איך להתאמן גם בחורף?

אין מה לומר, קשה לצאת ולהתאמן כשבחוץ קר וגשום. למה חשוב לשמור על שגרת אימונים, ואיך אפשר לעשות את זה בחורף? הכול בכתבה הבאה

החורף מקשה על שמירת שגרת אימונים תקינה

שמירה על בריאות גופנית בעידן המודרני היא משימה קשה. החיים שלנו היום מתבצעים בישיבה, בין אם מדובר בנסיעות לעבודה, בבילויים בבית מול הטלוויזיה והמחשב או בעבודה המשרדית. כדי לשמור על בריאות הגוף שלנו, עלינו להשקיע באימונים שיאזנו את חוסר הפעילות בשגרה היומית. לרוב, הנטייה להתאמן ברצינות הרבה יותר בולטת בקיץ מאשר בחורף. הסיבות לכך רבות, וכוללות ביגוד נוח יותר, בילויים על שפת הים, ובעיקר את הקושי להתאמן בחורף כשקר או גשום בחוץ. למרות הקשיים, שמירה על שגרת אימונים תקינה במשך כל השנה חשובה לבריאות הגוף.

איך נוכל להמשיך לשחות גם בחורף בהנאה

אימון שחייה הוא אימון פופולארי במיוחד, מאחר וניתן לבצע אותו בכל ימות השנה. בקיץ, השחייה מאפשרת להתאמן גם בשעות החמות של היום, ובחורף ניתן להתאמן במתחם מקורה. למרות זאת, קשה מאוד להביא את עצמנו לקיים אימוני שחייה סדירים כשקר וגשום בחוץ.

ישנם מספר טיפים שיאפשרו לכם ליהנות משחייה בעונת החורף:

  • מקלחת אחרי האימון: רוב בריכות השחייה בישראל מחייבות את הרוחצים לשטוף את גופם לפני הכניסה למים. בעונת החורף כדאי מאוד להקפיד בנוסף על כך גם על מקלחת חמה לאחר שיצאתם מהמים. המקלחת החמה תחזיר את הגוף שלכם לטמפרטורה הרצויה רגע לפני שתעטפו אותו בבגדים מבודדים שישמרו את החום.
  • ביגוד חם: כדי לבצע אימון שחייה בחורף אתם זקוקים רק לבגד ים ומשקפת בזמן האימון עצמו. מומלץ ללבוש את בגד הים מראש ולהגיע למתחם הבריכה עם ביגוד חם במיוחד. כך לא תחושו בקור שבחוץ, הן בדרככם לבריכה והן כשתצאו ממנה חזרה הביתה.
  • שחייה בבריכה מחוממת: אחת ההוצאות הגדולות של מפעילי בריכות שחייה היא חימום המים בבריכה. חימום המים בעונת החורף הוא יקר, ומפעילי בריכות נוטים לעיתים לחסוך בו. כדאי מאוד להקפיד ולשחות בבריכה מחוממת היטב, שתקל עליכם את הכניסה למים גם כשקר בחוץ.  
  • שמירה על שגרת אימונים: זה מאתגר מאוד להביא את עצמכם לבצע פעילות גופנית בחורף כשקר וחשוך בחוץ. עם זאת, כאשר הפעילות היא חלק מובנה מהשגרה שלכם, גופכם מתרגל אליה ואז כבר לא תחשבו פעמיים לפני שתצאו לאימון שחייה.

לאימון עם אנשים אחרים יש אפקט מדרבן

אחד מהקשיים בשמירה על כושר נעוץ בעובדה שאנחנו צריכים להסתמך על המוטיבציה שלנו ולהילחם יום יום בפיתוי לוותר על האימון. המוטיבציה שלנו יכולה להשתנות כתוצאה מפרמטרים שונים כמו משימות בבית, אילוצים מהעבודה וכו'. לכן, כדאי מאוד לשקול לצאת לאימונים יחד עם אנשים אחרים. ליציאה המשותפת לאימוני כושר יש אפקט מדרבן, כאשר כל אחד מחברי הקבוצה תורם למוטיבציה ולרצון הכללי. בנוסף, הפיכה של האימונים למפגש חברתי תתרום להנאה שלכם מהם, ותהפוך אותם לחוויה חורפית נעימה.