ד"ר עמוס בוחניק מסביר: איך עושים יישור שיניים שקוף?

החלטתם שאתם מעוניינים בחיוך מושלם? יש לזה פתרון מצוין בעזרת יישור שיניים שקוף. אז איך זה באמת עובד?

אנשים רבים, צעירים ומבוגרים, סובלים משיניים עקומות ומתביישים ונבוכים לפתוח את הפה ולחייך בציבור. מחקרים הראו שיש קשר ישיר בין שיניים ישרות, ביטחון עצמי ויכולות חברתיות, ואפילו להצלחה כלכלית יש לכך השפעה. ההסבר לכך פשוט.  כשאתה פוגש מישהו חדש, תוך כמה שניות אתה כבר מגבש עליו "דעה", אם פגשת אדם שנראה לך נחמד, אך ברגע שהוא חייך נראה לך שהוא "מתכוון לטרוף אותך.." כנראה שתחושת הרתיעה שאתה מרגיש היא משותפת לעוד אנשים רבים… בסופו של דבר שיניים בריאות וישרות הם צורך אסתטי המלווה בצורך חברתי ונפשי כאחד.

מלבד כל זאת, יש גם צורך רפואי ביישור שיניים: שיניים שיש ביניהן רווחים גדולים מדי, או שהן צפופות מדי, או שהשיניים ממוקמות בזויות מיוחדות שמברשת השיניים לא יכולה להגיע אליהם – כל זה עלול לגרום לעששת ולדלקות חניכיים חריפות. כמו כן, עיוותים במנשך (כלומר שהלסת העליונה נסגרת קדימה מדי), עלולים לפגוע גם בכושר הלעיסה, ולפעמים לייצור בעיות נשימה, ולעיתים אפילו בעיות של דיקציה – כלומר שלא ניתן לבטא צלילים מסויימים (כי הלשון לא מגיעה לחלק בשיניים שאחראי על צליל זה, כגון האות צ'). בנוסף, שינוי בזווית השיניים והמנשך, עלול לגרום ללחץ על שיניים מסוימות כשסוגרים את הפה, ועם הזמן להביא לידי נסיגת חניכיים בלתי הפיכה. הכוונה לא להפחיד ולהציג מצב קטסטרופלי, אבל ללא ספק נאמר שיישור שיניים אינו מותרות, אלא הוא הכרחי על מנת לחיות חיים בריאים ותקינים.

מתי צריך לבוא להיבדק? 

כדאי להביא את הילדים לבדיקה החל מגיל 11 לערך, כשרוב שיני החלב כבר נשרו, וניתן ליישר את שיני הקבע. במקרים מיוחדים כדאי כבר להתחיל ולעשות בדיקה מגיל 7-8, על מנת שהאורתודנט יוכל להשתמש בשיניים שצמחו תוך כדי שהוא מיישר אותם. 

האם יישור שיניים מתאים גם למבוגרים?

בעבר, מתוך כלל טיפולי יישור שינים בישראל רק 3% מהמטופלים היו מבוגרים. כיום, מדובר על כ- 30% מכלל המטופלים ביישור שיניים המבוצעים למבוגרים. כמה סיבות לכך:

  • העלייה במודעות האישית והחברתית למראה האישי של האדם, כגורם משפיע על איכות החיים והצלחה בפרנסה ובחיים החברתיים. 
  • המודעות לנזקים הרפואיים השתפרה כך יותר מבוגרים מרגישים חובה לעשות יישור שיניים, כדי שחס וחלילה לא ינשרו לו השיניים.
  • בעירון, אין הבדל בטיפול ליישור השיניים של מבוגרים או צעירים – ניתן ליישר שיניים גם למבוגרים בלי בעיה. ההבדל העיקרי הוא בנשך. יישור הלסתות כשי שיהיו שוות על ידי מכשור אורתודנטי זה רק בגיל ההתפתחות הגופנית, לאחר מכן צריך כבר לעשות ניתוח לסתות.
  • סיבה מרכזית נוספת היא – שכיום ניתן לעשות יישור שיניים במכשור שקוף, מבלי שאף אחד יידע, וזאת במחיר לא כל כך יקר.

יישור השיניים השקוף בשיטת iROK שאנו משתמשים בה, מתאימה ל 85% מהאוכלוסייה הבוגרת, כך שעליכם לגשת למרפאה ולבדוק האם גם אתם תוכלו ליישר  את שיניכם בקלות ובלי שום מבוכה.

יישור שיניים שקוף בשיטת  iROK

במרפאותBU אנו משתמשים ביישור שיניים בשיטת iROK שהינו טיפול מהפכני, חדשני ויעיל, ולמרבה הפלא גם לא יקר באופן משמעותי מטיפול יישור השיניים הקלאסי. המטפול מגיע אל האורתודנט, שמצלם אותו ולוקח ממנו מטבע שינים. המטבעים נשלחים למעבדות החברה בארצות הברית. חברת iROK. לוקחת את הצילומים, ועל ידי טכנולוגיית לייזר ממוחשבת תלת ממדית, יוצרת תכנית טיפול ממוחשבת ומדויקת, בתוספת להדמייה של כל תהליך יישור השיניים מרגע זה ועד ליישור השיניים המוחלט. בנוסף, החברה מייצרת סדרה של קשתיות שקופות, שמשקפות ויוצרות את תהליך השינוי של יישור השיניים מתחילה ועד הסוף. המטופל צריך להרכיב את הקשתית השקופה עליו למשך שבועיים שלוש – השיניים מתיישרות בצורה איטית ומדודה מאד, בלי שום לחץ וטראומה על החניכיים, שעלול לגרום לרגרסיה לאחר סיום התהליך. לאחר שבועיים המטופל מחליף את הקשתית השקופה לזו הבאה בתור, וכך הולך וממשיך למשך כחצי שנה – עד שמגיע לתוצאה הרצויה של חיוך מושלם ☺

כמה זמן זה לוקח?

לעומת טיפול יישור השיניים הרגיל שלוקח כשנתיים, הטיפול ב בשיטת  iROK. נע בין 6-12 חודשים (כלומר 12-18 קשתיות) זה תלוי כמובן במנשך ובצורת השיניים האינדיבידואלית של כל אדם ואדם.

האם רואים את הקשתיות הללו?

הקשתיות הם שקופות ולכן לא ניתן להבחין בהם, אפילו ממרחק קרוב.  לכן יש שקוראים לשיטה זו "יישור שיניים אינו נראה". אמנם, אם מישהו יתחיל לעשות לכם חיפושים באיזור הפה, קרוב לוודאי שהוא כן ימצא רושם של הקשתיות, אך בצורה פשוטה וטבעית אף אחד מחבריכם או מקריכם לא יידע מכך.

הם ניתן להסיר את הקשתיות?

כן. אין בעיה,  ואפילו חובה להסיר את הקשתיות בזמן אכילה או שתיה או צחצוח שיניים. בכל שאר שעות היום (20 שעות) חובה שהקשתיות יהיו על השיניים על מנת שהם יפעלו את פעולתן בצורה מיטבית.

למי זה מתאים יישור שיניים שקוף?

יישור שיניים שקוף הוא פשוט יותר, קל יותר, ונעים יותר מאשר יישור שיניים רגיל. העניין הוא שבניגוד ליישור השיניים הרגיל שרופא השיניים פשוט מחבר את הברקטים (ריבועי הברזל) לשיני המתבגר ואין לו יכולת להוריד אותם, הרי שאת הקשתיות המטופל עצמו צריך להיות אחראי ולשים אותם בהתמדה למשך רוב ככל שעות היום. כך שבאופן כללי שיטת יישור שיניים זו מתאימה למבוגרים, או לנערים שהם בוגרים ויכולים לקחת אחריות על כך.

כמה זה עולה?

המחיר של יישור שיניים שקוף בשיטת  iROK.זול משמעותי מהמתחרה העיקרית שלה (אינווזוליין). בפועל, המחיר משתנה ותלוי בכמות הקשתיות שצריך לייצר עבורך, כמות הקשתיות תלויה ברמת ומצב הנוכחי של השיניים שלך. 

עדכונים עד לסמטרפון שלך

בשיטת  iROK תוכל להוריד אפליקציה לפלאפון שלך, שבה ניתן לעקוב על מצב השיניים הנוכחי שלך, ולראות את ההדמיה המדויקת של מצב השיניים שלך בעבר, בהווה ובעתיד הלא רחוק, בו תוכל לחייך חיוך שלם ומלא ביטחון עצמי. המעקב אחר מצב השיניים באפליקציה, בהדמיית תלת מימד, אחר כל מהלך תזוזת השיניים, שלב אחר שלב באופן הדרגתי, עד לשלב הסיום, נותן מוטיבציה להקפיד על לבישת הקשתיות למשך כל היום, עד לקבלת התוצאה הרצויה.