דרישה לחשמלאי בודק

איך בוחרים חשמלאי מומלץ שיענה על הצרכים שלכם? אספנו בשבילכם כמה טיפים שיענו לכם על כל השאלות

חשמלאי הוא נותן שירות שמספק מענה במקרים שונים בכל מה שקשור למערכות חשמל. יש פעולות שונות שרק חשמלאי בודק מוסמך מורשה לבצע אותן (וגם בזה יש דרגות שונות), אחת מהן הוא בדיקות למטרות שונות.

באופן כללי חשמלאי בודק מורשה לבצע בדיקות על פי הדרישות של חברת החשמל וכהכנה לקבלת אישורים רלוונטיים.

בדיקות חשמל לדירות

לא פעם אנשים מבצעים שינויים בדירה שלהם, בין אם זה שיפוץ כללי ובין אם זה הגדלת הדירה, יחולו גם שינויים במערכת החשמל. על מנת לוודא כי המערכת תקינה ומותאמת, וכי היא אינה כרוכה בסיכונים שעלולים לפגוע חלילה בדירה וביושביה, יהיה צורך לבצע בדיקות חשמל לדירות. אלו יכללו בדיקות של כלל נקודות החשמל ובעיקר בדיקה של לוח החשמל.

בדיקת לוחות חשמל

לוחות חשמל הם צומת מרכזי בכל מבנה בו יש שימוש בחשמל. זו נקודת ההשקה בין מערכת החשמל הכללית לבין מערכת החשמל הפרטית שפועלת במבנה.

כנקודה משמעותית שכזו אי אפשר שלא לתת לה את היחס הראוי והמתאים. מפעם לפעם יש לבצע בדיקת לוחות חשמל על פי הצורך שקיים. בין אם זה בגלל החלפה, שינויים במערכת החשמל או תקלות חוזרות ונשנות. חשמלאי מוסמך מבצע בין יתר תחומי השירות שלו גם בדיקת לוחות חשמל.

בדרך כלל, חברות הביטוח דורשות לבצע בדיקת חשמל ללוח בעסק או בבית לפני שהיא מאשרת את הביטוח למקום. ברוב המקרים חברות הביטוח מסתפקות גם בחשמלאי מוסמך, והמחיר יהיה זול משמעותית מאשר להזמין חשמלאי בודק.

אירועים וציוד חשמלי

בכל אירוע יש שימוש בלא מעט מוצרי חשמל. השימוש במוצרים אלו מצריך התארגנות מיוחדת בנושא צריכת חשמל. במיוחד אם האירוע מתקיים בשטח פתוח או בטבע, במקום בו אין אירועים באופן קבוע, ולכן גם אין הכנה של לוחות חשמל קבועים.

כדי להפעיל אירועים כאלו ולהבטיח כי כל הציוד החשמלי בטוח לשימוש ועתיד לפעול באופן תקין, יהיה נכון להיעזר בחשמלאי בודק. הוא בוחן את המכשירים, את היקף הצריכה שלהם ומשווה את הנתונים הללו לגורם שיספק את החשמל.

בין אם זה גנרטור מקומי ובין אם זה לוח חשמל – חייבים לוודא כי יש למקור הכוח את היכולת לספק את הצריכה בכמות המספקת.

דרישות חברת החשמל או המשטרה

יש גם צורך טכני להציג אישורים רשמיים מטעם חשמלאי בודק מוסמך ומורשה. זאת במקרים מסוימים כמו הגדלת חיבור או יצירת חיבור. כאשר נפנה אל חברת החשמל לשם הזמנת שירות זה יהיה עלינו להיות מלווים בחשמלאי מוסמך ומורשה.

כמו כן ביחס לאישורים בנושאים אחרים יהיה עלינו להציג אישור חשמלאי מול המשטרה. אישור זה נועד להבטיח תקינות של מערכת חשמל והתאמה לנהלים ולדרישות הבטיחות, דבר שנועד כדי לשמור על רמת בטיחות נאותה ולמנוע חלילה אסונות ומפגעים שונים שעלולים להתלוות לשימוש בחשמל.

חשמלאי מומלץ שיענה על הצורך שלכם

איש מקצוע צריך לענות על הצורך, לספק מענה מתאים וללוות את הלקוחות שלו בתהליך לשמו פנו אליו. זה כך גם לגבי חשמלאי בודק. החשמלאי צריך להיות מומחה בתחום וגם בעל הסמכה מתאימה.

לא כל מי שבקיא במערכות חשמל הוא גם איש מקצוע מורשה לכך. לרוב בדיקת חשמל תתבצענה על ידי חשמלאי מורשה אשר לו אישורים מתאימים לשם ביצוע בדיקות נדרשות. החשמלאי שמציל עונה על הדרישות הללו והוא יכול להציע מענה מתאים עבור מגוון צרכים. כל זאת על מנת להוביל את הלקוח שהזמין את העבודה בבטחה וביעילות להשגת המטרה הרצויה. בכל מקרה ולגופו של עניין יש לאתר חשמלאי מתאים שיכול להציע מענה מקצועי ומותאם לצורך הנוכחי לשמו מזמינים אותו.

כאשר המוטיב הוא מענה מותאם ומידי לכל צורך ופתרון יסודי ויעיל לבעיות שנוצרות במהלך התהליך הנדרש – כל זאת לשביעות רצון מלאה של הלקוח.