמקשה לעמוד בקצב ובטח קשה למצוא את הכסף להתחדש בכל פעם במכשיר חדש מהניילונים. ולמה צריך את זה בעצם? מלבד תרבות הצריכה המוגזמת, אפשר לגמרי לחסוך כסף ולרכוש לפטופ משומש. יש כל כך הרבה אפשרויות לרכישת מחשב נייד יד שנייה, שחבל להשקיע כל כך הרבה בחדש, בטח אם אתם סטודנטים. מה שכן, יש כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם כדי שלא תמצאו את עצמכם עם מכשיר לא תקין ועם הרבה פחות כסף ביד. הנה המדריך שלנו לקנייה נבונה.

מהם הצרכים שלכם?

בדקו איזה מחשב הכי מתאים לצרכים שלכם. השוו מחירים, התייעצו עם חברים ואפילו צאו לסיבוב בחנות מחשבים – הכל כדי להבין ולקבל מושג לגבי המוצר שהכי מתאים לכם. בדקו איזה מחשב נחשב חזק ובעל תוחלת חיים ארוכה. בדקו מה הביקוש ומה ההיצע ורק לאחר מכן צרו קשר עם מוכרים פוטנציאלים.קניו

מה מצב המחשב?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את המוכר היא "למה?" למה הוא החליט למכור את המחשב. כדאי שתקשיבו היטב לתשובה כדי להבין האם המחשב באמת במצב טוב כמו שהוא טוען או שהוא כבר ראה תוכנה אחת או שתיים יותר מדי ועוד רגע הוא הולך לשבוק חיים. הכי שווה לקנות מחשב יד שניה מאנשים שפשוט אוהבים להתחדש כל שנה במחשב חדש. הם אוהבים טכנולוגיה ובטח שמרו על המחשב במצב מצוין וזה בדיוק מה שאתם צריכים. אופציה נוספת היא לרכוש מחשב ממעבדות פרטיות. יש סיכוי שמחשב יד שנייה יהיה קצת יותר יקר דרכן, אבל לרוב הן יתנו אחריות והמחשב יהיה ברמת אחזקה גבוהה.

אחריות

האם יש אחריות למחשב? אם כן, בקשו אותה מהמוכר. כשלמחשב יש אחריות לזמן ארוך, זה אומר שלחלקים שלו כמו כונן, כרטיס מסך, כרטיס קול וכדומה – יש תוחלת חיים ארוכה. בנוסף, תעודת אחריות תוכיח לכם שהמחשב הוא מקורי ולא נעשה בו שום שינוי או החלפה במעבדה לא מורשית.

יד ראשונה מרופא

קחו את המחשב לבדיקה אצל טכנאי מחשבים מוסמך ואמין. אולי תחלקו את סכום הבדיקה עם המוכר אבל גם אם לא, עדיף להוציא מעט כסף על הבדיקה מאשר להיתקע עם מחשב שעלה לכם אלפי שקלים ולא עובד. אגב, ישנן גם תוכנות בדיקה שאפשר למצוא באתרי היצרן. את התוצאות יש להשוות לאתרי סקירה מהימנים ברשת.

חלקים

בדקו את כל החלקים שעשויים להיות בלויים ולא תקינים: שקעים, סוללה, לחצנים, מסך, מעבד גרפי. הפעילו את המחשב ושימו לב אם הוא עושה רעשים או מתחמם מהר מדי, וכן, האם הוא פועל עם ובלי המטען בסוללה.

הכל עניין של יציבות

בדקו את המארז והשלדה – זהו "הגוף" שמגן על "המוח" ושומר על תפקודו. שימו לב אם יש שקעים ושריטות והאם יש ברגים חסרים (סימן שהמחשב נפתח בעבר). לעולם אל תרכשו מחשב שנראה לא יציב ונראה שנבנה מחלקים שונים.

תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים

בדקו את המסך: שנו תמונת רקע, עיינו בצילומים, פתחו סרטונים וודאו שהגרפיקה בסדר. נסו לשחק קצת עם הבהירות ורמת הניגודיות כדי להתאים את המסך לתנאים שונים.

סבב חתימות

החתימו את המוכר על מסמך שמצהיר כי המחשב הנייד שהוא מוכר לכם תקין, מקורי ולא נעשו בו שינויים ותיקונים. ברור שלא תוכלו לבוא אליו לנצח עם בעיות שיתעוררו בדרך (בכל זאת המחשב הוא יד שנייה), אבל אם הוא מסכים לחתום לכם זה כבר סימן שהוא אמין.

בשורה התחתונה

כאשר מתכננים לרכוש מחשב כדאי לעשות מחקר והשוואה, אולם כשמדובר במחשב מיד שנייה – הדברים אליהם צריך לשים לב שונים לחלוטין. שנת לימודים פורייה ומוצלחת!